AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.860

färgkod sonderlack

Sida 2 av 2
ji
20
jimmymyren
m5 -92
320i e21
schnitzer: ja du.... tex fick ett oljeläckage på oljereturen från toppen vilket
resulterade i att oljan rann rakt ner i kopplingen!! hmmm den slirade lite!
stenskott i lyktorna fram mm, mm.
bra skick invändigt dock.
ska ringa individualavdelningen i munchen imorrn får vi se.
de verkade hjälpsamma.
vill bara påpeka att jag inte eftersträvar perfekt originalskick men lacken är
största delen av bilen utvändigt.
jag har inget emot styling så länge det det går att konvertera till original
ps det har varit så mycket "pajkastning" om detta så det är lika bra att säga sitt nu!! PS.2 detta gäller m5!!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
jimmymyren:

Ja, det där med styling är ju upp till var och en. Bra att kunna göra bilen till original om man vill, utan allt för mycket arbete. Man får dessutom bättre betalt den dagen man säljer bilen (troligtvis).

Lät inte trevligt med allt krångel. Kostar en hel del pengar när något går sönder på M5. Min kompis EDC-dämpare på hans M5 3,8 pajjade. Kallaset gick på 23.000 kr på BMW. Då var det bara framdämparna + arbete. Tråkigt när folk byter ut mot andra dämpare då.

Om du ska lackera bilen så glöm inte att ta med kontrastlacken. Blir lite osäker på vilken färg det ska vara. Kanske är Granitsilver som är originalfärg till Avusblå. Om du önskar att ha ORIGINAL :)

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Granitsilver är i alla fall till M5 3,8 om bilen är lackerad i Avusblå!

//Schnitzer

ji
20
jimmymyren
m5 -92
320i e21
schnitzer: fan då kanske de stämmer att nån lackat om bilen ändå,
den e ju "nedlackad" de stod ju inget om de i listan.
men märkena då? m5 fram å bak?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
jimmymyren:

Japp, din bil är troligtvis omlackad eftersom den är nedlackad och det inte finns med i Individualdatan att den har avbeställd kontrastlack. Min Daytonavioletta M5 3,8 var nerlackerad från fabrik och det fanns med i listan.

Din M5 ska ha emblem både fram och bak. I detta fall var min så var min också beställd utan emblemen, vilket jag också hittade i den "omtalade" utrustningslistan :)

//Schnitzer

ji
20
jimmymyren
m5 -92
320i e21
schnitzer: suck de blir en lång å dyr vinter.
ingen intreserad den e billig i natt!
men kan inte släppa de här me lacken, de e ruskigt bra utfört
grymt bra, har kollat HELA bilen inte nånstans EN ENDA nyanskillnad
schnitzer:hur många nyanskillnader finns de 276
"fråga brorsan"
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
jimmymyren:

Verkar som att de troligtvis har tagit fel färg, lutar nästan åt Mauritiusblå. Har du bilder någonstans på internet på bilen?

Det blir ju oftast olika nyanser om man blandar färg och så märker man att det inte räcker och får blanda mer, men det ska inte vara några större nyanser som gör att lacken skiljer så mycket.

Redan första gången jag såg den bilen på annons så reagerade jag på att han som sålde den hade skrivit att den var avusblå, fast den liknade mer Mauritiusblå.

Tråkigt när det är bra gjort som du säger, men vill du ha originalfärgen så är det bara och lämna in den på lack.

//Schnitzer

ji
20
jimmymyren
m5 -92
320i e21
schnitzer:vem fan rensar en hel kaross å lackar!
den e inte mauritiusblå har stått bredvid flera såna
den e ljusare.
undrar varför bakdäcken tar slut så fort på bmw m5!!
menade inte å va elak boys,
men blir lite frustrerad över lacken.
förlåt!!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Schnitzer: Kan du ta reda på vilken färg kod min bil har? Står bara Sonderlack i motorrummet och jag behöver lacka lite till våren.
Vore ju tråkigt om inte Bmw har min färgkod!

De sista 7 tecknen i mitt chassienr är: JC37808

Bilen:Länk

/Henrik

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag har inte färglistan här nu, men det finns nog minst tre olika nyanser på 276, b97_knl på forumet var hos lackeraren med sin bil i våras och då berättade de hur många det fanns. Dumt egentligen att det inte står tilläggsbokstav i listan, utan bara 276. Unik bil i alla fall, inte många 3.6:or finns med Avusblå från fabrik!

Kontrastlacken på din bil ska vara 229 BMW Sebringgrau metallic eftersom det är en 3.6 och det inte står något annat i listan.

-M5 E34 Limousine register Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M3_LOVER:

Jag måste beställa det av en kille nere i München. Har skickat en anann beställning som jag inte har fått än. Det har gått flera veckor, verkar som att han har somnat. Prova med BMW först och när jag (om jag) får svar så ska jag skicka ditt chassinummer till honom.

HD91:

Ja, det stämmer med Sebringgrau som kontrastlack. Tänker för mycket i 3,8-termer :)

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.