AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.664

motor ras 540 -95

Sida 2 av 2
Visa användare
55
Bathory
520i Touring -92
Fel pris.
Priset blir 6000:- levererat & klart.
Om du nu har motorras så behöver väl du endast motorn?
Resten har väl inte rasat+
Om så är fallet så kan jag nog ordna en motor till er båda.
Ge mig mer detaljer på vad du behöver simon så kan vi nog lösa det.
Fick inte tid till att kolla mil & sånt idag.
Haft fullt upp på jobbet hela dan :(

Mvh
Sven
Pi
24
Pinn
540iA Touring -94 + 318i -96
Jag hakar på denna tråden, eftersom det verkar som om även jag behöver en motor.
Hade för ca ett halvår sedan, problem med rassel i motorn på min 540 -94(se inlägg "Knackande v8").
Med tips och hjälp från er här på forumet, så bytte jag sträckare & fixade oljepumpen, bytte olja & filter och det funkade bra ett tag.
Har på senare tid fått ett rasslande/knackande ljud höger fram i motorn, en hel del rassel när jag startar men det har lugnat ner sig efter ett ögonblick. Ända tills nu när frosten har kommit och jag startar bilen på morgonen, det rasslar det något helt vansinnigt i motorn. Nu står bilen och jag vill inte starta den mera. Har fått pris på ca 20-25´för byte av kedjor och drev. Borde det inte vara billigare och bättre att byta motor. Eller vad tycker ni.
Finns det någon som har en bra motor till övers?

//Pinn
ma
38
malm
525i 89a
3.0CS 72a
Hej Pinn.

Det här kanske låter lite puckat men!
Plastramen som sitter runt fläckten vid kylaren kan lossna och då ligger skiten imot fläkten när man startar. Det är väll troligtvis inte detta men jag blev skraj att bilen satt sin sisa potatis, om man nu tänker vad rassel innebär på en m60 motor.
20 - 25 papp låter som ett bmw-verkstads prisförslag, jag menar nog att du kan komma ner på 10-12 papp utan att kompromissa med kvaliteten.

Mvh Fredrik

Nära bankar ingen bäver!
Pi
24
Pinn
540iA Touring -94 + 318i -96
Fredrik - Nej det är ett knack innifrån motorn, så jag tvungen att göra något radikalt. 10-12 säger du, har du något tips?

Cosworth-bmw - hur gick det för dig, fick du tag i någon motor?

Är på jakt efter motor. Är det någon som vet var man kan få tag i en V8 till hyfsat pris?

//Pinn
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
"Pinn" nä har inte orkat lägga ner nån energi i att fixa med bilen men nu så får det bli ett ryck.... dom motorerna som jag har ringt på har gått rätt långt och dom begär 8-12 tusen så e det inga andra fel på din så kanske du skulle fixa den det e ju ungfär smma kostanad men då vet du ju var du har, köper du en beg-motor kanske det uppstår samma fel efter ett tag....
mvh simon

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hur har det gått Simon?

_______
/Chrille Länk
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
hejsan alla...jag köpte en motor på en skrot i skövde med mätar ställnig på 15000 i en svensksåld bil vet ju inte riktigt hur det stämmer men vad görman.. den ser fin och fräch ut kompprov fanns me och jag fick 2 mån garanti så hoppas att den e vettig den kostade 5000kr..
Har bara inte orkart göra nåt med bilen än väntar på garage
/simon

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

behöver du hjälp att byta motor?
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
hmm om jag bara orkar så fixar jag det själv.. men tack ändå

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
WOW! Ett sådant erbjudande hade inte jag tackat nej till. Tur att du fixar det själv, för du vet väl vad det skulle ha kostat hos en meck va?

DANNE
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.