AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.450

Grymt smarta annonser...

Sida 2 av 2
Vad man blir mest förvånad över är alla som uppenbarligen inte ens är intresserade is maila som idioter på allt som kommer ut på blocket. Skriver alltid pok för 99 av 100 mailar bara för att se om det finns prutmån på bilen.

Sen om man satt för högt pris ja då får man behålla den.
Ni som inte har haft en M3 eller M5 till salu kanske inte vet hur j...vlig jobbit det är att sälja en som bil.

Dem flesta av oss som har haft sådanna bilar brukar inte åka på vinter med dem. Brukar vara väldigt försiktiga alltså tar hand om bilen som om den var en familjemedlem.

Sen kommer massa med idioter som ringer och försöker prutat ner 30000 50000 via telefon. Några ringer och säger att dem kommer för att provköra bilen, kör skiten av den för att sedan säga nej jag tycker att det är för dyrt försäkring det viste jag inte om. Eller som någon sa till mig nej det är min morsan som ska köpa bilen men hon är inte i sverige hon kommer nästa vecka.

tänkt på om det är 10 intresserade och alla fick provköra din perla, risken för averier är stor eftersom bilen är i vintervila och dem flesta som kommer och provkör bryr sig inte om olja har nått arbetstemperaturen dem vill bara gasa på botten utan av bryr sig om någonting det enda som bli kvar är en skiten bil som måste tvättas och en känsla att har blivit utnitjade.

Eller massa dumma mejl med kostiga folk som hotar om man säger att man vill inte sänka ner priset eller försöker bjuda på ett byte mot någon som man inte vill ha.

Alltså jag förstår inte hur du tänker (chiles) Men jag brukar fråga direkt till dem som ringer Är du seriös? Var jobbar du med? Har du pengar? och om dem vill provköra bilen att det bara går om dem har pengarna i fickan annars för dem inte provköra den. Jag förstår verkligen dem som har en som värderfull bil särkill dem som kostar halv miljon.

Jag har kör på detta flera gånger och alltid har fått såld mina bilar.

Några har blivit till och med av med bilen med pistoll under en vissning, Man vet inte var är det för folk som kommer hem till dig för att kolla på bilen.

Men visst vissa risker måste man ta om man överhuvudtagen ska få såld sin bil. Men probabileteten att några idot ska höra av sig blir mindre om man redan vid annons skriver till exempel:

Oseriösa köpare gör sig icke besvär.

Ok nu blev det bara för mycket...

Mvh
Mauricio

Maurixt,

har du lämnat en pistol i bilen under provkörning!!!!?????

Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
Ja jag ser att det har blivit en del debatt i ämnet. Anledningen till att jag startade tråden var att jag tyckte det var lite tragikomiskt att folk som försöker sälja tex 330Cab och M3 på höstkanten kostar på sig att vara arroganta i sina annonser när de sitter med hyfsat svårsålda bilar under helt fel årstid.

Sedan att det kan komma jobbiga samtal om man försöker kränga en tokstylad M3:a från 94 (bara ett exempel..) är väl mer en naturlag som är svår att värja sig mot.
Vad menar du simon-en forstår inte riktig vad du menar? kanske du försökte skoja men fattar NADA.

Chiles: Jag vet att man kan bli lite irriterad med folk som kan vara arroganta men ännu arg blir jag när dem skriver till ex:

Sveriges vackraste bil eller Tjejkör, eller när man inte ens vet vad man har för bil och börja skriva grejer som inte finns eller ljuga.

En gång läste jag en annons på blocket om någon som hade en m535 86 till salu med ny bytt kamrem.

Man brukar se direkt på annons vilken sort människa ägaren är. serios skojare lurig okunnig kunnig m.m.

Mvh
Mauricio

citat från dig Maurixt "Några har blivit till och med av med bilen med pistoll under en vissning" Tolkar jag som att det fanns en pistol i bilen under en visning. Eller?

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
simon_en, jag tror han menar att några som har haft en M till salu har blivit rånad på bilen under pistol hot.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
M bilar till salu....

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
go
22
goofyy
523 iAT -99
simon_en: Om det är till någon tröst så fattade jag vad du menade med pistolen och tyckte dessutom att det var lite skojigt. Fniss!

Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
Simon, det var riktigt optimistiskt att tro att den nyansen skulle gå hem här..men jag tyckte det var rätt kul också..
hahahhahaha Det är som Abbe säger alltså det är så som jag tänkte men Forstår inte än hur kan ni uppfatta de hela så. Grejen är att den kan bara rätt så tuff att skriva perfekt svenska när man har bott här i 5 år då.

Men hur som helst visst kan det vara rätt så dum att bli rånat med sin egen pistol. hahahahahah

Mvh
Mauricio
Jag tar det en gång till:

"Några har blivit till och med av med bilen med pistoll under en vissning" Jag tolkar det som att du blivit av med bilen som du hade en pistol i när du visade den och lät spekulanten provköra den själv. Vill inte märka ord, men det hela föreföll en smula extremt för mig...:)

HAHAHAHAHA ja nu fattar jag det är rätt så kul faktiskt, det var inte meningen men det blev som det blev i alla fall är det som Abbe menade där uppe.

Om man ändrar själva ordning och fixa lite låter det kasnke bättre typ:

Under en vissning har några blivit till och med av med bilen under pistol hot.

Kanske låter bättre så.

Mvh
Mauricio
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Och som alla vet, avvärjer man enkelt hotet om bilrån och buskörning genom att skriva in "endast seriösa köpare tack!" i annonserna.... ;o))

Arrogans och spydigheter i annonser har tyvärr ingen effekt på dem man vill undvika, men skrämmer samtidigt bort många presumtiva "seriösa" kunder.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.