|
Sida 5 av 12
|
|
|---|---|
|
Hej alla som foeljer denna traden!!! Har nu installerat min MEHRLEISTUNG box. Installation tog typ 5min, det enda som tog tid var att skruva av plastkapan (som satt fast fast alla skruvar var av....speciell teknik var noedvaendig) och att skaerma av de nya sladdarna/kablarna med cellofan (vaerme-avledande). Man vill ju inte att sladdarna ska smaelta!. Foeljde instruktionerna, kopplade ihop kablar, kollade signal (groen eller roed) i boxen med taendningen pa, startade sen motor och laet ga pa tomgang i ca 2 min. Iga konstigheter eller ojaemn gang var att hoera. Med box instaelld pa 0 pa effektkontroll koerde jag sedan 15min. Bil gick bra som vanligt, men tyckte mig kaenna att den aenda gick jaemnare pa nagot saett. Boxen kanske redan med setting 0 paverkar signalerna!??? Vill redan nu bara saega er att jag aer en mycket skeptisk man (fraga frugan...!). Stannade sedan vid vaegen med motor pa och oekade setting till 40. Hoerde inget fran motorn da jag oekade fran 0-40, ifoersig sa har motorn ju vid tomgang en speciell tomgangssaettning. Koerde sedan ivaeg en runda igen och tyckte mig kaenna att bilen typ 'biter' snabbare och direktare (som sagt jag aer en skeptiker och har varit skeptisk till dessa Power-boxar). Stannade igen och skruvade sakta upp till 80! Det aer svart att halla sig och koera in bilen med boxen som man ju egentligen ska goera foer att fa mekaniken i bilen att lite vaenja sig vid denna eventuella effektoekningen. Da effektoekningen ju aenda saekert haller sig inom graenserna, sa kan man saekert koera pa 100 direkt. Men som sagt, satt den pa 80 och koerde ivaeg. Nu kaende man verkligen att nagot hade foeraendrats i motorn och effekten. Sa fort jag tryckte ytterst lite pa gasen drog det ivaeg. Det kaendes typ som om man koer med stark medvind i ryggen. Har nu accepterat och kan bekreafta att dessa boxar 'verkar' fungerar. Hur mycket mer effekt och pa vilket saett denna extra effekt nu kan tas ut ur motorn aer en annan fraga! Ska baenka bilen sen om nagra veckor naer jag koert in bilen och koer pa 100!!! Annat positivt var att bilen drog baettre i vaexlarna istaellet foer o vaexla ner = mer vridmoment!??? Koerde in bilen i garaget med ett stort grin i fjaeset!!! Klart vaert Eur 258!!!! Ska se denna veckan hur foerbrukning foerbaettrats eller foersaemrats... Ha det Mvh en mycket glad och noejd Utter! |
|
| Låter ju kanon! Jag är klart intresserad av en box! | |
|
Otroligt...... När jag körde till jobbet idag övertygades jag än en gång på den extra 'medvind' som jag nu känner när jag kör. Särkilt när jag nu ligger i vänster filen bakom en bil och sedan trycker ned gaspedalen för o köra om då bilen framför lägger sig i högerfil reagerar motorn direkt och mycket bättre än innan. Skillnaden är påtaglig. Jag nollställde min färddator imorse, och körde till jobbet som är 6 mil (75% motorväg och 25% stadskörning). När jag parkerat bilen på jobbet och kollade färddatorn kunde jag inte tro mina ögon!!!!! Jag som ändå hade kört hårdare och fortare till jobbet än vanligt, hade mycket högre medelhastighet, och mycket mindre förbrukning. Normalt generellt daglig hastighet och förbrukning för min sträcka till jobbet är 79km/t och 0,73l/mil, och med boxen hade jag nu typ 95km/t och 0,59!!!!! Ett tag låg jag tom på över 100km/t och 0,58l/mil. Är detta nu verkligen sant eller skickar boxen 'glädjesignaler' till min färddator!??? Jag fattar inte hur detta är möjligt, men är klart nöjd med hur denna installation av min Powerbox har förändrat min bil till en snabbare och snålare bil. Kommer att fylla upp tanken idag, och sedan köra hela tanken slut, för och sedan räkna ut riktig förbrukning manuellt. Men jag kan klart rekommendera boxen, för nog verkar den fungera ypperligt i min bil iallafall. Mvh marineutter |
|
|
När kan du ta upp beställningar?? //Jocke |
|
|
joafog; Då jag som sgat bor utomlands så är det nog bättre att någon hemmavid, du kanske, fixar ihop 5 och sedan beställer. Eftersom han bekräftade att mängdrabbat var möjlig, så torde samma gälla för dig/er. Skulle det vara ett problem, så kan jag kontakta honom. Om jag nu beställer till andra (eftersom jag redan fått min) och sedan skickar till sverige, så komma massa onödig transportkostanader att tillkomma etc. Samtidigt kommer jag att ligga ute med en massa cash i onödan. Så samla ihop E90 + E91 och resten av gänget och besluta vem som ska stå som beställare, så kommer allt säker rulla på fintfint, plus att ni alla ju sparar typ Eur 39 + frakt per box. Hade jag bott hemma i Sverige hade det annars inte varit något problem. mvh marineutter |
|
|
Ändrar man settingen direkt på boxen?? //Jocke |
|
|
Joafog; Till boxen far man en adapter sladd som aer 1,5 meter lang. I aendan pa denna kabel sitter en liten dosa med ett ur som kan justeras med skruvmejsel 0-100. Kan bara saega efter att ha koert hem fran jobbet idag!!!!! Bestaell meddetsamma Joafog, du kommer inte att angra dig om allt nu funkar som det gjort med mig!!!!! Jag menar, naer jag startade upp bilen vid jobbet och koerde ut fran parkeringen sa kaendes det som om jag koerde en annan bil. Skillnaden foer mig personligen i just min bil och motor aer faktiskt sa pass pataglig!!!! Koerde hem i rask task och bara njoet av hur bilen generellt gar baettre och automaten vaexlar baettre. Naer jag sedan kollade faerddatorn igen sa blev jag lika foervanad som imorse. 0,68/mil naer jag koerde som fan med hastigheter upp emot 180km/t!!!! Helt otroligt, normalt vid detta koersaett har jag minst 0,82 typ!!!!!!!!!!!!!!!!!! Med din X5 sa hade extra kraft och mindre foerbrukningsaekert gjort susen.... Mvh marineutter |
|
|
Det låter som boxen verkligen gör en väsentlig skillnad i prestanda och förbrukning. Är det någon som testat Mehrleistung boxen på sin 320d e90 eller e91? Gör det lika stor skillnad som det tydligen gör på 525d e61? |
|
|
Playerex; Trot inte det aer sa manga som har erfarenhet av mehrleistung-boxar, da dessa bara aer en i maengden av box trimmare.!!!! Dock sett tiill min egna erfahrenhet kan jag nog saega att det verkar funka minst lika bra som KCR, som ju kostar dubbelt sa mycket!!!!!! Sa om du aer intresserade gadda dig ihop med joafog med sin X5 och bestaell tillsammans med 3 andra sa far ni varsin box foer just era modeller foer 200 Eur per styck, dvs 1800 Sek istaellet foer KCRs 6900 Sek eller vad de nu tar.... Men som jag redan skrivit sa aer jag oeveraskad av den patagliga skillnaden sett till badce prestanda och foerbrukning... |
|
|
marineutter: Fick du med fullständig installationsanvisning till just din bil? //Jocke |
|
|
Fullständig och fullständing, man får ett häfta där det mycket detaljerat steg för steg står angivet hur man ska installera boxen. På baksidan på detta häfte så fanns det sedan en bild på en 535d motor och A6 3,0TDI med avtagna plastkåpor där kopplingarna har ringats in med röd ring. Mycket tydligt och mycket enkelt var det att installera boxen efter att ha läst igenom anvisningarna ett par gånger. Vet inte om du får ett annat häfte med annan anvisning och bild, men då din och min motor i det hela är samma motor med annan cylindervolym, så sitter ju kontakt från ECU och kontakt till commonrail på samma ställe. Så även med mitt häfte torde det vara lätt för dig attt installera. Mvh |
|
| OK! Hoppas det | |
|
Angående Mehrleistung, så är jag med på att köpa en box därifrån. Finns det 5 intresserade nu? Bor i Sthlm city. |
|
|
Jag är som sagt intresserad, men sticker till fjällen nu och kommer tillbaka på söndag! Jag vet inte vad Mehrleistung behöver för uppgifter för att man skall få rätt box! Chassinummer? Jag kan ev. läsa inlägg som kommer även om jag är borta, men kan inte beställa något!! //Jocke |
|
|
Jag kan tänka mig en Mehrleistung box beroende på pris.. Bor i Stockholm. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
Mupp.. Nu såg jag priset. JAG ÄR MED PÅ KÖP av box! Jag finns på anders@onedial.se om någon vill maila.. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
Jag är också intresserad. ___ //Ulf |
|
|
OK, Jag får det till 4 intresserade än så länge (joafog, amullo, programmer o jag själv), finns det ngn mer? /John. |
|
|
Hej, Kul att det är så många som också vill optimera sina ögonstenar!! En av er får helt enkel gå in på websidan, och 'handla', dvs lägga alla de olika boxarna (5st) typ 2 för E90 med 2,0 dieseln på 163 häster, 1 box för joafogs 3,0 X5 osv. När alla de olika boxarna lagts i vagnen går man till kassan (zur kasse). Där kommer sedan alla boxarna att radas upp. Sedan skriver man in sin postadress (i detta fall 1 eftersom det är en som beställer) och bekräftar beställningen. Bekräftelse skickas sedan till den email som skrivits in som köpare. När pengar sedan förts över till deras konto (enda sättet när de ska skickas utomlands), som jag gjorde också. Sen skickas boxarna omgående med UPS, och de torde komma till beställaren inom 3-4 dagar. Sen är det bara att installera och tuta och köra. Kul kan det ju vara för de som bor i samma område att träffas och installera samtidigt. Fick mängdrabbaten bekräftad över mail; Hallo, leider passen die Boxen nur für die Fahrzeuge, für die wir sie ausliefern. Bei anderen Fahrzeugen (auch wenn der Stecker passt) muss eine andere Software aufgespielt werden. Sie können gerne mit unserem Produkt auf einen Leistungsprüfstand fahren und sich von der Mehrleistung überzeugen. Bei einer Bestellung von 5 Powerboxen machen wir den Preis von 200,00 Euro je Stück zzgl. Versand. Mit freundlichen Grüßen Hühr & Partner Beimoorweg 27b 22926 Ahrensburg Telefon: 04102/465200 Fax: 04102/465201 E-Mail: Info@mehrleistung.com www.MehrLeistung.com Tanke kan vara att ni skickar mig namn på den som kommer att beställa (och dennes fordon + de andra bilarna) så att jag kan hänvisa i kort mail till dem att min 'kompis' kommer att beställa boxarna till vårt 'gäng', om det nu glömt av mängd-rabbaten av någon anledning. Så snart han sedan bekräftat er beställning och den totala summa som ska föras över till deras konto (inkl rabatten). Surt om det skulle bli att ni får betala fullt pris, eller hur. Så skriv i tråd så snart ni är 5 eller mer och lyckats organisera er. Ni kan ju kanske alltid försöka beställa själva och säga att er kompis JP som beställt till sin 525dA E61 Touring förra veckan bekräftat mängdrabatten. Kolla av med dem först bara!!! Lycka till Mvh marineutter |
|
| Jag kan eventuellt vara intresserad av en box. När ska ni beställa? Jag funderar på att låta ESS chipa bilen istället men har inte bestämt mig ännu. Det som är fördelen med boxen är ju att man kan ta bort den enkelt. Ess kan bänka bilen före och efter så det är en stor fördel (dock inte min som är fyrhjulsdriven så där försvann den fördelen för mig;-)) rättare sagt så får man den mappad då. Men dom har även vanligt chip till min bil och jag har goda erfarenheter av dom så det lutar lite åt att jag vänder mig till dom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.