|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Nummer 2 som jag ser till salu nu. Vad är det som gör att man går å beställer en ny bil för att sedan sälja efter 200 mil? Kan inte bero på vad det kostar, det borde man kollat upp innan man beställer. Eller är det så att e90 är en besvikelse mot tidigare bmw:s, inte lever upp till e46:ans körglädje och kvalitet? | |
| Ärligt talat, jag tycker E90 är en snygg bil, men pga de "fula" bakljusen skulle jag hellre valt en E60 om jag nu skulle byta ut min E46! Jag tror BMW kommer att göra om bakdelen (ljusen) på E90:orna längre fram. En riktig miss av BMW tyvärr! Gjorde man inte ett facelift på fronten och bakdelen på den nya 7 serien? | |
|
jag tycker också bakdelen är hemsk, men resten är riktigt snygg, med minst 18" fälgar. Det stämmer att man gjorde en facelift på 7-serien, tog dock några år innan den kom. Hoppas den kommer till e90 också, å det fort! |
|
|
Förstår inte det här med bakljusen, den är ju grymt snygg bak. Klart att de kunde ha kaxat till det lite i stil med e60, men om man tittar på e46 och e36 är det ju knappast några revolutionerande former på ljusen, särskilt inte på e36. Så de här är allt snygga så det förslår. Om man ställer en e46 och en e90 bredvid varandra ser man ganska tydligt släktskapet. För egen del skulle valet mellan e90 och e60 har jag tidigare sagt att det måste bli en e60, för den är bara för överjävla snygg - men efter att ha kört min svärfars e90 ett gäng gånger nu är det svårare att säga. Men för att svara på frågan: köper ny bil och får firmabil är rätt vanligt. |
|
|
Förmodligen tjänstebil, men det är väldigt vanligt att folk förköper sig. Skaffar en bil som dom inte har råd med... Skaplig förlust han kommer att göra på bilen. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport, det vet du inte. Han skriver själv i annonsen att nypris= 341.800kr ( orkar inte räkna om det stämmer ), ponera att han fick bra rabatt som för min del innebär 8% = 314400kr Han ska sälja bilen för samma pengar han gav för den i bästa fall! Min uträkning stämmer garanterat något så när, vilket innebär att han har haft bilen nästan gratis några månader! :-) |
|
| Han lär kanske få 310.000kr men det finns kanske någon som inte räknar så och betalar 314` | |
| Kan bli svårt att få 310' privat om BMW Göteborg inte blir av med sin 325 på blocket (1168 mil) för 289' utgångsbud. | |
| niklas.olsson, var ser du den? | |
|
Få se om detta funkar: Länk |
|
|
Andrè: Han får garanterat inte det priset, och vad säger att han har fått 8% i rabatt på sin bil? Det där är ett pris som en bilhandlare skulle sätta, som vet att dom i slutändan inte får ut det priset av bilen. Och därför borde han själv sätta ett lägre pris. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport, jag bara spekulerar. Ponera att han får 300`så har han inte gjort så stor förlust i alla fall. Det är vad jag tror. Är själv sugen på samma BMW alu fälgar modell 160 som du köpte Clubsport, har sådana på gång från Tyskland, skulle dock vilja se innan hur dessa ser ut på en E90 med Sparkling grafit lack. Helst några bra bilder. När ska du sätta på dina fälgar så att jag kan åtminstone se det på bild? :-) |
|
|
Plåtade en fabriksny E91 med mina fälgar idag har för mig att den var Sparkling G. Ska kolla närmare imorrn. Just nu fungerar två av fälgarna som prydnadssaker... Kul att ha nått vackert att titta på framför tv:n. Dom ser rätt stora ut det tänker man inte på när dom sitter på bilen. Fälgarna blir med dubbdäck den 25:e oktober. När dom åker på beror på vädret. Vill slippa gråta blod för att dubbdäcken rullar på barmark... Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport "Fälgarna blir med dubbdäck den 25:e oktober. När dom åker på beror på vädret. Vill slippa gråta blod för att dubbdäcken rullar på barmark..." Tänk på att dessa måste köras in ( c-50-100mil! ) Helst på just barmark. Kan du lägga ut några bilder på nätet? |
|
|
Hos M-Bilar Västerås har dom fått in en 330 E90 som gått 500 mil. Ägaren bytte in den mot en 530. Hur kan man göra en sån dålig affär? Killen kan ju inte ha provkört bilarna ordentligt. Han förlorade massor på den affären... Länk Keep Your Distance! |
|
| Clubsport, hur kan man välja automat låda för 21.000kr till en 330i är ett mysterium när bilen är snikutrustad i övrigt?! | |
|
André: Att många väljer automat före annan utrustning är väl inte så konstigt? |
|
|
Clubsport: Har man gott om pengar så är ju inte det några problem |
|
|
Andrè: Den är väl inte speciellt snikutrustad? Börjar själv tvivla på sportpaketet. Bilen blir såpass låg att den inte går att lyfta på vanliga billyftar. Garagedomkraften kan inte användas mm. Jag får inte ut min bil ur garaget på jobbet utan att lägga plankor under bilen... Automat är ett måste om man långpendlar. Highwaystar: Den här killen hade tydligen inte så gott om pengar, Det var det första jag frågade... En annan kille beställde en 645ci cab utan att fråga frugan, gissa hur det gick? Han fick aldrig hämta ut den... Keep Your Distance! |
|
|
niklas.olsson: Jag har köpt den från BMW Göteborg. Underbart nöjd med den kan jag lova. Livet är underbart när underlivet är bart |
|
|
Frågan är om automat är ett måste när man långpendlar? Då ligger man oftast på 5ans eller 6ans växel. Jag tror att om man pendlar i stockholm till och från jobbet så är automat ett måste. Efter 1,5 timmes Start/stopp/ så är man rätt trött på en manuell bil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.