AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.663

motor ras 540 -95

Sida 1 av 2
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
vad kan en motor till en 540 e34 kosta
kan man använda 740 ins motor me eller
mvh simon

Visa användare
94
hogman
540I -93
Jag fick ge 10 000:- för en 540 motor. 94 års modell som gått 12 000 mil...

Länk
Visa användare
55
Bathory
520i Touring -92
Jag kanske kan ordna en motor till dig hyfsat billigt.
Jobbar ju trots allt på en stor skrot ;)

Mvh
Sven
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
vore jävligt bra isfall! när kan du kolla det?

Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
bathory.2dimljus tillen535 -88 till bra pris,affär!!!

Visa användare
55
Bathory
520i Touring -92
Ska kolla upp detta imorgon.
Ang dimljus så har vi inga bra. (behöver själv så därför vet jag)
Vart i detta långa land befinner du dig?
Behöver veta för att kolla vad frakt kan gå på.
Själv finns jag i Uppsala

Mvh
Sven
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
cosworth- bmw-

Vad har hänt med din motor? De berömda oljepumpsbultarna?

DANNE
Min bil: Länk
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
jag bor i jönköping!!nej det e nog inte oljepumpen. det ska varit kollat rätt nyligen!En gissning gå till kamkedjan men vi får väl se när jag orkar börja riva i skiten/

cosworth-bmw; Hur långt hade den rullat? Och hur var den servad?

Mvh Stephan
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
tror att den var rätt väl servad, den hade gått ca 19000 tror det e ärliga mil,

cosworth-bmw; Märktes det något innan raset? Otroligt lågt miltal för ras, båda mina har rullat mer, jag och Dandelue kommer ner till Jönköpingstrakten på lördag, vi ska kika på en 540i E34;) Om det finns tid vore det intressant att titta på din bil och prata lite BMW, är din automat eller manuell?

Mvh Stephan
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
min e en atomatre, inte ett missljud eller nåt, bara small till under ax.. det e klart att ni e välkomna att ta en kik och snacka lite, simon

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Fortfarande inne på att en bult flugit in i kjedjan. Låter så i din beskrivning... Har du kollat bultarna själv eller hade förra ägaren gjort det? Den motorn ska vara en evighets maskin. 19.000 mil är INGENTING! Kanske ses på Lördag då :)

DANNE
Min bil: Länk
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
förra ägaren sa att dom hade kollat det, vem vet men han hade kvitto på en oljetrågs-packning men det e ju inte säkert att dom hade kollat dom. ändå!!

co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
min e en -95a vilka motorer passar i den har hört att bet skilljer på sprutet/kabelhärvan ifrån740 fick även höra att tidigare 540 upp till-94 och ifrån -95 skiljer också i sprutet/kabelhärvan.. vore taksam för hjälp på detta område/simon

Visa användare
55
Bathory
520i Touring -92
Har mailat dig Simon.

Mvh
Sven
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Simon: Tråkigt med det som hände....Har en jobbarkompis som berättade om missödet, du har inte haft bilen så länge och så händer det!Var det vänstra eller högra sidan av v8 som rasade ihop eller båda?
Har lite kontakter där en kille ville sälja en 540 motor men vet inte om han har den kvar. Har ringt honom men utan resultat. Får se imorgon.

MvH Bmw 4-ever
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
Bathory: jag har inte fått nåt mail vet inte men andra mail!!
Perer78w: det e den högra raden på två ställen e det hål har börjat kolla lite nu hade den oljetråget där låg det rester av 2 vevstakar 2 kolvar och lite annan skit, men oljepump och kedjan och allt e intakt,,, vore väldigt bra om du kan prata med din kompis om motorn,,, ALLA förslag och ideer e välkomna,,, mvh simon

Visa användare
55
Bathory
520i Touring -92
Hmmmm....
Verkar som om ngn annan härifrån försöker att köpa motorn.
Vilket fall som helst så verkar det som om jag kan få loss den för 5000:- levererat till din dörr.
Ska kolla miltal & årsmodell asap.

Mvh
Sven
bathory det var jag som skickade mail till dig (skrev det i första mailet att det inte var till simon / cosworth-bmw) då detta inte var en "fixa delar billigt tråd" vilket jag var rädd för att det kunde bli annars om jag hade skrivit här, jag heter Jimmy (simon vet nog vem jag är med) men hoppas ändå att det fanns någon mer motor på lagret för den pengen, om det nu gick att ordna, vill inte verka för påträngande heller... (skickar ett komplitterande mail och förklarar för dig)

MVH Jimmy
co
28
cosworth-bmw
540 touring -95
ja jag vet vem "sjöö" e....
Bathory: verkar grymt billigt vore bra om du visste miltal och årsmodell!
vad ingår då härva och sånt typ start o generat mm eller?
mvh simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.