AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.462

Någon som kikat på denna m5 i malmö endast 7500mil.

Sida 1 av 2
bmw,m3
Länk

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Nej, men stämmer miltalet så är det snuskigt billigt!

//Schnitzer

bmw,m3
Hej!

Jo de måste de ju va!

Funderar lite på den för ha fått mail av han angående ett byte + pengar, men man få nog kolla upp den som miltalet stämmer tycker de känns lite för billigt om milen är rätt och bilen är felfri. men men man vet aldrig.

Mvh

Bilen har tydligen varit stulen och stått i försäkringsbolags ägo ett bra tag, därav det låga miltalet. Finns andra trådar om den.

Mvh,
Kalle
Kalle: Har du kikat på den? Sönderbusad vid stölden?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan,

Nix, har inte kikat på den. Den var till salu för drygt ett år sedan också, med ännu lägre miltal.

Vet alltså inte vad som hänt vid stölden, läste bara om det i en annan tråd...

Mvh,
Kalle
Papageno
Jovisst!
För att vara 16 år gamal så var det en toppenfin vagn, både under, över och framförallt i kupe´n. Välsjungande 6:a genom hela registret iaf upp till 160
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Papageno: Har du ägt bilen? :) Berätta mer om den då!

Min Bil - Länk
Papageno
Är igång ocha skall köpa den, Ingen S- bok men milen stämmer. inga missljud varesig i motor eller chassiet. Den är Sv-såld
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Saknas servicebok och bilen har gått 7500 mil. Låter väldigt skumt! Är den svensksåld så kan den lika gärna vara dragen i mätaren, så det tycker jag inte är något plus. Det är ju just på sv-sålda som folk vill göra sig pengar eftersom alla svenskar är så godtrogna.

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
bmw,m3
Hej !

Tänkte bytt till mig den bilen för 1mån sen men de blev inte så vet inget om bilen ifråga men jag fick ett bra pris på den osett.

Mvh

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Kolla på kvitton o bes.papper så kan man ju se om mätarställningen verkar stämma. Ingen skruvar väl mätaren inför varje serivce, rep eller besiktning! Skulle bli dyrt! Om man itne gör det själv...!

Min Bil - Länk
DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
Skick före miltal har varit populärt...visst är miltal viktigt men skicket är väl viktigast?
Papageno
Skall man köpa den här bilen bör man kunna BMW på sina 5 fingrar. Bilen ser oförskämt bra ut, såväl inne som utvändigt. Låda, drivlina och motor är i bra skick inget skrammel eller klånk här inte. Nuvarande ägaren är tillmötesgående. Är själv ingen baddare men backade till slut iallafall.
annar så är det väl bara att ringa sbp , och den maila över kopior på alla besiktningar...(iaf de som de har tillgång till) , då lär man kanske se om den är ärlig eller ej.

Billy B10 , Alpina Club Schweden
Länk
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
De som är intresserade kan ju faktiskt ta sig till malmö och BILDA sig en uppfattning ist för att spekulera på nätet.
man kan spola en svensksåld bil, ja. men en borttappad servicebok behöver inte heller innebära mätarskruvning!
Döm inte en bil efter lågt miltal, spekulationer på nätet eller borttappad historik. Jag tar alla gånger hellre svensksålda bilar framför import dåhistoriken är enklare att gå genom.
au
85
automania
M5 -92
M5T -95
sallepwr:
Bra talat! Är innerligt trött på alla spekulationer och sågningar av bilar. Det lättaste sättet att få reda på något är väl ändå att ta kontakt med säljaren, och om det verkar intressant åka och titta på bilen i fråga. Så brukar i alla fall jag göra när jag köper bil.
Det är faktiskt inte jordens undergång om någon tappat bort serviceboken. Det är först på senare år som det börjat efterfrågas serviceböcker på 10-15år gamla bilar. Tidigare var det mer regel än undantag att serviceboken saknades på en så gammal bil. Men det gick ju bra att handla ändå. På en svensksåld bil går det ganska lätt att kolla upp historiken så jag har svårt att se varför det skulle påverka köpet.
När det gäller importerade bilar är det lite annorlunda, då vill jag gärna ha en servicebok så att man har någonting att gå på om man vill göra efterforskningar om bilens historia. Men beroende på bil och pris är det inte alltid en nödvändighet.

Mvh
Ulf

Mvh
Ulf
Vad roligt att ni diskuterar min bil på forumet.
E min första Bmw så jag är ingen exp.
Nu ska bilen in för vinterförvaring e så trött på "seriösa provkörare"
Angående miltalet så vad det därför jag köpte den o tro mig jag kollade upp bilen innan jag gjorde affär,hade bilen gått 17.000mil för samma pengar så hade den troligtvis redan varit såld konstigt nog.
Sen börjar man undra om serviceboken betydelse,många bmw entusiaster servar sina bilar själv med öm hand och dom vet vad dom gör(för det mesta`)själv så e jag inget vidare på att skruva så jag har lämnat in den på Bmw varje service.

Mvh Daniel

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Välkommen till forumet Daniel.

Jag vet att det finns många som bara vill provköra bilen och få som e seriösa. Hade samma problem när jag skulle sälja min bil.

Hur har du kollat upp bilen då? Bes papper m.m?

Mvh Jojje
Jag har alla bes papper på bilen och diverse dokumentation + att jag har bra kontakt med föregående ägare,han har själv varit o tittat på bilen(han saknade den men tyvärr hade han ingen plats för den.

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Egentligen borde du begära ett högre pris och lägga in en seriösare annons!

Som du ser du bidrar det låga miltalet till misstankar "för bra för att vara sant", har jag fel? Det var det första som for igenom mitt huvud.

Självklart är det ett plus att den är Sv såld men bara för det behöver den ju inte vara helt ärlig, menar inte att din bil inte är ärlig utan folk verkar tro att bara för en bil är Sv såld så kan man följa upp besiktningsprotokollen och bilda sig en uppfattning.

Jora, jag köpte en Sv såld 323:a i somras, fick de senaste 5 protokollen faxade till mig men bara för det så är det inte säkert att bilen är helt ärlig. Ett instrument som man kan manipulera mätaren med kostar 1500 spänn, om man vill så kan man köpa en sån, sen använda den årligen, för att justera mätaren innan bes. Bes. protokollen kommer likt förbannat att se bra ut, och bilen kommer verka "ärlig".

Om nu bilen är så fin om den verkar vara, så besikta den om det behövs, gör en service på BMW och sätt ett högre pris samt en ordentlig annons!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.