AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
12.438

Hur får jag bort rökdoft?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ja ättikan är effektiv... men man behöver köra de i några omgångar... och låta vädra ur bilen imellan. Luktar lite surt efter man haft ättikan där ett dygn.
Mitt tips är att fortsätta med Yoco air. Det är grymt bra, används flitigt av båtägare bland annat.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Den ser bara så tråkig ut i backspegeln... tips på annat ställe att ha den?
Du kan lägga dom där kuddarna var som helst. under förar/passagerar sätet, på hatthyllan, i bagagen osv. Hade jag varit dig hade jag provat en såndär sprayflaska då de tenderar att vara effektivare än kudden enligt mina erfarenheter.

Länk
Här finns hela sortimentet: Länk

Länk
Hör och häpna, en glasmästare berättade att nikotindoft sätter sig i glasrutor. Han talade om vanliga fönsterglas.
Det är betydligt mjukare material i bilglas.
Tvätta med utspädd ättika och sedan med fönsterputs innehållande amoniak.

1:a gångsägare av BMW
kilroy
Är det någon som vet om dessa antirökmedel fungerar också när det gäller större utrymmen? Den lägenhet jag hyr i andra hand här nere i Tyskland ägs av en äldre herre som tydligen haft för vana att röka precis överallt i lägenheten...inte så fräscht precis...

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

An
56
Anders Jonsson
325i -01
325i -85
3,0S -75
3,0Si -74
3,0Si -74
3,3LA -74
2800 -70
2500 -69
För att ta bort röklukt:

först: tvätta klädsel och matta/innermattor. Dessförinnan hjälper inte nagot.

därefter: ställ in en kopp med ättika över natt, och byt sedan till ett fat med nymalet kaffe. Ha detta i bilen ca tre dagar och bilen luktar neutralt med dragning at just kaffebönor. Funkar alltid.

MVH

Anders
kilroy: Ommålning verkar bäst.. med stoppfärg som grund.
Visa användare
318
BMW_pelaren^^
Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a
bmw 324td E30 -88a
Bmw 750ia E32 -91a
bmw 730i E32 -89a
som några sakt här ättika men på jobb när vi to bort odörer från bilar så anvende vi en luftjoniserings maskin de finkar as bra tar bara några timmar å kommer aldrig tillbaka de e ju de att du moste få bort odören inte kapsla in den så den kommer tilbaka senar

GASA MERA^^
Foggning som proffs saneringsfirmor sysslar med är det bästa. Tar garanterat bort all rökdoft.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.