AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.743

Essingeleden rammad av kranbåt

Sida 1 av 3
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Det kommer bli långa köer på E4an i eftermiddag/kväll.
Är det verkligen sprickor i bron blir den ju säkert avstängd i månader... om det räcker!

Månaders avstängning kanske äventyrar en eventuell trängselskatt då det kommer bli sjukt mycket köer i innerstan.

Jag kom från norr idag men vid järva krog (13:30) var det i princip stilla stående i 3 filer, via solna gick det dock att ta sig in till stan utan större problem.

//Stenback
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Första gången jag åkt på Essingeleden från Lilla Essingen och det varit totalt STENTOMT i alla filer. Man kunde undra om Stan hade dött... Gick lika fort att bromsa ned efter tunneln då polisen stod och vinkade..... Mer info Länk
Ca
31
Carnicx
316 Compact -94
Då bron enligt uppgift flyttats och det även kan ha uppkommit sprickor så finns det stor risk för flera månaders avstängning. Som Stenback sa så kommer detta i så fall att sätta käppar i hjulet för trängselskatten. Utan en "tullfri" genomfartsled så vore det konstigt om de ändå gick in med skatterna. Å andra sidan kanske våra politiker ser detta som en ökad inkomst???

Även om det vore intressant att se hur en längre avstängning av bron påverkar försöket med straffskatter så får vi hoppas att bron snabbt kan öppnas igen. Vill inte ens tänka på det trafik-kaos som kommer uppstå i stan om den hålls stängd ett halvår eller mer.
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Det där var ett väldigt effektivt sätt att få stopp på trafiken i Stockholm?
Man kan ju börja undra om inte Billström ligger bakom det där?

Onekligen den ultimata vägtullen att sänka broarna? Ja, förutom att de inte
får in några pengar då vill säga... men det är ju inte heller syftet säger dom?

Ja det vore ju ödets ironi. 3,8 miljarder investerade i ett försök med trängsel skatt som inte blir av. Och sedan har de inte pengar att arbeta tre-skift för att snabbast möjligt reparera skadorna på bron. Jag hoppas verkligen den inte behöver vara avstängd i flera månader.

/RS2
kilroy
"Det där var ett väldigt effektivt sätt att få stopp på trafiken i Stockholm?
Man kan ju börja undra om inte Billström ligger bakom det där?

Onekligen den ultimata vägtullen att sänka broarna? Ja, förutom att de inte
får in några pengar då vill säga... men det är ju inte heller syftet säger dom?"

Den var ärligt talat klockren, Rille...!

Ibland är det skönt att inte bo i Stockholm...

Mvh kilroy
Är det någon på bron som kan säga om det är köer nu oxså? eller i närheten som kanske wapar?
Kilroy: det är ALLTID skönt att inte bo i fjollträsk...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Gasar-Magnus:

Vi som bor i stan(stockholm) trivs med det och har ingen avsikt att flytta ut på landsbygden. Snarare att det är fler och flera lantisar som flyttar in till stan(stockholm) än vad som flyttar ut.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Totalkaos vid Slussen.

Jag som varit lantis och numera bor i Tjockult håller med Starre.

Don't dream it, drive it
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Kilroy: Tack.

Starre: Som lantis (jag föredrar titeln Dalmas) som bott 10 år i Stockholm
har jag precis bidragit till statistiken över "utflytt" (hemvändare). Denna
längtan kommer definitivt krypande med åren kan jag säga, så passa dig
så du inte får äta upp din egen hatt...
Rille:

Om jag skulle flytta hem hem så skulle det vara 2.5mil från city och då är det fortfarande Stockholm(Stan).
kilroy
Gasar-Magnus*

Fjollträsk...kärt barn har många namn....

Jag bodde i Stockholm 1 år i samband med mina juridikstudier...men det kändes ändå rätt skönt att flytta tillbaka till Skåne. Stockholm har mycket att erbjuda, inte minst är Stockholm en väldigt trevlig sommarstad...men trafiken är hemsk...och inte blir det lättare när dom seglar sönder broarna...

Mvh kilroy
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Starre: Det finns väldigt få "äkta" Stockholmare längre (dvs, de som är
födda och uppvuxna i Sthlm, av föräldrar som också är födda och uppvuxna
i Sthlm). Min egen erfarenhet av Stockholms arbets- och krogliv är att de
flesta är masar, norrlänningar, skåningar, värmlänningar, göteborgare etc.
när allt kommer omkring (ingen nämnd, ingen glömd)?

Om du verkligen är en äkta nollåtta så bör du alltså sprida din säd snarast
för att se till att stockholmarna överlever på sikt. För när biltullarna införs så
kommer vi köra runt Er stad i flera år. :)

Jag hoppas att du förstår att jag skojar lite med dig?
Rille:

En äkta stockholmare ska enligt konstens regler ha varit det i 5 generationen och då brister det för mig klarar bara av 4......

Och ja jag är med på att du skojar med mig:)
Rille: nej för f-n uppmuntra inte tillväxten av 08or!! det är nog illa som det är...

Kilroy: Ja, du känner väl till Apache-indian vid Gaypolisen i överkalix?? (Glenn Killing på Berns..) som skall ner och röja upp i Fjollträsk ty där finns bara Jean-Pierre-Barda-bögar, inga riktiga män...

kilroy
Gasar-Magnus*

Jo, jag vet...

Det är nog lite som Rille säger...de ursprungliga stockholmarna blir nog procentuellt sett allt färre. Det betyder väl att även om stockholmarna ynglar av sig så blir det ändå bara halvblod...

Vi här nere i söder försöker hålla gränserna stängda mot Halland, Småland och Blekinge så gott det går...))

Möjligtvis kan vi tänka oss att öppna gränsbommarna för folk som är duktiga på att spela fotboll eller ishockey...

Allvarligt talat så är det ju förödande för stockholmtrafiken om det här avbrottet är så allvarligt som det låter.

Mvh kilroy

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Gasar-stereotypen: Du verkar vara riktigt berest och har koll på läget. Dina kommentarer hör hemma i sandlådan...

Känns till och med lite skönt att du också fått betala för något som aldrig du aldrig kommer att ha användning av ;) Men till er övriga kan jag bara beklaga styret i Sthlm.

Tycker verkligen synd om de som åker Norrgående riktning! Hoppas verkligen trängselförsöket blir ett fiasko och att politikerna ställs inför rätta för oansvarsamhet av skattepengar och att de blir återbetalningskyldiga! Det har aldrig varit rent mjöl i påsen från början och det är inte mer än rätt att ödet förhoppningsvis slår död på hela prylen!

Själv är jag lycklig lottat som bara åker norrgående från Sveaplan då detta blir till min fördel på eftermiddagen då jag ska hem. Men ni andra borde få bidrag för att stan tvingar er att sitta timmar i extraköer! Vägarna skulle ha byggts ut för 3.8 miljarder istället!

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
kilroy
heltsonika*

Jag tror nog att man skall ta Gasar-Magnus ord med en humoristisk nypa salt. Att sedan medlemmar från olika landsändar "hackar" på varandra med glimten i ögat är knappast något att hetsa upp sig för...

Dessutom har tråden (fram till nu?) fortlöpt utan att några medlemmar blivit osams...vilket enligt min mening inte finns någon anledning att ändra på.

Mvh kilroy

Helt sonika: Jo då man har ju varit såväl söder om Södertälje liksom norr om Norrtälje...

Grundproblemet här är ju att Stockholm ligger där det ligger och att man av snålhet satsat pengar på annat än att bygga en väl fungerande motorvägsring runt HELA Stockholm ( jämför med Berliner ring i Tyskland Länk )utan istället promt måste in i smeten fast man bara vill passera "stan",sen är väl trängsel skatterna rätt tanke på sikt MEN det har blivit ett prestige projekt att genomföra resp. hata samt är det ju inte alltid så vid väl genom tänkt alla gånger hur det kommer att funka rent praktiskt...

Vad gäller sarkasmer och häcklande av 08or är det något man inte kan förstå om man likt Starre än infödd 08....

Gasar-Magnus:

Om inte stan(Stockholm) hade haft den utvecklingen den har så hade vi(storstadsbor) inte givet Er landsort bor så mycket pengar som Ni får tilldelat varje år. Det jag syftar på är den s.k Robin hood skatten som gör att landsbygden dvs övriga Sverige pengar från storstan dvs ren och skär u-lands hjälp.

Moa utan stan(stockholm) stannar Sverige men utan landsbygden så stannar inte Sverige utan tvärtom vi storstads bor kanske får behålla lite pengar för oss själva.

Nu kanske jag är ute och på hal is men va f-n det är fredag:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.