AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.441

nån som vet var dom andra 20 jahre bilarna finns?

Sida 1 av 3
fjamsetramsa
Var finns dom??? finns det 2 eller 3 i Sverige??fassan visste iallafall att en va ombyggd till nån racing eller liknande...då måste väl den obetydlig för jag har ju förstått att det är original som gäller ..eller???
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
02/20 finns i Svergie och är ombyggt till 'track-car' -
11/20 finns i Sverige -
??/20 finns i Sverige (DIN, verkligen synd att det inte går att få fram nrt !!)
-
06/20, 15/20 samt 05/20 (det nrt är jag lite osäkert på eftersom jag inte har underlagen här på jobbet ;);); - finns i Tyskland
-
någon som känner till fler och har uppgifter på de ??
fjamsetramsa
ok...men vad är då det troligaste nummret till min...man skulle väl kunna fixa till nån skylt själv som man kunde lämna på gravering eller något....dagens i-lands problem...stod på parkeringen o polera med frun när det kom en fiat croma i raketfart o tvärnita framför bilen..ut hoppa en äldre herre från annat land o bjöd mej 50lappar på studs...han kasta sig in i bilen o fråga efter nycklarna o vi bara stod som 2 frågetecken....
fjamsetramsa:

Haha, bisarrt! Du förstår nog att din bil är värd lite mer... Den är ganska unik. Du har helt rätt i att det är original som gäller, speciellt på en så ovanlig bil :)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
fjamsetramsa
jo men vita blinkers o angeleyes hade varit jävligt fräckt...men men då sparar man dom pengarna...har tex läslampor bak men vill ju inte byta...varför är dom så snålt utrustade???har alla exakt samma utrustning???
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
fjamsetramsa:

Är ganska säker på att alla INTE var precis likadant utrustade. Man hade ju fortfarande chans att välja vad man ville ha för extrautrustning.

//Schnitzer

fjamsetramsa
såbra...då kan man modifiera lite utan att skämmas...sparar så klart dom gamla grejorna....kan ju nästan kvitta de med..fick köpa bilen med löfte om att aldrig sälja den....ska stanna i familjen...lite smålöjligt kanske....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Personligen tycker jag att du ska sälja bilen till en riktig entusiast och köpa dig en "vanlig" e34 M5 om du skall förändra bilen med tex angel-eyes.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
acey:

Bättre att köpa sig en 540 eller något istället. En s.k. "vanlig" M5 är också speciell.

//Schnitzer

Och tjäna en slant dessutom... Annars tycker jag att du hellre skaffar en "vanlig" E34 som brukskärra som du kan göra vad som med, och spara 20 jahre som finbilen. Väldigt synd att ge sig på en så pass ovanlig orörd orginalbil med Biltema verktygslådan. Nära på helgerån av kronjuvelerna ;)
En 20 jahre borde kunna entusiastförsäkras...
Nån som har nån bild på en sån 20 Jahre...en annan som inte vet vad som menas med den kan det ju vara kul att se vad för bil som diskuteras :-)
Nån kanske kan göra ett litet utlägg om vad som är det speciella också!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Schnitzer: Ja, därför skrev jag just "vanlig". Däremot finns det väldigt många redan förstörda/stylade objekt (beroende på hur man vill se det) som man kan få loss för en billig peng och fortfarande ha samma prestanda.

fjamsetramsa
jodå ska skaffa en bil till o spara lite på den andra...
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
När kommer bilderna på bilen fjamsetramsa? :)

Mvh,
Johnny
Alpina Club Sweden
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Länk

//Schnitzer

ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Hittade dem nu :) riktigt fina!!

Ägde själv en M5 -92 tidigare (reg.nr: RAM118) någon stjärna här som har den numera? den var speciell har jag förstått i efterhand, liknande Winkelhock modellen.
Handlaren som lyckades få mig att byta in den + pengar för den nyare M3 cabben gjorde nog ett rätt bra klipp!
Alltid lär man sig något!
jalpina; RAM118 gick det inge bra för nuvarande ägare är en bilskrot (; När sålde du den?

Mvh Stephan
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Ohh va trist :-( , den var verkligen hur fin som helst och hade lagt ned 70k på att restaurera upp den. Såldes sommaren 2002.

Schnitzer: hur går sökandet efter en -95 pärla?

Stephan735i: du är fast vid dina 540´s? :) hur går dem?

Mvh,
Johnny
Alpina Club Sweden
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
jalpina:

Jo då, det går väl framåt, men det är svårt att hitta något som är helt perfekt. Är mycket intresserad av en M5 -94 också. M5 -95 är helt OK också! Det blir antingen en M5 -94 eller -95 (limo eller touring spelar egentligen ingen roll). Om det inte skulle finnas en riktigt fin M5 -93 så skulle det också gå bra, men då har jag högre krav. En M5 -94 eller -95 får jag räkna med att något måste åtgärdas eller liknande. Har märkt att man inte kan få så mycket utrustning som man först verkligen trodde, men något ska jag hitta med tiden. Frågan är bara när???

//Schnitzer

Gemini__
Schnitzer: Har du kanske någon länk till en bil som du ev. funderar på? Skulle vara skoj att ta del av alla de bilar du kikar närmare på. Har du råkat ut för något bottennapp än? Där säljaren påstår att bilen är i toppskick, vilket visar sig vara helt fel i slutändan? Bara nyfiken.

Ha det!

Mvh:
Thomas

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.