|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Hampa87: Kan hålla med om att det här med oljor är en jäkla soppa. Jag har läst på AP att TWS ska ha andra tillsatser för att smörja oljepumpen.? Själv har jag svårt att lita på Castrol Sverige, när dom påstod att deras diffolja som säljs på bl.a Mekonomen, är exakt samma olja som BMW saluför med FM booster. |
|
| går precis lika bra att köra en fin mobil 1 olja i en bmw och m motor... det är bara massa trams att tro att enbart tws och edge fyller rekomendationer..de är bara för castrol o bmw köpt ett samarbete. så löjligt att det till och med står castrol på oljelocket på vissa bmw. | |
|
Jag kan röra till det lite till och be er jämföra produktspecen för: 1: Castrol SLX Professional Powerflow 0W-30 ("BMW") 2: Castrol Edge Turbodiesel 0W-30 |
|
|
Servade o byte motorolja/filter idag testar en olja från Mekonomen Länk Tyckte det var lite lustigt det står på etiketen: "Exclusive approval for M3, M5, M6, Z4M & Z8 Models" Filtret fanns inte hemma på mekonomen så det fick bli från BMW orginal kostade samma 140:- :) |
|
|
mv70: Om du hade läst tråden så hade du kunnat läsa att TWS Motorsport (den du får om du handlar av BMW) är EXAKT samma olja som Castrol Edge (som den heter på ALLA andra ställen än hos BMW). Samma olja = olika förpackningar om du handlar av BMW eller exempelvis Mekonomen |
|
|
ok, same same :-) Ungefär som med polermedel mm bmw =sonax |
|
|
Vad är det för skillnad mellan: Castrol Edge Sport 0W-40 Castrol Edge Sport 5W-40 |
|
| Vad är skillnaden mellan edge och edge rs? | |
Lasse Karlsson |
0W-40 är väl mindre trögflytande än 5W-40 vid kall väderlek. Den låga siffran anger väl trögflytheten då det är kallt och i detta fallet 40 är väl hur bra oljan står pall då man kör riktigt hårt, och ett bra värde där, är ett högre tal. Den vanliga oljan i tex en M5:a är ju 10W-60, den är riktigt vass vid tex bankörning, men inget vidare kul att starta med en vintermorgon vid -25gr C HA DET! modolasse |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.