|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja detta är inte enkelt. 8.5k mil. Solid röd. Svart skinn. Manuell 6vxl. En ägare de senaste 8 åren. Därföre 1 i Sv och en i D mig veterligt. Ägarhistoriken i D känenr jag inte till. Förre ägaren i Sv var Einro, en av dess VDar åkte bilen. Den senaste ägaren har kört ca 3k mil sedan haft den avställd de senaste 3 åren, uppallad i sitt varmgarage och startat den varje månad och den går igång utan problem. För 500mil sedan byttes alla oljor, filter och stift. Bilen har enligt uppgift några småmärken som är ilagda med lackstift och en liten bit av skinnet i baksätet har släppt i sömmen. Upplever den nuvarande ägaren som seriös( känner honom privat sedan många år och han är BMWintresserad, kör dock inte långt per år). Då han frågar mig "vet du nån som är intresserad?" är det ju givetvis fel person att fråga för det visste jag ju inte innan jag själv blev intresserad:) Vad är ett rimligt höstpris på en sådan bil under förutsättning att jag inte hittar några större fel eller brister? Mvh Asken I drömmar om V12..... | |
|
Hmm...Låter som en ytterst fin 850i. He,he..."rimligt höstpris" :) Säkert värd uppåt 150' om du vill ge ett bud som egentligen motsvarar vagnens skick o miltal(som det nu verkar),men i realiteten så är marknaden för gamla BMW 850i inte så fruktansvärt stor misstänker jag idag. Så om du ska få ett "bra höstpris" på den bilen så säger jag 100 papp prutat o klart. 100' begär ju iofs folk idag för 850i med "dubblerat miltal" mot ditt tilltänkta objekt och med "tveksam historik" dessutom.. Men de verkar ha kvar dessa vagnar läääänge. Ja,ja...sedan så är det ytterst ovanligt med en 850i med manuell vxl.låda,bara det gör ju att iaf jag tycker den blir lite mera intressant(kanske bara jag+ett fåtal entusiaster till då ;)) Men 100' tycker jag låter som ett bra pris på den...i dagsläget. Mvh Janne. |
|
|
Ni har säkert kikat i min X3dagbok om 850an men nu har jag känt lite närmare på den och konstaterat lite repartationer av olika slag. Inga direkta fel men vill man ha toppskick på bilen så är det nog en 20kkr i utgifter. 100kkr låter som en rimlig peng. Ska man försöka pruta 20 kkr till? Mvh Asken |
|
| En bekant till mig sålde precis sin 850 6000 milare, 95:a automat. 150' fick han för den. 100' för denna 91:a känns då kanske i övre regionerna. | |
| ..fel av mig, insåg precis att det var en 840 han hade. | |
| Asken - Tycker 90-95 000 är rimligt om den tyska historiken ser ut som sig bör. När du tröttnar på bilen vet du vem du ringer. ;D | |
|
Hmm...Nu till "avställningssäsong" så tror jag att mht "felen" du hittat så borde det gå att pruta lite till.. Med"halva vägen var" så blir det då kanske 90'....Prova går ju. Mvh Janne. |
|
|
Denna bilen lär inte vara prutbar med argumenten höst och avställning. Den har ju redan stått still och uppallad i flera år. Killen har plats för den och det är ingen skada skedd om bilen får stå något år till. ///Micke Min cabrio → Länk |
|
|
Micke>>>"Rimligt höstpris" var det Asken funderade på... Man skriver kanske inte riktigt så om man inte funderar på att det ska generera ett lite "bättre" pris än till vårkanten,dvs efter "avställningssäsong"...möjligen. Mvh Janne. |
|
|
Tillägg>>>JAG tror på ett bättre pris nu än efter vinter'n hur som helst.. Mvh Janne. |
|
|
Jag har kört bilen ifråga och den känns väldigt seriös även om man märker att åren har gått sedan 1991. Allt är åttiotalsfyrkantigt och rejält. Backspeglarna ser ut som TV-apparater. Alla spakar och pedaler kräver bestämt handlag. Det bästa med bilen är motorljudet. Helt magnifikt. Man smyger inte fram lite diskret. Blivande klassiker. Bjud 80 och sätt en maxgräns för förhandlingen och låt det ta lite tid. Säljaren verkar som sagt inte ha bråttom. Don't dream it, drive it |
|
|
Update. Bilen är idag nybesiktigad ua. De kollade även framvagnen och hittade inget att anmärka på. 2 nya batterier sitter också i bilen. Den skulle sålts för flera år sen men han som äger den har helt enkelt varit slö... Serviceboken saknas dock vet jag att den är väl underhållen och kan börja verifiera det lite. Får kolla garantirep. Mvh Asken |
|
|
Jag säger inget så har jag inget sagt :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
100 spänn på att Asken är torsk! :-D Don't dream it, drive it |
|
|
Hahaha, det var han redan i fredags! ///Micke Min cabrio → Länk |
|
|
Tretretti: Jag sätter INTE emot däremot höjar jag med 100+ någon som vågar sätta emot? |
|
|
Instämmer i att de lät som han var Torsk redan i fredags! Lyriska utlägg om att bli VIP kund hos Statoil med egen pump och röd matta :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Nu är bilen dessutom nytvättad med polerade avgaspipor och vinylglans på däcksidorna blir den ju inte ett dugg mindre intressant.... Torsk sa Bill..... Jag byter mina 18" BBS mot en 16*9 navi och en MK4 spelare sa tsaros.... Asken Som måste åka ut och slösa lite bensin. |
|
|
Jag tror fortfarande att E60 M5 låter fräckare, polerade pipor till trots :) Det är möjligt att pengarna inte har bytt ägare ännu, men nog fasiken har Asken köpt bilen :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Trot eller ej men 850n drar mer bensin än min alkoholiserade katt. Bra att fler är med och bidrar till växthuseffekten! Don't dream it, drive it |
|
|
Vi får alla dra våra strån till stacken :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.