|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej,har en liten fråga. Alla Bmw:ar heter olika som E32 osv. Nu är det så att jag har hittat en Bmw 750IA-94 och jag undrar vad den heter??? Heter den E38???? Hoppas på svar. Mvh Kevin... | |
|
E32.... annars har du modellguiden att fördjupa dig i |
|
| Om det är en -94 så borde det vara en E38? Kan vara en E32 om den är svensksåld men det är ej troligt. | |
|
E38 750 kom hösten 1994 som 1995 årsmodell, bör alltså vara en E32 om bilen inte är felregistrerad vid importen, men har du bilder på den är det inga problem att avgöra, även motoreffekt/cylindervolym talar om modellen, om bild saknas. Mvh Stephan |
|
| Hej. Tack för svaren. Det står inget i annonsen att den är importerad,men jag gick in på vägverkets hemsida och kollade upp bilen. Det står att den är direkt import. | |
| Det finns inga E38 750:or av årsmodell -94, då den började tillverkas först i september, som årsmodell -95. 730 och 740 gick däremot att köpa redan från juni 1994, så där är årsmodellen delad mellan E32 och E38. | |
|
Anders N; Marknadsföringen må ha startat i september, respektive juni tillverkningen började innan dess, finns en 8/94 till salu just nu på blocket. Mvh Stephan |
|
| Hej igen. Tack för alla svar,men jag måste erkänna att jag blev ju inte klokare av alla svar jag fått.... Alltså kan bilen jag tittar på vara en E32 eller en E38????? | |
|
Kevin; Har du sett bilen i verkligheten? Om du har det, kika i modellguiden så vet du vad du kollade på. Mvh Stephan |
|
|
Var inne på modellguiden och tittade,men som vanligt förstod jag NOLL. Det som sitter under huven är en 5liters V12 på 299hk. Bortset från alla strul frågor jag kommer med så undrar jag om denna 750IA-94 är något att ha. Brukar det bli mycket strul med denna modell??? Här kommer lite info om den. *5liters V12:a på 299hk!! *Elhissar fram och bak *Eluppvärmda ytterbakspeglar *Eluppvärmda stolar *Eldämpad bagagelucka *Eltaklucka *Elstol förare med minne *Elstol passagerare *Elnackskydd *Startspärr *Fjärrlås *Larm *ASC *PDC - parkeringssensor *ABS *Airbag förare och passagerare *Automat *Cdväxlare för 6 skivor, grymt ljud(!) *Stora färddatorn *Klimat *Dimljus *17" AC Schnitzer fälgar *Vinterdäck, gått 1 säsong *Farthållare *Skinn *Solgardin bakruta *Telefon *Träinredning *Komplett dokumentation *Servicebok *Välskött Mvh Kevin (ROOKIE) |
|
| Stephan - Vilken menar du? Kan du länka? Tillverkningen kan förstås ha startat i augusti, det jag menade var säljstarten. | |
| Kevin - Det är denna bil du menar: Länk och det är en E32, tillverkad i september 1993. | |
|
Anders N. Tusen tack för svaret. Nu ska jag inte bomba er mer med mina störda frågor. Jag ska åka och titta på den idag. Vad tror du om denna bil??? Skulle du rekomendera att jag köper den??? Mvh Kev.... |
|
|
Kevin - Den är bra utrustad, har "rätt färg" på in- och utsidan, priset OK... Import i början av 2000, fyra ägare i Sverige, varav de sista tre inom loppet av en månad 2003. Nuvarande ägare har haft bilen sen dess, d v s i snart 2 och ett halvt år. Om allt funkar som det ska och det inte finns några stora defekter eller skador på bilen så bör det vara ett hyggligt köp. Läs dock begagnatguiden för E34 innan du åker: Länk Visserligen E34 som sagt, men mycket är "samma". Det du MÅSTE kolla förutom motorn är bromsar, fram- och bakvagn, växellåda samt katalysator. Lycka till! |
|
|
Kevin, Som med alla lyxbilar med potentiellt ekonomi-dödande fällor så rekommenderas varmt att du tar med dig någon kunnig. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
E38B12: Okej. Då vet jag. Ska ringa en kompis som själv åker Bmw och tvinga med honom. Mvh Kev.. |
|
|
Anders N: Ska lägga detta på minne. Kollar dessa extra noga... Mvh Kev... |
|
|
Kevin! Vill med bestämdhet råda dig att kolla avgasvärdena , högt HC kan innebära en massa jobb och pengar , ta med en flaska startgas att kolla insugspackningarna med.Det är 4 st och nya utan rabatt ligger på 4000:. Mh Dic. |
|
|
Anders; Jag är lite överkänslig på punkten att BMW skulle byta årsmodell i september, här är 750:in... DG20041 Länk Ps; Har ännu inte kört Golf GTi, servicen hos VW i Stockholm är inte så hög, var där för några veckor sedan, det finns inga provkörningsbilar på helgen, samt det går inte boka tid på helgen, ens för veckan, jättebra, det är underligt att det säljs några bilar överhuvudtaget i Sverige. Mvh Stephan |
|
|
Hej. Har fått en förfrågan från en kompis om jag är sugen på att sätta dit en dumventil på min blivande Bmw 750IA-94. Nu är frågan den,går det verkligen att sätta dit en dump??? Däremot är jag ev sugen på att byta till ett sportfilter och undrar om det går att göra det??? Hoppas på svar. Mvh Kev... |
|
| Dumpventiler används väl endast på turbobilar för att släppa ut laddtryck, så om jag inte har helt fel i ämnet så känns dumpventil inget för en 750 med sugmotor=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.