|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Gemini__: Har inte hittat någon bil som jag har varit helt galen i än. Måste få lite mer info om vissa på marknaden, men de flesta är faktiskt att stryka. Svårt att hitta en "perfekt" bil i dagens läge och även om man lägger 10.000 EURO på bilen i inköp så lär man behöva fixa något på den. Ska ner till Tyskland nästa vecka och kolla runt lite. Verkar inte som att jag får med mig någon bil då, men jag ska kolla runt en del. Har haft kontakt med en del bilsäljare som har försökt att undanhålla en massa viktig info om bilarna, vilket man sedan har kommit på. Jag har också sett att många bilhandlare i Tyskland köper upp en del M5 och säljer de mycket dyrare och inte berättar felen som de tidigare ägarna har gjort. //Schnitzer |
|
|
Hejsan! Hittade denna på Ross hemsida, vad är det för m5a? Står individual. För mig så var den lik fjamsetramsas m5a. Länk Mvh Björn |
|
|
hur kollar man hur många bilar som finns kvar av en sort??? Stil, Komfort o Sport. Thats BMW |
|
|
jalpina; Fäst vid dom? Den ena, den med M-Paket kommer jag att testamentera till ett bilmuseum, om jag inte har hunnit bygga upp ett eget innan jag dör;) Så att jag är fäst vid modellen, och M-Paketaren i synnerlighet är nog ett understatment;) Jag fick lov att skaffa en till, som jag kan använda lite mer, dom senaste 2 åren har det blivit 350mil om året med M-Paketaren, det räcker inte för att stilla körnerven och då var det roligt att kunna komplettera med en till 96:a, som fick sina 2 första varv runt Nürburgring i somras. Jag har ett minne av att jag sett RAM118 under 2002, runt Bergshamra, det var två tillfällen, en morgon och en kväll, som två olika M5 E34 framfördes som dom var byggda för, tråkigt nog minskar antalet M5 E34 i Stockholmstrafiken, så chansen att råka på någon är liten, din gamla råkade ju ut för ett alltför vanligt slut till dessa bilar, så det är bäst att aldrig sälja. Mvh Stephan |
|
Gemini__ |
Schnitzer: Kul att åka ner till Tyskland, speciellt när du verkligen ska köpa en bil. Hoppas du hittar något fint exemplar så småningom, vilket du garanterat kommer göra. Kul att vara på jakt efter lämplig bil, lite av tjusningen när man ska köpa ny bil. Mvh: Thomas Länk |
|
bmxbjorn: Det är en M5 -94 med en del Individualutrustning bl.a. bälterna med texten "BMW Motorpsort". Den har varit på en av våra anordnade träffar i somras. Den har endast 7500 mil på nacken. Här är några bilder på den från träffen: Länk Länk Länk Länk Länk Gemini__: Ja, det är väldigt kul att leta efter bil, men det kan faktiskt vara riktigt jobbigt ibland. Vill inte ha någon som tar en massa olja och rapplar med synkringar eller liknande i lådan. Jag HATAR såna exemplar. Har sett och kört alltför många såna skrothögar. Den M5:an som jag sålde var helt perfekt i motorn och lådan. Den var dessutom helt original och gick som fasen. //Schnitzer |
|
fjamsetramsa |
Snygg.. |
|
Schnitzer: kan bara önska dig all lycka till och ser fram emot att höra hur det går för dig. Stephan735i: OK :) ! visst är de fina. Visst var den RAM 118 m5:an fortfarande diamantsvart med M-vingen? Mvh, Johnny Alpina Club Sweden Länk |
|
|
två nya ("20 Jahre") har kommit fram ur mörkret, ställningen är nu: Tyskland 4, Sverige 3, Luxemburg 1 - M5touring register |
|
|
m5toureg; Inga skrotade? Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i@ säkert men inte vad jag känner till - MEN den senast hittade (den i Luxemburg) är ju närmast skrot, den gick för EUR 2.000 inkl. två nya dörrar ;);) (har du sett tråden på -e34m5.de- med bilder ?? tråden's rubrik är = 'das ist er', varken säljaren eller köparen hade någon ÅNING om vad det är för bil, köparen ville egentligen bara ha MOTORN, så kan det gå - chansen att hitta någon av dessa bilar på någon skrot är hysat stor -kanske utan inreding men ändå-) M5touring register |
|
|
Ratten var inte så fräsch i den bilen: Länk USCH! //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
m5toureg; Du tror inte han ändrar sig nu då? Han skulle kunna sälja sin 20 jahre för €6000, och köpa en vanlig 3,8 i stället och tjäna €3-4000, eller renovera den, ratten kan gå att ordna, såg bilder på en E38:a som exporterades från UK till Australien, den fraktades tillsammans med blött virke, den inredningen såg ännu värre ut. Fick nyligen regnumret till den 540iT/6 med komplettläder som nämnts i en tidigare tråd, 1 brukare i Sverige sedan-96, nu avregistrerad troligtvis skrotad, E38B12 var och kikade på den, när den var till salu, men hoppade den, på grund av rost/misskötsel, hur är det möjligt att folk är så oförsiktiga med sina bilar? Går dom in för att förstöra på kortast möjlig tid? Mvh Stephan |
|
fjamsetramsa |
Har inte hängt med...vad är det för bil?? |
|
Det är en 20 Jahre Motorsport från Luxemburg, som inte är alltför fin. //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
fjamsetramsa; Kika på en systerbil till din.... Länk Din är finast i Sverige, så ta hand om den, det är en unik bil! Mvh Stephan |
|
| bland det vidrigaste man sett.... :( :( | |
fjamsetramsa |
ja jösses...de va inte snyggt |
|
Otroligt att "folk" kan förstöra bilar på detta viset! //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
Förstår inte hur man kan misshandla en bil överhuvudtaget, men det där var ju riktigt illa... DANNE Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.