|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
ok..måste nog ha fått tillbaka den gamla oljan...den kan väl inte bli mer svart än gul på 300 mil. Mvh |
|
|
RS 2 Vad säger du, hade du vågat satsa på denna bil med dom problem som beskrivs här? Mvh Kalle m3 |
|
|
Blagge, Den ska absolut inte vara svart efter endast 300 mil om de inte hällt i något annat än TWS Motorsport 10W-60. Har du märkt någon skillnad på oljetemperaturen efter bytet av vevstakslagren? Jag skulle ta kontakt med verkstaden direkt för att kolla upp vad de gjort. Och sedan skulle jag slå en signal till BMW Sverige för en auktoriserad BMW verkstad ska vare sig slå i den gamla oljan igen eller använda fel typ av olja. /RS2 |
|
|
RS2: Har inte märkt någon skillnad på oljetemperaturen, brukar ligga på 80-100 grader. Ska ta kontakt med de imorgon. Mvh |
|
| Har säljarn intialerna m.p | |
|
beckis Nej, det har han inte. Varför undrar du det. |
|
| Tänker på kompisens bil ang säljare | |
|
Kalle m3, Svårt att säga då jag inte vet något om bilen i övrigt eller har sett den. Det är ju sammantaget alla olika intryck och uppgifter om bilen som man ska väga in i ett eventuellt köp. Men 1 liter olja per 1000 mil är inte normalt på E46 M3 och en varnings signal om hur bilen har skötts och hanterats. /RS2 |
|
|
Blagge, OK, berätta gärna hur det går och vad de säger. Det finns bara två orsaker till varför oljan är svart efter 300 mil och det är att de hällt i den gamla oljan igen eller använt någon annan felaktig typ. /RS2 |
|
|
Polisanmälan på lut! Blev uppringd precis och hotad med polisanmälan om fler kommentarer kring bilen publicerades. Seriöst värre. M3/// Mullret |
|
|
Mullret, Är det bilen i länken ovan som Kalle M3 postade? I länken står det att bilen säljs för kunds räkning. Helt dj... otroligt om du blev uppringd och hotad med polisanmälan. Var det ägaren eller bilhandlaren som ringde? Stämmer uppgiften om att inspektion 1 gjordes vid 4100 mil och att inspektion 2 ska göras vid 6000 mil (850 mil kvar enligt service indikatorn och att bilen nu gått 5150 mil)? Om man kollar regnummer och chassinummer så ser man också att bilen är tillverkad 10/2001. I annonsen anges 2 ägare så jag antar att det är 2 ägare innan nuvarande plus BMW vid inregistreringen eftersom det står 4 ägare i bilregistret. /RS2 |
|
|
RS2, Du har mail. Jakten på en M3 SMG E46 fortsätter. M3/// Mullret |
|
| Borttagen från bytbil seriös???????????????????????? | |
|
Nu även annonsen på Blocket borta. Värst vad det blev kalla fötter hos säljaren. Vissa annonsörer verkar vara otroligt känsliga för dagsljus och vad som kan ses i full belysning. Bilen har regnummer SXG 660 om ni vill se vad som sker framledes. |
|
|
Nästa service e olje service vid ca 6000 mil. Inget annat. Snackade med Förenade bil i Malmö idag, angående olje förbr. Det e fullt normalt att en m3 e46 dricker en liter mil på 1000mil. Kommer man upp i 3-4 liter e det något fel. "Enl BMW Malmö". Bilen har varit omlackerad pga av en mindre skada på fälg och skärm. "Enl BMW Göteborg". Alla garnati rep. från BMW e åtgärdade. "Enl BMW Malmö" MVH Kalle M3 |
|
|
Glömde. Däck trycks kontrollen. BMW Malmö sa att det troligtvis va batteriet till en av givarna, till något av däcken som va slut. Batterierna till givarna håller ungefär 4-5 år. Det e den info jag fått idag. Mvh Kalle M3 |
|
|
Kanske lite offtopic här, men det känns som om "fusket" med m3 e46 är ganska utbrett. Alltså, jag förstår att man vidtar försiktighetsåtgärder när man ska köpa bil. Har själv funderat på en m3a, har en 330 idag. Känns inte så lustigt när man läser om sådant. |
|
|
Kalle m3, Verkar var många bud kring vad somm är gjort eller inte. Sedan har jag inte hittat någonstans att en M3 E46 i normalt friskt skick kan konsumera 1 liter olja / 1K mil. Däremot många siter som anger noll eller försvinnande lite olje- konsumtion även vid hård bankörning. Vid 3-4 liter torde bilen ryka som en Vaz. Har du verkligen snackat med någon som har björnkoll på M3 eller? Kanske läge för ett email till BMW MotorSport i DE, för ett svar? |
|
|
Snackade med en kille på BMW fosie som sitter och har ansvar förr service och rep. Så jag antar att han har koll på löget!? Mvh Kalle M3 |
|
|
Lars Westerdal: Min M3 drog nästan ingen olja under de åren som jag ägde den, så det där med att den skulle dra mkt olje låter inte bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.