|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
Hej Stigge, Då är det defenetivt så att flashminnet är korrupt eller raderat. Tycker att BMW/VDO har missat (design fel, okunskap, fel besparing, etc...) att lägga operativsystem laddaren i ett separat ROM (icke raderbart minne) som alltid laddar operativsystemet på nytt oavsett statusen på flashminnet. Detta är ett måste för en enhet för 20000:- kr! . Klart är det lönsammare för BMW att byta ut enheten... Det publiceades en adress till Siemens VDO Service Center i tidigare inslag som RS2 har (tror jag ?), och enligt uppgift från andra forum så kan VDO flasha om enheterna. mvh george |
|
|
Glad igen! Fick tillbaka navigatorn i dag, från Siemens i Tyskland. Nu är flaschminnet återställt och allt fungerar till belåtenhet |
|
|
Bra Stigge! Har du kontakt uppgifterna till Siemens ? |
|
|
George, Länk /RS2 |
|
|
Stigge, Skönt att höra att det gick att fixa. Vad kostade det? Det här borde alla BMW verkstäder upplysas om. /RS2 |
|
| Jag har inte fått fakturan ännu men enl. följesedeln tog det 48 min så det borde inte bli alltför avskäckande | |
Hygglo |
Då det verkar vara många kunniga personer som hänger i denna tråd så passar jag på att låna tråden lite.. När jag väljer "set" i min navi. så ska det stå vilken version det är men det står ingenting om det där.. Är det fel på navi enheten då? eller? |
|
Hygglo, Du har antingen en Mk1 med den allra första program versionen som aldrig har blivit uppgraderad. /RS2 |
|
Hygglo |
Ok.. är der bara att stoppa in en nyare kart skiva så är navin uppgraderad eller är det en speciell skiva? |
| Det är en speciell cd med software:n | |
Hygglo |
Vad heter den till navi mk1? Går den att tanka ner någonstans? |
|
Hoppar in här lite eftersom det verkar vara många som läser här.Jag har em MKlll navi och tycker kartbilden bländar i mörker, går det dimma ner ljuset på navin i förhållande till instrumentbelysningen? Pelle BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
Gör så här så kommer du till en dold meny och bläddrar du i den så hittar du en meny med kontrast som du kan ändra To enter the On-Board Monitor and Navigation Service Mode: -------------------------------------------------------------------- 1. Turn the ignition key to position 1 (KL R). 2. From the Menu screen select "SET". 3. Once in the Set screen, press and hold the 'MENU' button for 8 seconds. 4. The Service Mode menu will appear on the display. 5. Select "On-board monitor" for monitor specific tests /Pulare |
|
|
Nu verkar detta vara NAVI-TRÅDEN, så jag aktualiserar denna igen, med en närbesläktad fråga: Installerades BM24 och BM54 radioenheterna parallellt? Det verkar så enligt flera andra 01:or och 02:or med Mk3:or och inte kan få splitscreen radio. Länk Då undrar jag, ni med MK3:or som kan få splitscreen radio efter uppgradering av Navi:n, har ni DSP originalmonterat? Hör BM54:an ihop med DSP/Hifi-paket på senare E39:or? --- Magnus Nilsson, BMW CS # 5963 |
|
| hmmm nu blir jag osäker när jag läser detta o måste fråga en gång för alla så jag vet! har en bmw 740 tidig 97 med navi tv samt dsp, jag har inhandlat: en mk3 dator med splitt fuktionen, och kabel satsen,och en tv modul som är frn 2005, och jag ska ha kvar min 4:3 monitor, det jag undrar är om det bara är att haka av batteri polen och koppla in allt o slå igång utan en massa krångliga kodningar osv??????mycket tacksam för svar | |
|
7an: Det beror på vad för bil MKIII:an kommer ifrån , har den suttit i likadan bil som du har funkar den utan omkodning troligtvis men om den suttit i en 3-serie t.ex behöver du koda in navin , Tv modulen behöver inte kodas in. Splitscreen funktionen beror lite på vad du har för Version på mjukvaran i navin samt att men BM24 får du split screen endast när du valt att visa färddator på monitorn. |
|
| datorn kommer från en 5serie! om man inte kodar ska det inte fungera alls då om man stoppar i datorn??? för jag provade o montera den och det såg likadant ut i min bil som i 5 serien den kom ifrån förutom att han hadde 16:9.. det jag undrade var om dom där knapparna som den här tråden började med inte funkar på min? o jag har 4:3 | |
| Jo den funkar men kan visa litet fel tror jag , ang knapparna så märker du väl om inte monitorn funkar som förut , dessutom har väl du inte "INFO" knappen på din? Det handlar egentligen om att navin skall känna igen vilken modell av radiomodul som sitter i bilen , se till att radion är avstängd vid monteringen av MKIII och sedan när allt är monterat slår du på/av och på radion igen så skall det funka som normalt.Om navin inte "väljer" rätt radio modell så kan funktionen på vissa knappar försvinna eller bli fel. | |
| ok tack! hmmm vem kan föruton bmw group koda in allt när jag monterat så det blir exakt till min bil???? el måste man till bmw för det el vet du någon ??mvh 7an | |
| Per Larsson Bil&Motorteknik i Huddinge kodade in min navi t.ex , vet inte vart du bor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.