|
Sida 4 av 12
|
|
|---|---|
|
Vad säger automatlådan när du chockar den med ett sådant vrid?? mvh |
|
|
marineutter: Jag kan vara intresserad av att vara med på en sådan beställning på mehrleistung.com till min X5! Är bara lite orolig över min växellåda, men den skall väl vara en ZF om jag fattat en del inlägg rätt, och då skall den väl hålla! //Joke |
|
|
marinutter: mycket möjligt att jag kan vara intresserad. ___ //Ulf |
|
|
Hej allihopa!!! Det blev ju en positiv reaktion pa den eventuella maengdrabatt som jag lyckats foerhandla mig till!!!! Kul Chrisrod; Jag foerstar att du kanske drar dig foer o boxa upp din 535d, eftersom den redan gar som ett svin. Men det sjuka med oss maenniskor/entusiaster, aer ju att man alltid vill ha mer!!! Min 525d i jaemfoerelse kan dock behoeva lite mer kraem, och just daerfoer har jag ju redan bestaellt en box! Foerra veckan! Dock sa ska jag vael testa boxen lite innan jag rekommendera den till andra!!! Jag tar smaellen att vara 'foersoekskanin', och blir det sedan att det finns upp till 5 som betaeller sa sparar vi/ni ju maestan 2000 spaenn pa 5 boxar!!!! Schysst. Chrisrod; Bra fraga gaellande eventuell bestaellning!!! Jag bor ju i Holland foer tillfaellet och att fa 5 boxar skickade hit foer o sedan skicka dem till SVerige aer ju ologiskt!! Jag kommer dock hem till Maj. Antingen ta alla sig en funderare, betaemmer sig och sa bestaeller jag 5 boxar, som jag sedan tar med mig hem!! Sen kan vi ju alla som bestaellt traeffas nagonstans i Sverige, installera boxarna och byta erfarenheter med varann!! Typ mini-moete a la autopower dieseltrimm!!!!!! Vill folk bestaella redan nu och fa det direkt hemskickat sa gar det ju ocksa...... Vad saeger ni grabbar???? |
|
|
Joafog; Du som koer X5 bara maste kolla denna laenken!!!!! Ni andra ocksa foer den delen!!!! X5 byggd av BMW M-sport avdelningen med V12 och 700hk.....YES. Ljudet aer otroligt, och enligt vad som saegs sa har denna X5 koert Nuernbergring pa 7min 49 sek.....dvs snabbare aen en M3 och M5. Länk COOLT!!!!!! Vet inte hur haj ni aer pa tyska, men TV nissen saeger att en sheik ringt dem fran SAUDIARABIEN och velat koepa den foer 2-3 miljoner EURO, men BMW nekade honom. Aldrig har vael uttrycket, 'det kostar att ligga pa topp' passat in baettre!!!!! Chrisod; din email? Mvh marineutter |
|
|
marinutter: Vill du vara försökskanin så är det ju toppen för oss andra. Hör gärna av dig så fort du monterat boxen med information till oss! Om jag beställer så vill jag nog ha den så fort som möjligt!! //Jocke |
|
|
Hej alla, Jag ringde denna firma Länk Vet inte om någon annan har kollat på denna. 4400 kr till BMW. Men jag fick ett mycket gott intryck. Han har jobbat med motortillverkning det märktes. Marineutter: Det ska bli spännande att höra ditt intryck av din inköpta box. Annars lutar det åt denna svenska firma. Maj är iofs helt ok annars, bara bra om snön försinner helt innan. Den där oranga discolampan kanske blir mindre hysterisk då.... Kör lugnt! /Christian |
|
|
Tjabba, Jag kollade länken och fick också gott intryck!!! Dock om du kollar prestandauppgifter så ser man att det i princip är samma som de flesta andra Tuner-företag som säljer dessa boxar. Om det sedan är i sverige, holland, tyskland eller polen kvittar. Prismässigt ligger de ju mellan MEHRLEISTUNG och KCR. KCR har ju plus för deras sk motorgaranti, men kostar också 3 gånger så mycket som mehrleistung!! Då hade jag nog personligen lagt på extra och köpt KCRs med motor och vxl garanti. Hoppas verkligen att min box kommer snart. Börjar bli otålig och vill installera nu till helgen. Dock har jag insett att jag inte kollat under huven för o lokalisera ECU och de kablar där boxen ska monteras. Hmmmm, får allt ta och kika ikväll, men hoppas att utförlig beskrivning medkommer i paketet. |
|
|
marineutter: Köpte du boxen du väntar på från Mehrleistung? //Jocke |
|
|
Har Mehrleistung gett ut några effekt diagram på 320D e90? Det skulle känns lättare att köpa boxen då. |
|
|
Hmm vilket företag är det som ni snackar om? www.MEHRLEISTUNG.de så kommer man till ett företag som heter Wetterauer, på www.MehrLeistung.com så kommer man till MehrLeistung. Hursomhelst så på Wetterauer så finns en PDF-fil att ladda hem där de testar lite olika "boxar" på 4 st 320d. Jag kan tyvärr inte tyska så bra så jag fattade noll. Men siffrorna för alla fyra så bra ut. /Robban |
|
|
Jag tänkt på effekt diagram från www.mehrleistung.com. Deras box är ju billigast. Men tack iallafall, Robban74. Det borde vara i www.mehrleistung.com:s intresse och ge mera information. Dom har säkert diagram över effektkurvan när det gjort deras interna tester, men varför får inte vi tillgång till dessa?! |
|
|
marineutter: Om ditt test faller ut väl är även jag en potentiell kandidat till en box från Mehrleistung. Om nu deras boxar passar min 320d e46 -99 dvs. Mvh, |
|
|
Hej, Vill bara informera er om att jag nu fått hem min Boosterbox (kärt barn har många namn...) Beställde på Fredag och hade den hemma på Tisdag förmiddag med UPS. Betalade 9 eur extra för frakt. Har nu en box, en analog fjärrkontroll där man kan anpassa effekt på en grad från 0-100. Bra, för på detta sätt kan man ju faktiskt innefrån bilen anpassa effekt medans man kör. Dock had jag hellre haft en box som är förprogrammerad på det som boxen ska prestera. Men vill man nu iblan kanske känna skillnaden då och då på med och utan trim utan och behöva montera på och av box är detta smidigt. Är KCR-boxar också justerbara, någon som vet? Jag kommer dock o ha den på max 100, det är ju därför man köpt boxen, för o ha mer effekt när man nu verkligen behäver det. Instruktionshäfte kom med på köpet, med utförlig beskrivning och för själva installation, bild på motor, commonrail och ECU. I mitt fall (kanske utav ren tillfällighet) en bild på E61/E60 raka diesel sexa, där det tydligt beskrivs och påvissas vilka kablar ska kopplas var. I häfte står även vad som kan hända i extrem situationer och att man först efter installation ska låta motorn anpassa sig till boxen på tomgång 2-3 min, och att man sedan ska köra lite med bilen och kolla att allt går som det ska. Tycker jag tyder på att de verkar seriösa. Sedan upp till 50 på effektinställaren efter ett par mil, och sedan fritt fram. I extrem situationer och hård körning kan bilen i fåtal fall gå in på Nöd-program. Detta tycker jag personligen är bra, för detta visar ju att boxens installation inte optimerar eller tar bort de säkerhetsspärrar som finns från fabrik. Att bil går ner och lägger sig på nödprogram är ju bättre än att man kör sönder bränslepump, insprutare, trurbo, motor (vevaxel, kamaxel) eller automatlåda för den delen. De som har erfahrenhet från o köra på Nuernbergring kanske vet från erfahrenhet att vanliga standar bilar ibland lägger sig på nödprogram efter ett par hårda varv på banan, pga överheting etc. Detta är bilar som inte trimmats, och detta sker för att undvika permanenta skador. Kommer att installera och köra in nu till helgen och hör av mig. trevlig helg marineutter |
|
|
marineutter: Var köpte du boxen? //jocke |
|
|
Joafog; Har du redan glömt.....MEHRLEISTUNG. Robban74; Deras websida är mehrleistung.com, eftersom WETTERAUER har köpt eller snott deras .de domän innan de kunde registrera. Wetterauer är en av de främsta 'riktiga' chiptrimmare i Tyskland och Holland/Belgien. hade jag trimmat genom styrenhet hade jag nog gjort det hos dem. De ger garanti och har funnits i 20 år. vad jag fick bekräftat av ITs FUN så använder de sig av samma produkter och erfahrenhet. Mvh marineutter |
|
|
OK! Ingen som testat box från amh-booster.de?? //Jocke |
|
|
Dom flesta av dessa boxar är ju upp mot 590-600 NM!! Någon som vet hur mycket växellådan pallar??? //Jocke |
|
|
Joafog; Sett till att vi båda har samma automat (du har också 6 växlad va?) som sitter i 535dA med 560nm orginal, tror jag inte att det blir några problem. Logiskt så sliter det mer beroende på körstil. Men en otrimmad som körs som ett svin med kickdown när den är kall, brakar nog innan en trimmad som finkörts, dvs körs lugnt med lite kickdown och bara hård körning vid varma oljor. Att Wetterauer chippar om 535dA till nästan 700nm och 320 hk, och sedan lämnar garanti på motor och låda, tycker jag visar att vi har kan vara lugna gällande detta. Din X5 är du dock rätt tung = låda får jobba mer!! Trimmar man så sliter det ut mer och snabbare. Jag är medveten om att min 525dA kanske kommer att få problem någon gång, men accepterar detta! |
|
| Ja, jag har 6-växlad låda!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.