|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ursäkta min dumhet, men har Stockholm, Stockholm stan i världen, inga ringvägar runt staden? Länk |
|
|
Hej Ursäkta en "grinig gammal gubbe", men börjar inte ämnet att "spåra" ur lite grann, md tanke på rubriken, eller? Missförstå mig rätt nu;-)) mvh Micke |
|
kilroy |
M.J. Du har helt rätt. Vi "landsortsbor" skall inte strö salt i såren bara för att Stockholm inte begåvats med någon ringlinje som avlastar innerstan, mao något som liknar det system vi har i Malmö. Sen gör ju inte Stockholms topografi saken lättare...mycket vatten, många öar, stora höjdskillnader inne i stadskärnan m m. Mvh kilroy |
|
Stockholm, likt den Europeiska storstan Tirana i albanien är den enda Europeiska huvudstaden som inte har en ringled.... Kilroy: även många Stella Fare, Annika Billström och annat löst folk finsn på denna plats som itne gör det enkalre...:( Broar går att bygga, tunnlar går att borra, broar går att spränga men bakåtsträvare får inte skjutas:) Mvh Asken |
|
|
OK, det visste inte jag. Tex Helsingfors har 2st, Ring 1 och Ring 3. Ring 2 är delvis färdig, håller på att byggas ut. Länk |
|
|
Kilroy Även jag är "landsortsbo", då jag bor i Mantorp, men vi har en ringled i form av E4:an;-))) Men vi gnäller ändå inte på "Stockholmarna" mvh Micke |
|
|
hoppas miljövänstern som hindrar kringfartslederna satt i köerna =) |
|
kilroy |
M.J.* Det är ingen som gnäller på stockholmarna, inte alls. Tvärtom så har jag personligen full förståelse för dom problem som orsakas av att trafiksituationen i Stockholm aldrig har fått den genomgripande lösning som behövs. Men som du säger, det är egentligen en annan tråd. Nu väntar Janssons frestelse, några iskalla snapsar samt ett par danska Hof... Såg förresten att Vägverkets chef i Stockholm är skåning...måste vi här nere hjälpa er med ALLT...? :)) Mvh kilroy |
Paap Reeder |
... undras om pråmägaren var köpt av handgripliga lobbyister som är mot biltullar?? Kan dessa genomföras om E-leden är avstängd? MVH /// Paap R |
Len |
Kan inte Lodbrok-På-Släp fara runt en hel dimmig förmiddag och ramma ett 10-tal andra broar i sthlm också? Sedan slipper kanske köande bilister oroa sig mer för några vägavgifter, dom kommer ingenstans. Blir att fara hem till Trosa, igen. L |
|
På tal om Trosa... Dagens gåta: Vad ligger mellan Fittja och Trosa? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Handen? /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Heltsonika: Ryckepungsvägen? (jo, det finns en väg i Falun som heter det). |
|
|
Haha, jotack, ryckepungvägen ligger ju i falun... ring till 118118 och be om adressen till spendrups eller mekonomen och lyssna på vad de har att säga... det vanliga svaret är "vet du inte det själv??" :D:D:D:D:D:D förövrigt är jag glad att jag var ledig idag (fredag) och slapp åka till fjollträsk igen... räcker med 4 ggr per vecka.. ;) |
|
|
Ryckepungsvägen var ett riktigt bra namn! Men Masten har rätt, Handen är det geografiskt rätta svaret =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Ibland blir man lite hoppfull - läs vad denna kloka och ganska inflytelserika kvinna skriver! Länk /// Gunnar E. |
|
|
Heinz_Keller: Du är inte den ända som gjort/ hört talas om det, given förfest favorit =) |
|
Paap Reeder |
... gabbar tänk er följande scenario: Man kommer eldandes med sin Bimmer i hö-filen på E-leden just på den sträcka som pga av sin sträckning är laserfri och skall just in i tunneln ..... så kommer det in en kranarm från hö genom avbärraräcket och tar i hö B-stolpen..... Hade han haft litet mera fjong på kranen hade armens översta del just gått in parallellt med hö körbana. MVH /// Paap R |
|
Hur har det gått nu då? Bron öppen igen eller? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Icket: Bron är öppen även Norr ut men bara i tre vägfält och i minskad hastighet dvs 50km/h. Man kommer även att köra kontroller under hela dagen typ varje timma så Ni som åker norrut räkna med köer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.