|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur får man upp glansen på däcken??? Nu menar jag så som det blir hos en bilrecond... | |
|
Det beror på hur däcken är.. Det enklaste är att köra en rejäl tvätt, gärna med avfettning. Efter det så torka däcksiorna med nått bomulstyg så att de blir helt torra. Efter det är det på med någon form av däcksvärta! Själv rekomenderar jag INTE Turtle Blackcrome, jag tycker bara att det "försvinner" från ytan.. Armorall har rätt bra grejer - Ha på rikligt med medel, och polera in det (som när man ska vaxa lacken).. Låt det sen sitta och dra LÄNGE - Är det helt torrt, så upprepa gärna med mera medel - Efter det är det att sätta sej och putsa upp glans.. Det kan vara jobbigt, och ta tid - Men resultatet brukar bli bra - För mej iaf! Tänk sen på att noga tvätta däcken när du tvättar bilen, och smörj in dem så fort de börjar bli gråa.. Olio |
|
|
star wash där jag har jobbat kör med en vinyl spray på däcken funkar skit bra. kika in på deras sida min bil finns där under solfilm en bmw såklart. www.starwashbilvard.net |
|
|
Åk förbi en rekondarfirma där du bor och be om att få köpa "seritex" från lahega. Då är saken klar!! Jojje |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Armor All finns inget bättre sen 20år:-) MVH Hasso |
|
Hej Personligen använder jag So easy eller däckglans. Funkar perfekt, Inte för flottigt. Bara spraya på och eftertorka med torr tvättsvamp mvh |
|
|
CRC So easy här också. Provat många olika men inget blev bättre än detta. Dessutom blir ytan inte kladdig och drar därför inte till sig damm och annat direkt efter rengöringen. FP |
|
|
Brukar köra med Turtle´s Wet´n´Black. Fungerar perfekt på alla svarta plastdetaljer i motorrummet också. "BMW make the world faster" |
|
|
siliconspray WURYT H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| ... eller som "ärlige-begbils-Berra" kör med: bromsvätska, en klassiker... ( nej jag skämtar inte ...) | |
|
Seritex använder vi på nya bilar på jobbet! Håller kanske inte så länge men snyggt blir det! //TobbE |
|
diamantsvart_bmw |
Hasso var finns Armor All som du sa va bra till däck Länk |
Tigerr |
diamantsvart_bmw: Armor All finns på MEKONOMEN.. Finns en spray för matt och en för glans.. Tigerr |
diamantsvart_bmw |
vilken ska man ta, vill inte ha gayblänck i bilen Länk |
|
smartab har ett bra medel som heter tire dandy på spray burk det blir som skum när man lägger då det håller för en tvätt också. och så har dom finish som man stryker på för hand mycket billigare men inte lika tålig. Länk |
|
|
Armor All finns också på Clas Ohlosson ... |
|
|
Armor All Matt, funkar både invändigt och utvändigt. Ingen gayblänck som "diamantsvart" uttryckte det.. :)) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
Powerraide |
Turtle´s Wet´n´Black är klart bäst! Bara till att spraya på och så är det klart.Helt klart det bästa jag provat. |
| Fungerar bra med avfettning eller lahegas fälgrengörning | |
|
Armor all MATT för att slippa blänket enbart djupet. Spraya lite på en gammal svamp och stryk på ytan. Undvik att spraya direkt på då det hamnar på fälgen, du gör av med onödigt mycket medel samt rinner. Rulla gärna fram bilen en halvmeter och gör om proceduren för att få medel på den del som ligger an mot marken, dvs kl 6. Mvh Asken |
|
|
Brrrrr......glansiga bildäck..... epa traktor, lika bra att fylla i däcktexten med krita också..... Rena, svarta och matta....det är grejor det! Mvh Skalman ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.