AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.232

Bmw 635 csia -88 til salu

Sida 1 av 2
Är det någon på detta forum som känner till något om denna 635:a jag länkar till?? Länk
Hade det inte varit för automat hade jag redan varit iväg och tittat på den, nu vet jag inte.. Dyr också..
Men som sagt, känner någon till bilen är jag tacksam för alla upplysningar Ni har. Funderar redan på en hobbybil till kommande säsong- trots att vintern är i antågande..

Vet inget om den bilen, utom att den är löjligt dyr...
Den här Länk är ju åxå högt prissatt, men är ju i alla fall manuellt växlad.
Tänkte själv försöka byta bort cabben mot just en 635 till våren o har börjat kolla runt lite för att få en prisbild.
Det lutar väl, som det ser ut nu, mest åt att jag åker ner till Tyskland till våren o handlar där...

/Magnus

Min samling:Länk
Visa användare
63
wheelie
E24 -84
Hej grabbar!
Det är vettigare att betala mer för en bra 6-seriebil, än att köpa en med "lite småfix", tro mig jag vet. Småfix kan kosta många sköna slantar om man inte kan eller har tid själv.
Beträffande automat kontra manuell så är faktiskt automaten i den bilen betydligare bättre att köra med än man tror, då den växlar i samråd med motorstyrningen, samt har tre körlägen: Sport, eco samt "manuell 1-2-3".
Jo, jag vet att "småfix" kostar - tro mig!
Att sedan begära drygt 100 papp för en, visserligen enl. uppgift lågmilad bil, visar väl mest att man egentligen inte vill sälja - eller?!
Föredrar åxå automat - det är ju trots allt något av en glidarvagn och inte nåt prestandamonster vi talar om.
Hittade en 635iA i Kassel med en ägare o full servicebok, som gått 18000 mil för knappt 37000 (3900 euro) - tyvärr hann den säljas innan min kontakt kom sig iväg för att kolla in den.
Det gäller bara att inte ge upp...:-)

/Magnus

Visst är det väl så att 100k är helt galet om bilen inte är extremt fin. Kan mycket väl betala en sådan summa, men då måste allt stämma till nästan 100%. Risken är att man betalar för mycket och får ta en rejäl värdesmäll den dag man vil sälja.. Kanske bäst att rikta blickarna mot Das Vaterland i stället??

Knappast dyr, sena E24 är värdefulla vagnar.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
stockbroke, om du hittar en klockren bil, så tror jag inte att du tappar något på värdet om du vårdar bilen ordentligt!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Om skicket är på bra på -88:an i länken ovan, vilket det antagligen är, och miltalet stämmer tycker jag att den verkar pisvärd. Många ligger mellan 30-60 000:- och har då ofta gått dubbelt så långt och är troligen i sämre skick än denna. Något som i såna fall är lite synd är att den verkar sakna skinn (smaksak dock). Det vill man helst inte eftermontera i en oskruvad orginalbil. Och sen är ju dom nya stötfångarna också en smaksak, personligen föredrar jag den äldre varianten (82-87).
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Oj då, såg nu att den visst hade skinn.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Hade inte jag precist köpt en 328 hade jag i alla fall inte tvekat att köpa denna pärla

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
För det priset hade jag valt en M635csi istället, finns ju inte så många i Sverige så hittar man ingen här går det att hitta i Tyskland. Jag hade aldrig betalat ens i närheten av det priset för en vanlig 635:a tycker det är vansinnigt dyrt!

//Daniel
Ja, det är ju trots allt köparna som sätter priset, typ.
Tillgång o efterfrågan, ni vet... Klandrar absolut inte säljarna som försöker få ut så mycket som möjligt för sina bilar. Kundkretsen är ju faktiskt en smula begränsad när det gäller 20 år gamla tyska sportcoupéer. Några av de utannonserade bilarna är säkert väl värda sitt pris - för rätt köpare.
Denna verkar ju vara i hyfsat skick - om man nu står ut med allt det BRUNA: Länk Tror dock inte han gett så mycket över 3500 euro nere i Tyskland för den...

Leta, leta, leta...

/Magnus

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Det är alltid lika roligt att läsa värderingar av bilar här på AP :-)

Undrar hur det kommer sig att många verkar tro att det kryllar av 635:or i superskick för 3-4000 Eur i Tyskland ? Det är tydligen många som har varit där och handlat just såna bilar :-)

Men det är klart , alltid enkelt att utgå från den billigaste på Mobile och sedan tro att den är i samlarskick bara för att det står så !

Jag har själv sett en del bilar i den prisklassen och det har absolut inte varit någonting att ta med hem. För en skaplig 635 från 83-86 får man nog räkna med att lägga upp 5-6.000 Eur och priserna på fina bilar har dessutom börjat gå upp.

Hälsningar
Ando

Tror som Ando att 5-7000 euro för en sen och FIN E24 är rimligt, men det går inte att förneka att 100k+ är åt helsike för dyrt!

Mvh,
Kalle
Kalle,

För de pengarna får du aldrig en fräsch 1988 eller senare, oavsett vart du letar.

Man bör betänka att vid faceliften som 88orna fick introducerades en mängd nyheter för att försöka uppdatera bilarna till E34-standard från E28-standard.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Faceliften innebär bland annat M30B35 med kat, ellipsoidstrålkastare och andra stötfångare. Säkert en massa andra saker också som skiljer, men det är detta som är enklast att upptäcka. Hur som helst så brukar ju dom här bilarna stå lite högre i värde än äldre 635:or.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Oki, att ta den nya årsmodellen i beaktning får mig att ändra min uppfattning till dyrt istället för vansinnigt dyrt... hehe, men jag ser inget fel i att försöka få ut så mycket som möjligt för sin pärla...

//Daniel
Länk

Smaka på den :)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Jag annonserade ut 635:an förut. Egentligen var jag väl inte så sugen på att sälja, men jag har egentligen inte tid. Hur som helst så ringde det en hel massa människor, men nästan alla trodde att de skulle få bilen gratis. "Jamen man kan köpa en 635 för 20 000:-!" Ja. Gör det. Glöm inte att köpa en svets och några kvadratmeter plåt samtidigt. Av alla som ringde var det nog bara en som var seriös.

För övrigt så tycker jag att automatlåda passar bilen mycket bra. Vill man växla den manuellt så går det alldeles utmärkt. Dessutom är det omöjligt att växla lika fort som automaten växlar med en manuell låda.

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
Visa användare
63
wheelie
E24 -84
Hej igen alla!

Har tidigare haft funderingar på att sälja min, men insåg bara att jag kommer att ångra mig om några år.
Särskilt kul känns det att behålla bilen när killar och tjejer med ny flashig M*
bla bla kommer fram och berömmer bilen och säger att det är deras drömbil.
(lite konstigt bara att de inte köpt nå´n då deras nuvarande kostar mycke mer!?)
e1
183
e12
F10 520D
Alpina B3 3.0
Audi A4 Allroad
`smaragdsvart`,mercedes-omlack eller ovitande eier?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.