AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.286

Glansen på bildäcken ???

Sida 2 av 2
Ma
21
Mattias.A
525IA Touring -92
325I -92
MB Sl-320 -97
Smartab "tyre dandy" = bäst
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Turtle bumper shine kan jag rekommendera
Jag har ett lite udda medel som vi andvänder på utställningsdäck:

GT Golvpolish. Köpes på färgaffären och andvänds i vattenutspädd form till plastgolv.

Tvätta och låt lufttorka outspädd, ger en ren och "ny" yta utan blänk och flott, ser inte tillgort ut, utan bara frächt.

Nisse
Länk
Varför krångla? CRC So-Easy, skum att spraya på, vänta, torka torrt!
Perfekt resultat utan flottighet, varar länge pga att inte damm och skit fastnar i nån fet yta. Finns att köpa på de flesta ställen där det finns bilkemikalier. REKOMMENDERAS!

FP
booster
Jag kan också rekommendera CRC So easy, när man tvättat bilen och däcken sprayar man så ett tunnt lager skum runt om, väntar tills det runnit av, sen tar jag en tygtrasa och putsar lite efter också så blir det inte kvar några rester i texten på däcket, det blir som nytt! Avfettning direkt på däcken rekommenderar jag inte i någon form, då däcket "suger" åt sig och det torkar ut däcket på nolltid och blir ännu tristare grått och daskigt.
Här är nog något som ni ej har testat.. Jag använde Klarlack på min 323:a mest för skojsskull.. Men det blev grymt bra.. verkar hålla bra också och enkalt att göra rent..

/Jimmy
Länk
Hrm. Du skämtar väl?
Många är vi kanske som provat s.k. motorplast under huven. En slags klarlack som sprayas på slangar och kablar mm. Himla snyggt och prydligt ett par veckor eller så. Sen gulnar det och spricker och då är det mindre trevligt. På gummi osv som är mjukt och rör sig spricker det ganska omgående.
Jag vill nog inte rekommendera nån slags lack på däcken.

FP
Observera att jag skrev "verkar hålla bra.." sen så lever inte mina däck så länge :)

/Jimmy
Länk
Oki. Skall man ändå burna så blir det kanske en extra touch med lite lack på gummit...)))

FP
Jag återkommer till ämnet om någon månad när däcken har rullat en bit.. har bara kört 30 mil än..

/Jimmy
Länk
efter 300 mil ser det fortfarande bra ut.. Man ska endast lägga på ett tunt lager klarlack...

/Jimmy
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.