|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag satt och festade med några polare igår och då tog den ena fram ett häfte med olika Snaps visor och roliga låtar som handlade om BÅTAR! Så jag tänkte kolla om det var nån som visste några roliga låtar om BMW?? Det hade varit kul att komma på nästa fest och plocka fram dom isånnafall!! Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. | |
|
Kenneth and the Knutters har gjort en låt som heter "BMW". Dem sjunger bland annat "tokig i en bmw..." Sen finns det en låt som heter Mikan Faijan BMW, av Anssi Kela. Vet inte om det handlar om bilen bmw eller nåt annat, han sjunger på nåt okänt språk, kanske ungerska eller liknande. MVH Niklas |
|
|
tänkte oxå på Kenneth an the Knutters låt...fast den handalar ju iof om en mc..och sen är den ju alldeles för lång för att vara en snapsvisa...asså för mycket sjunga och för lite dricka ;o) Annars kan det väl inte vara nåt problem att skaka fram en snapsvisa om BMW....finns säkert en massa personer med musikaliska/poetiska talanger på det här forumet......nån som vill prova??.... |
|
|
Hmm... mickqe. Jag har både en Opel och en BMW. ;-) ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Yamaha WHY Scooter -99 (4sale) |
|
|
Den svenske blues- och reaggelegenden Peps Persson har faktiskt BMW med i en av låtarna på senaste CD:n Rotblos (1998). Rotblos innehåller amerikanska blueslåtar översatta av Peps till klockren skånska. I låten "Passa daj" (minns inte vad originalet heter) sjunger Peps: Ger daj alla mina pengar Allt det du vill En fin BMW, saj maj va är de du vill. Köp den. Peps regerar. |
|
| Hehe...väntar bara på tillfället när man möter Peps i en bmw...ungefär lika chockerande som att se Häkkinen i en Volvo (f'låt Daf) 66... | |
|
Peps i en BMW? Tja inte omöjligt... Tyvärr slant jag med tangentbordet förut. Så här lyder texten i Passa daj: Ger daj alla pengar allting dartill En fin BMW, saj maj va ä de du vill Originalet heter You better watch yourself. |
|
|
Ulf Kundell omnämner en BMW i en låt ,den heter -67,1967 el liknande. MVH jörgen |
|
|
Markoolio sjunger: "Nu ska folket allt få se, snodde nycklarna till farsans BMW" Lyssnar dock hellre på Peps. Eller framförallt Rammstein när man åker bumse. |
|
^LS^ |
Rammstein måste ju vara BMW-musik no1. Hmm.. kanske lite långsam, men mäktig. :) /Mvh =-------------------------= Fullgasväxling, javisst! =-------------------------= |
|
Tycker Metallica är helt kalas i en BMW även Dance går bra... //Cosmos E28 Registret # 160 o/_______\o Oo=00=oO []=****=[] |
|
|
I "FASTlove" sjunger George Michael "make a little room in my BMW, babe" (Att det sedan troligen inte är kvinnor som George avser eller att kvinnor sällan uppskattar FAST-love tar ju ner det en aning. ;-) Men en BMW är ju en snabb kärlek! Mvh / Micke R |
|
Deliq |
Råkade lyssna på lokalradions finska sändningar för ett tag sedan och hörde då den gamla hederliga "raggarlåten" 'Mercury Blues' med finsk text och Mercury utbytt mot BMW !! Oj, oj,oj vad det rockade !! trots att jag inte begrep ett jota förutom BMW. Misstänker att det är Mikan Faijan BMW, av Anssi Kela, som 'Nisse' här ovan hänvisar till. Finns någon finsktalande här som vet vad texten betyder ? M V H // Deliq |
|
Åker till Finland nästa vecka, så då skall jag ta reda på det :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
|
Tyvär Deliq, det är inte Mercury Blues som Anssi Kela sjunger. Tror inte att Anssi sjunger på finska, låter mer som han kommer lite mer söder ifrån... Jag är ingen språkexpert precis, men det låter inte som finska... Någon annan här som hört låten? MVH Niklas |
|
|
"Anssi Kela - Mikan faijan BMW" är på finska.. Ja har hört tillräckligt med finska för att höra att det är finska.. Han sjunger nåt om att köra... man hör bemari = bimmer på finska.. Sen hör man ganska mycke BMW oxå Men d e no om bilen dom sjunger om Tyvärr fattar ja int så mycke mer av sången förrutom vissa enskillda ord.... Sen finns d nån svensk låt som dom sjunger om hur dom ha trimma så sin volvo så mycke att d kan köra ifrån en bmw |
|
|
På tal om ingenting så kan ungerskan låta lite som finska ibland... who dares wins... |
|
|
D e finska! Kommer därifrån. Ska lyssna på den nästa vecka :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
| Kanske finska låter som ungerska, men ja känner igen för många ord | |
|
katos perkele.porukkahan kuuntelee Anssi Kelaa ruotsissakin! Hienoa. "325is..." |
|
|
Mitä??? who dares wins... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.