AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
92.906

E90 och E91 320D KCR-trimmade

Sida 2 av 12
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
ryk 330xi; Haer har du 2 laenkar till tyska trimmare som saeljer 'boxar'

Länk

Länk

Ska du koepa eller bestaella goer de av www.mehrleistung.com. Hittade den idag.
De beskriver tom i detalj, att deras boxar, till skillnad till andra trimmare som saeljer boxar, att deras boxar inte kopplas mellan styrenhet och braenslepump, som ju bara goer att signaler till braenslepump manipuleras, utan att deras box kopplas till styrenhet sa att alla signaler som gar in och ut ur styrenhet oevervakas och manipuleras . Dvs, inte bara mer braensle som kommer att paja braenslepump, injektorer och commonrailsystemet, utan att aeven turbotryck etc anpassas. De ger aeven 10 ars garanti pa boxen. KCR ger 2 ar!!!!!!!

Jag aer ingen tekniker sjaelv, men vad de beskriver verkar mer foernuftigt aen att bara spruta in mer diesel i cylindrarna.

Ska jag nu trimma min 525dA sa kommer jag dock att mappa om styrenheten. Har uppfattningen att boxarna i det langa loppet helt enkelt inte aer sa bra som de verkar.

RH dalle; SKa bli kul o hoera hur det kommer att funka med din box. Fran vilken bestaellde du?? TDI-tuning????

Mvh JP
Rh
41
Rh dalle
E-39 -02a Diesel,,,
Snacka om snabba leveranser fick boxen idag !!! ska hämta imorgon på posten och sen får vi se när jag smetar dit den,,,,, återkommer med mer info!
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Rh Dalle; Haer gar det minskaell undan!!! Redan fatt den!? Det aer ju klart bra service till en boerjan....boerjar bli otalig sjaelv.

Fran vilken firma koepte du ifran???

Good luck med installationen!!!

Foerresten, du bodde i Skane, eller??

Mvh marineutter
Rh
41
Rh dalle
E-39 -02a Diesel,,,
Halloj!! Har hämtat ut boxen men har ej tid för montage förrän imorg el övermorg Boxen e köpt på e-bay .de från Autotechnik saretz. Bor ej i skåne 10 mil sö om sthl,,,,
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Rh dalle.

Rapportera gärna hur det funkat. Då jag själv är på marknaden efter antingen en trimbox eller "chip"ning så skulle dina reaktioner vara mycket intressanta.

//amullo
Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil?
Pl
63
Playerex
320d touring -09
Har någon testat boxen från www.MehrLeistung.com??

Läser man deras informationstext verkar deras metod att trimma motorn vara mycket bra, -eller rättar sagt, det låter det förnuftigt. Det är svårt för en lekman att avgöra. De saknar dock information och diagram efter test av var och enskilld bilmodell före och efter trimningen.

Priset är också mycket lågt. 239 EURO!!

Jag får själv min e91 vecka 3. Funderar på att trimma bilen efter några månaders inkörning samt första oljebytet.

Rh
41
Rh dalle
E-39 -02a Diesel,,,
Monterade boxen idag!! fungerar grymt bra!!! ska köra med denna ett tag sedan testa kcr-boxen jag lånat,,,,
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Playerex; Har ringt o kollat med grabbarna vid Mehrleistung och diskuterat huvida deras trimbox skiljer sig fran andra. Mycket proffesionella, och nog blev jag sald pa det hela. Kommer att vaenta till naesta ar att bestaella da jag aeven hittat andra boxtrimmare haer i Holland daer jag foer tillfaellet bor. NAermare foer mig om nagot skulle ga snett.

Men om du aer sugen pa boxtrimning och inte vill kolla runt i manader, sa kan du lite pa mig att boxen fran mehrleistung aer en av de baettre som finns, eftersom den funkar lite annorlunda aen de oevriga som finns daer ute. Samtidigt har mitt telefonsamtal oevertygat mig att de helt enkelt vet vad det handlar om. Mycket proffesionella!!!!!

Dock kul att man som RH Dalle kan bestaella boxar oever Ebay som ju efter hans reaktion verkar halla vad de lovar. Han koepte ju box oever naetet, fick boxen, installera den och kaenner skillnad!!!

Det Hollaendska bolaget som jag ska besoka naesta vecka heter MVTtuning. Websida www.mvttuning.com

Verkar mycket proffesionella och lovar faktiskt lika mycket prestanda oever box som trimning oever styrenhet (BDM, OBD). Har ifragasatt detta, och aterkommer sa snart jag har svar!!!!!!!

Rh Dalle; Kul att det verkar funka med boxen du koepte!!! Far ta och Gratulera!

Mvh marineutter
Rh
41
Rh dalle
E-39 -02a Diesel,,,
Tackar Marineutter!! Ska åka in mig med boxen ett tag, ta bort och åka utan, för att testa Kcr boxen ett tag,, sedan får jag försöka sammanställa Detta va mest ett test med tanke på att det nästan va gratis,,,, Återkom med mer info om Hollendarnas upplägg efter kontakt!!!
Buytheway,,, Marineutter hur ligger reservdelspriserna till i Holland?? Funderar på ett nytt combi instrument till min bil (blir så JÄVL irriterad på att jag har några döda pixlar) Pris i sv 4500sek i tysk 4100sek,.
Pl
63
Playerex
320d touring -09
Tack för svaret Marineutter.
Det verkar finnas väldigt många företag som erbjuder trimboxar. Jag hittade ungefär 15 stycken igår kväll och det är väl bara bråkdelen.

Jag ska gå in på www.mvttuning.com.

ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Rh dalle; Hur skaens det nu da...med boxen installerad?? Var det laett att installera den?? Kaenns skillnaden - aer skillnaden verkligen maerkbar??

Vilket kombiinstrument syftar du pa?? Kan kolla pa BMW naesta gang jag drar dit. Skicka artikelnr om moejligt. Vet att reservdelar faktiskt aer billigare haer i Holland aen Sverige.

Playrex; Har varit i kontakt med MVTtuning, och de garanterar den effekt som de anger pa sin websida - annars pengar tillbaka inom 15 dagar!!!!!

Ganska saeker pa att jag kommer att koepa deras box (fast jag egentligen vill koera ommappning) och prova den + att baenka bilen innan och efter foer att fa svart pa vitt!!

GOD JUL pa er!

Mvh marineutter
Rh
41
Rh dalle
E-39 -02a Diesel,,,
Marineutter hoppas Jul helgen varit ok!!
Jag har artikelnr på combiinstrumentet jag söker det är 62106942183 om du har lust får du gärna kolla pris,,,, Ps trimboxen funkar kanon e helnöjd,,,
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
rob_t_j72: Du skrev att en manuell låda håller bättre för trimmning. En 535d finns ju bara med automat, jag trodde detta var för att det inte fanns någon bra manuell som klarade 560Nm men så kanske inte är fallet?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Biltillverkare brukar använda sig av automater till sina största motorer mest för "lyxigheten", men även för komfortens skull.

De nyaste BMW-dieslarna har automatlådor från ZF som ska tåla betydligt mer än de GM-automater (ja du läste rätt tyvärr; General Motors!) som fanns till E39/E46...

Mvh
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Okej.
Är lådan till 540 E39 från GM???
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nej, bara till dieslarna som tur är!

Mvh
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Ahh skönt att veta jag blev nästan lite rädd....
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
E90+E91; Hur gar det med dina bilar? Har du fatt dem aennu? Har du koept KCR boxar aennu? Har du inte blivit oevertygad att kanske koepa nagon annanstans som RH dalle, och SPARA PENGAR?

Rh dalle; SKa kolla ditt kombiinstrument snarast moejligt. Kommer dra till BMW baesta loerdag, och kommer att kolla reservdelspris!! Hoer av dig gaellande detta.

Playerex; Har du bestaemt dig och bestaellt. Har fatt bekraeftat fran MVTtuning, att de verkligen garanterar 211hk och 475nm foer min bil - med BOX!!!!!! Bra deal, ska prova 2 veckor koera pa beank, och sedan se om de haller vad de lovar!!!! Aeven om mehrleistung aer billigare med mindre effekt, sa vill man ha sa mycket effekt som moejligt om man nu ska koepa box, samt att de finns har i Holland om det nu mot foermodan skulle bli problem....

ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
E90+E91; Hur gar det med dina bilar? Har du fatt dem aennu? Har du koept KCR boxar aennu? Har du inte blivit oevertygad att kanske koepa nagon annanstans som RH dalle, och SPARA PENGAR?

Rh dalle; SKa kolla ditt kombiinstrument snarast moejligt. Kommer dra till BMW baesta loerdag, och kommer att kolla reservdelspris!! Hoer av dig gaellande detta.

Playerex; Har du bestaemt dig och bestaellt. Har fatt bekraeftat fran MVTtuning, att de verkligen garanterar 211hk och 475nm foer min bil - med BOX!!!!!! Bra deal, ska prova 2 veckor koera pa beank, och sedan se om de haller vad de lovar!!!! Aeven om mehrleistung aer billigare med mindre effekt, sa vill man ha sa mycket effekt som moejligt om man nu ska koepa box, samt att de finns har i Holland om det nu mot foermodan skulle bli problem....

Pl
63
Playerex
320d touring -09
Marineutter;
Jag får min E91 i vecka 3 och sedan tänkte jag vänta med att beställa boxen tills efter första oljebytet.
Det tar nog 8-10 månader ungefär. Det är kul att höra vad andra har för erfarenhet med sin trimning. 211 hk låter verklingen bra. Teoretiskt får 320d bättre prestanda än 330d för några ynka tusenlappar.

Enda nackdelen med MTVtuning är att den är dyrare än Mehrleistung box och jag förstår inte hollanska.

Har du några siffror på prestanda förbättring på din BMW?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.