|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Programmer; Jag tycker det är rätt ofta det finns någon eller några bilar som ligger lägre än dom flesta andra på bmw.de, till skillnad från denna även med garanti redan i annonsen, om det är något fel på denna eller något annat konstigt vet jag inte, men värt att ringa och höra. En som var billig nu i somras var en Oxfordgrön -01:as 540iA Sedan som en BMW Niederlassung sålde, prissänkt €6000, från att varit för dyr, till fynd, den hade dock bilder samt euro+garanti. Mvh Stephan |
|
|
Jag har påpekat det förut jag måste göra det igen. Varför inte annonsera med sitt riktiga namn, redan där tappar ju annonsen sin seriositet. Har någon här sålt en bil utan att använda sitt namn? Min teori är att om man t.ex. svartimporterar (ej f-skatt) och bedriver en större verksamhet så blir det svårt att hålla ordning på bilarna som man har ute på annons. Om man då har namn som "Subaru", "525", "V8". Då ringer man och säger vad man är intresserad av och säljaren är med på noterna direkt. Smart? jag vet inte. Men jag håller med om att bilen ser fin ut och kan säkert vara värd att läggas under luppen. Jag är inte negativ till import, dom bilarna måste kollas lika noga som alla andra. |
|
|
jag bor i karlstad så efter all diskusion här på forum tänkte kolla upp denna 540 .jag ringde kille o han verkade trevligt efter halv timme åkte jag o en kompis ute till honom att inspektera bilen.bilen ser ut lika fräsh som på bild, kollade papper o han hade båda intyg från svensk bmw o faxade intyg från tysk bmw plus s-bok.vi provade bilen o det visade sig att den gick felfritt.all utrusting funkade o detta är inget smalla däck precis, den är regad med 17" men idag sitter 18" tum på,enligt allt som vi såg bilen är absolut helt ok för denna pengar men tyvär han vill inte byta mot min 98 ,så bilen är riktig klip enligt mig o min kompis. eftersom vi är förvånade att den är i bra skick plus att han hade mycket papper på, så alla som skriver negativt om denna bilen jag tror att de är bara avandsjuka o drömmer om en sådan men planboken är tom så de har inget att göra en att skriver bara negativa grejer.................................... |
|
|
Jo men det var ju trevligt att min konspirationsteori inte stämmer i detta fallet. Det är ju bara korkat att inte sätta ut sitt namn, det gör definitivt att många med mig blir skeptiska. Och ja du har rätt min plånbok är tom men jag tycker det är kul att skriva på forumet, tror jag hjälper mer än stjälper. Det finns mycket visdom på forumet och berättelser om elendigheter som gör att man får gåshud. |
|
|
Som jag skrev innan: Intyg är inte värda någonting! Det är möjligt att bilen är fin, men ALLA varningsklockor ringer hos mig när jag ser annonsen! Lite konstigt ändå att plötsligt dyker det upp två "darkhorses" och försvarar bilen i fråga... (jag vet att jag kan vara konspiratorisk ibland!) ;o) Spekulanter bör i alla fall undersöka historiken noga (liksom på alla andra beg.bilar) genom att själv ringa till tidigare ägare och till de verkstäder som enligt boken har servat den. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
007: bra initiativ att kolla bilen och skriva en rapport här men dina avslutande kommentarer är bara motsägelsefulla...du är fövånad att den var i så bra skick samtidigt så tror du alla andra är avundsjuka och inte har råd... I övrigt så håller jag med Johan B på samtliga punkter! ___ //Ulf |
|
betriebsanleitung3 |
Det låter som Olesyndromet |
| Ole.... vilken pajsare... skaffar flera användarnamn och loggar in och talar väl om sig själv, till skillnad från vad alla andra gör.. | |
|
007; Var bilen fortfarande avställd vid provkörningen eller fanns bilhandlarskyltar? Däcken som bilen är besiktad med är för smala 17" ska vara 235/45 17, inte 225/45 17, vad som nu sitter på ändrar inte det faktumet. Var det någon garanti på bilen? Om inte står jag för att det är bättre att köpa direkt från Tysk BMWhandlare. Mvh Stephan |
|
nazze |
johan b jag hoppas du inte menar mig att jag försvarar bilen för jag skiter totalt i bilen,det jag reagerade på att så fort det är import så är det skruvat vilket inte stämmer alltid |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
nazze.Vi har avslöjat alltför många mätarskruvade fulldokumneterade importlik bara det senaste året och tyvärr så har det drabbat ägare som redan köpt bilen vid flertalet tillfällen. Och samma säljare dyker upp om och om igen. Att alla importbilar är skruvade har ingen påstått, men väldigt ofta när det dyker upp billiga lågmilade E39or långt under den prisnivån man kan köpa dom i Tyskland har visat sig inte haft klockren historik. För övrigt så skuvas båda svensksålda bilar och importbilar oavsett märke. Länk Den här är bara en tråd som är rätt kul :) Polaren som åkte 80 mil för att kika på bilen tvingade den dryge skånska handlaren att betala bensinpengarna för att han förskte lura på honom ett mätarskruvad lik, räckte med ett telefonsamtal till den verkstad som fanns stämplad i den förfalskade boken. Var bilen tog i vägen vore ju intressant att veta. Dessutom figurerade en göteborgare som hade samma bilar till salu på blocket fast bilar fanns kvar till salu på mobile.de med en helt annan mätarställing. Nyare E39or som gått långt på landsväg de första åren slits inte nämnvärt och kan se ut att gått 8000 mil istället för 18.000. Jag har ett ex av en långmilad E39-01 som lätt kunde backas 8000 mil utan att någon skulle kunna avgöra det på skicket på bilen. ///MVH Hasso Länk |
|
Det känns jobbigt att köpa bil när man måste vara så extremt försiktig för att inte bli lurad. Det kanske är bättre att åka runt i min något luggslitna 525:a, det är i alla fall 34 000 ärliga mil ;-) Får väl istället lägga pengarna på en sån där svindyr modern liggvagn som kan vikas ihop till ingenting. Såg att annonsen nu var borta på blocket, tack för engagemanget. /Ola |
|
|
1000 mäniskor 1000 olika komentarer jag säger att jag såg bilen o att den var fel fritt tyvär jag kan inte säga att den är skit när den är riktigt fin,o jag förstår inte när johan säger att intyg är inte värd nånting,ok svenskt intyg från bmw kan vara felaktigt p.g.a. att man kan ändra mätare o justera moduler, men intyg från en tysk bmw där bilen är servad att stämmer inte??? jag kan inte förstå tyvär!!! å andra sidan om jag får en bil som är värd minst 160000skr o konstaterar att den är bra mekaniskt o välutrustad felfritt o mkt bra skick för 130000skr vad har jag att förlora ev.om den är lite skruvad den är endå värd sådana pengar, detta är min åsikt ,om jag skulle vara en sådan som är rädd för sin egen skogan då skulle jag aldrig handla nån begagnad bil det finns många bmw auktoriserade försäljare i sverige om man vill stå på säkert sidan,varför fundera betala extra o sov så gott |
|
|
Vad man har att förlora på en skruvad bil? Den blir mycket mer svårsåld, hur många kan överhuvudtaget tänka sig en? En här på forumet har en 99:as 540iAT med 30000mil+, mätaren står på hälften... Länk hur kul är det, varför utsätta sig för en eventuellt mätarbackad bil, när man för samma pengar kan köpa en korrekt från Tysk BMWhandlare, risken i det fallet är många gånger mindre än för en nyimport som säljs utan att varit i trafik. olaO; Du behöver inte vara så försiktig så att det blir jobbigt, jag har köpt 3st korrekta 540/530 utan problem, så ge inte upp redan nu, det finns massor med vettiga 540 Touring att köpa. Mvh Stephan |
|
|
007. Hittade ni verkligen inga fel eller tveksamheter på bilen? Låter nästan lite för bra, bara att slå till... |
|
|
En sak att säljaren kan visa dokument men det är ju inte förrän man själv gjort sina egna undersökningar som man kan säga att dokumenten är äkta. Kan man förfalska en servicebok så är det väl inte någon "rocket science" att fixa ett förfalskat intyg av någon form. För merparten av alla bilköpare så är ju ett papper med en stämpel fullt tillräckligt... Självklart ska vi inte envisas med att denna bil måste vara skruvad men i mina ögon kvarstår den som "misstänkt" även om den är i bra skick både kosmetiskt och maskinellt. Att påstå att det inte spelar någon roll om den är skruvad eller inte ökar knappast på din trovärdighet eller seriositet. För merparten här spelar detta en stor roll... ___ //Ulf |
|
Ulke |
Någon mer som tycker att det är konstigt att NYA aktörer dyker in i debatten kring specifika objekt som diskuteras här på forumet? Är heller inte så förvånad att man väljer att ha BMW som enda kontaktnamn på sin annons, när hälften av sveriges befolkning inte ens kan återge första stavelsen i det egentliga förnamnet..... :o) Ulke |
nazze |
måste man ha 1000 inlägg för att det ska vara okej att svara? |
| Nazze. Absolut inte, och det är nog inte det Ulke menar heller. | |
| Ny annons på samma bil. Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.