|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hej undrar om man måste ha försäkring på bilen om den är avställd | |
|
Nej det måste du inte. ///BMW - Was sonst! |
|
| Låter bra | |
|
Du kan läsa mer om det här: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| därimot kan det ju vara bra om det är en bil som är värd lite pengar iaf ha den garageförsäkrad | |
|
Verkar lite dum-snålt att inte ha garageförsäkring - eller avställningsförsäkring på den. Kostar några hundra. Kan ju va bra att ha vid t.ex inbrott eller brand i garaget... /Magnus Min samling:Länk |
|
|
Ja, tycker också att man borde ha det. Men man måste kolla över noga vad olika bolag tar för en garageförsäkring. Hade LF på M3an förra året och den kostade 900:-/år i avställningsförsäkring. Nu i år så höjde de den lite grann till 2472:-/år, det gick ju inte för sig för en avställningsförsäkring så jag började ringa runt lite och kom till IF. De ville ha 3600:-, till och med han i andra änden av tråden lät förvånad. Till slut blev det Trygg hansa som ville ha 700:-/år men de ville besikta bilen först och det fick de väl göra. Hutlösa priser på avställningsförsäkringar... ///BMW - Was sonst! |
|
| bilen är inte värd mer än 5000 så det får bli oförsäkrad avställning | |
|
Då skulle jag också skippa en garageförsäkring...men du kan ju alltid kolla upp va de skulle kosta,handlar de om en skitsumma så varför inte..? Tänkte ang skatten när den är avställd,när får man tillbaka pengarna för den tiden den vart avställd? |
|
| Låter inte 220:-/mån ganska dyrt för en avställningsförsäkring? | |
Paap Reeder |
... jag betalar 470:- / år för min M535:a hos TryggH.... = 1,30 / dag. MVH /// Paap R |
|
hmm, om man ställer av bilen så går det ju vidare till FB och försäkringspremien ändras, men blir det automatiskt en garageförsökring då lr? Måste man ringa och medela att den står i garage? Tacksam för snabba svar! DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Hade jag en bil värd ca 50.000kr skulle jag ta en garageförsäkring, har haft en bil som blev stöldskadad samt ommålad med bottenfärg avsett för båt. Trodde inte att det skulle komma in ngr mindre intelligenta människor i gargaget och förstöra men ack så fel jag hade, var för mycket att "städa upp" efter händelsen så jag sålde bilen billigt istället.Polisen ficka fast ynglingarna som erkände men det fanns inga pengar hämta även om jag drev det till fogden. mvh |
|
|
Bholmberg: När bilen är avställd hos bilregistret ser FB de och bilen går automatiskt över till garageförsäkring.. Men går de att säga nej till den försäkringen hos de bolag man har och välja ett annat under vintern för att sedan gå tillbax när man ställer på bilen igen? men undrar om de är värt dom kronorna... Men tycker ni inte att 220/mån låtar ganska mycket mot ca 800:- påställd? |
|
|
Okej tack så mkt! =) måste nog ringa runt och höra mig för lite, tycker det är lite väl hög premie på denna garageförsäkring nu. Som du säger Haas angående att byta bolag över vintern, om man tjänar på det...vore kul att veta. Tack än engång DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Jag ger 471:-/år dvs 39.25/mån för min E30 Cabrio hos If. Helt klart prisvärt, tycker jag. If har varit oslagbara prismässigt på just E30 för mig, dessutom lätta att ha att göra med när min bakruta sprack under förra vinteruppehållet! /Magnus Min samling:Länk |
|
Paap Reeder |
... V12:an kostar 1047:-/år hos TryggH. MVH /// Paap R |
|
Men hur pass billigt eller dyrt är de mot era vanliga försäkringar? |
|
|
Haas: Citerar "När bilen är avställd hos bilregistret ser FB de och bilen går automatiskt över till garageförsäkring" Detta stämmer absolut inte! När du ställer av en bil så blir den automatiskt oförsäkrad om du inte underrättat fs-bolaget om att du önskar en garageförsäkring. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Fungerar automatiskt på TH. Ställde av bilen 29/10 och fick ett nytt försäkringsbrev daterat 1/11 utan att jag kontaktat TH. "Detta försäkringsbrev får du som bekräftelse på ändring i din försäkring. Kontrollera gärna att våra uppgifter stämmer med dina önskemål." "Omfattning - Avställningsförsäkring". Hälsningar Göran |
|
|
If fixar det automatiskt åxå - förutsatt att man har mer än trafikförsäkring när bilen är påställd! /Magnus Min samling:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.