AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.463

Någon som kikat på denna m5 i malmö endast 7500mil.

Sida 2 av 2
Bilen är ny bes o nyservad på förenadebil.
Du har säkert rätt om högre pris o annan annons tanken har slagit mig,visst kan förra ägare ha bankat mätaren men i 16år??samt att bilen har varit entusiast försäkrad i 10år med maximal körsträcka på 500mil årligen.
Men visst man kan aldrig vara säker på ett bilköp.
Men nu ska m5:an in i garaget o invänta sommaren.
BMW rookie...; Att den varit entusiastförsäkrad är en klar fördel, det borgar för att den åtminstone då, var i bra skick, alla sådana detaljer, är viktiga att ta med, för det kan jag skriva, om jag var ute efter en M5 E34, och såg din annons, hade jag inte ens ringt, så dålig tycker jag annonsen är, "no offence" nu med den info, du lämnar blir den mycket mer intressant, är den i det skick, en entusiastägd lågmilers M5:an borde vara, kommer det inte vara några som helst problem att få 63tkr för den, eller för den delen 73tkr.

Har du kvar originalfälgarna? Dom höjer värdet, använd gärna en bild med dom på bilen.

Mvh Stephan
Billig å billig, uppenbarligen är den ju inte såld än.
Hmmm är väl ingen annons skrivare har jag förstått.
Har tyvärr inte orgfälgarna mer än den som ligger i bakluckan som aldrig varit på(ta i trä).
Men som sagt e det svårt att prisbedömma bilen men jag har lärt mig det är lättare att sälja en bil som har ett överpris den läxan har man lärt sig.
När jag köpte bilen ville dom ha 100,000 för den.
Därför att den inte e såld kan kanske bero på att 90% inte har varit o tittat på den .
Marknadsföring är viktigare än pris, man ska sälja sin bil, inte bara erbjuda den till försäljning, hur många kommer och kräver att få köpa en bil? Attrahera köpare, det är en svår konst, men en lönsam sådan, om man är duktig;)

Mvh Stephan
Bmw rookie,

Jag var sugen på din bil när förra ägaren hade den, trots att den kostade dubbelt så mycket då nästan. Bilen verkar vara i mycket gott skick och jag tror absolut att du kan få den såld till våren!

Men som flera redan påtalat: en bra annons är A och O. En bra annons innehåller fakta såsom utrustning, ägarhistorik och serviceinformation. Klart och tydligt uppradat. Därefter är det viktigt med en bra annonsbild. Läs gärna fotoguiden för lite tips och tricks: Länk Om du behöver hjälp med bilder så kan du skicka ett mail så ska vi se om jag kan hjälpa dig till våren någon gång.

Lycka till med försäljningen!

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Va inne o kollade din länk....snacka om proffsig
Jag tackar för erbjudandet i annonseringens ädla konst något som jag inte besitter iaf.
Fasen jag tror jag behåller min bil jag blev nykär när jag såg din bil.
Mvh Daniel.
Daniel,

Fotoskolan är inte mitt verk, om det var den du menade...

Bilderna på M5:an är däremot mina, tack för berömet och välkommen till forumet - hoppas att du får mycket glädje av det!

Om jag hade din bil skulle jag bygga tillbaks den till originalutförande med de härliga turbinfälgarna och sedan bara njuta :)

Mvh,
Kalle
Gemini__
Bmw rookie: Klart du ska behålla din fina vagn. Verkar ju vara ett riktigt toppexemplar. Så lyssna på Kalle, "bygg" om den till original. Ja det enda du i stort sett behöver göra är att byta fälgar, vad jag förstått. =)

Ha´re gött!

Mvh:
Thomas

Länk
Du har helt rätt Kalle,när den förre ägaren va o tittade på bilen så fick jag kapslarna till orgfälgarna o sprillan nya mattor till bilen.
Isället för att få skambud på mailen så behåller jag besten ett tag till tror jag.
Men jäklar va den dricker soppa tur att där får plats 90liter.......
Perfekt, då är det bara fälgarna som saknas, ett rätt enkelt problem att lösa.

Fina M5 E34:or, blir det färre av för varje år, om du håller den i bra skick och bara lägger ett fåtal mil varje år, kommer den inte att sjunka i värde, utan i stället stiga, men varför sälja? Du har en otrolig bil, behåll den i stället, och njut av den, vad jag minns/vet är det din och en annan Sv-såld 3,6:a som har mindre än 10000mil under hjulen.

Mvh Stephan
Lite OT: Någon som har koll på hur många M5 E34 som såldes under första året i Sverige? Det kan väl inte vara många fler än en handfull, och flera av dem har säkert kvaddats och skrotats så denna bil är ju nästan unik.
Kristoffer_L; 0st 1988, 49st 1989, 39st 1990, det inkluderar privatimport, eftersom dom på den tiden inkluderades i statistiken, har en 89-91 års M5 E34, ett P som första bokstav är den import oavsett vad Vägverket säger.

Mvh Stephan
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Behåll bilen och ta väl hand om den, du kommer inte att ångra dig... se bara till att hålla den borta från skånes saltbemängda vintervägar, så Rolle rost håller sig borta.
(om inte JAG kan få mina föräldrar att släppa 63000:- eller vad du ville ha för den, samt att dom uppfinner ett garage lite kvickt ;-), förståss) Då tar jag den nog, fast oddsen är tyvärr små:-(

mvh/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
Stephan: Tack för infon, de var betydligt fler än vad jag trodde men det var ju å andra sidan slutspurten för det glada 80-talet. Antar att försäljningen därefter gick brant nedåt efter 1991 pga det ekonomiska läget, men det är en annan historia.
Tycker detta visar at bottenläge tyvär inte är nådd än när det det gäller
M5 E34. At det också står en Winkelhock på börsen til ungefär samma pris, som har stått dër snart 1 år är lika skrämande.
Bilen i denna tråd verkar desutom vara i perfekt skick, detta visar också at det inte är många som är intereserad at betala mer för en bra bil.
Bottenläget är absolut nått för M5 E34. Att Daniels M5 inte sålts beror på att:
* Servicebok saknas (skrämmer MÅNGA)
* Annonsen inte utformats på ett säljande vis..

Att Winkelhocken inte sålts beror på
* Icke säljande annons
* Avvikande från originalskick
* Över 20 000 mil
* Bilen verkar enl. annonsen inte att vara i entusiastskick.

Fina originalbilar med rätt historik och miltal går inte ner mer i värde om man ser 5 år framåt i tiden, det kan jag nästan lova.

Kristoffer_L,

Ditt antagande är riktigt. 3,8:an såldes i BETYDLIGT färre exemplar i Sverige!

Mvh,
Kalle
Kalle:

Håller inte helt med däg :-)
Vi pratar om bilar i 60.000 kr. klassen, flera har
ju kollat på bilen i denna tråd, men avstått endå.
(fast bilen verkar OK)
Kan forstå att man inte ger 100 för Winkelhocken
pga. dina punkter, men inte ens 65.000 går .
Killen har fått 3 samtal under 2 år med avertering.
Ingen har kollat på den än.

Hoppas jag har fel :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.