|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder! Säg så här, BMW bestämmer sig för att ge ut några modeller som framhjulsdrift. Skulle ni vägra och köpa dessa bilar? Exempelvis en 325, 525, 740 som framhjusldrift! Vad gör ni? Bojkottar ni eller av ren nyfikenhet chansar och skaffar en sådan? Själv skulle jag givetvis testa ett år och se! Det är ju trots allt en BMW! :) ------ Länk Länk | |
|
Aldrig>BMW är bakhjulsdrift. Mvh/Micke Länk Ny bmw 02 sida |
|
| Jag skulle inte köpa en framhjulsdriven BMW. Jag har inte valt BMW för märkets skull, utan för konceptet. Om BMW skulle gå över till framhjulsdrift så skulle jag välja något annat märke, som fortfarande bygger bilar på rätt sätt. | |
|
Nej. Länk |
|
|
Nej. Fyrhjulsdrift, där går gränsen... Att BMW skulle tillverka framhjulsdrivet är lika troligt som att Saab skulle börja tillverka bakhjulsdrivet (och sätta tändningslåset där alla andra har det)... |
|
|
Hmm bra fråga. Spontant skulle jag säga nej det skulle jag inte göra. Men sen även som du säger grodan, av ren nyfikenhet hade det ju varit intressant. Det är ju dock ett ganska dyrt test om man köper en ny, inte gillar den, och det floppar totalt så den blir iskall på begagnatmarknaden. |
|
|
NEJ. -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Rille330> Just bakhjulsdrift och SAAB har ju florerat ett bra tag i biltidningarnas spekulationer. Men tror knappast att nyckeln åker upp från golvet. Nu har ju andra biltillverkare börjat flytta bort nyckeln från rattstången till instrumentpanelen. Trollhätteingenjörerna kanske hade en poäng när dom sa att det skonade knäna vid en olycka :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Rille330// Men nu var det frågan om "OM"! ------ Länk Länk |
|
|
Jag skulle stå över. En stor anledning till att jag kör BMW är just bakjulsdriften som jag älskar så vad skulle jag göra i en BMW utan den? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Nope, skulle jag Inte göra. däremot en Mini. Alltså har BMW tänkt Helt rätt! |
|
| Om den hypotetiska framhjulsdrivna BMWn hade tillräckligt bra vägegenskaper skulle jag givetvis kunna tänka mig att köpa en, men det kräver ju att det inte finns ett bättre bakhjulsdrivet alternativ. Som jag ser det är det lite svårare att få till riktigt bra vägegenskaper med framhjulsdrift, men om BMW skulle välja att sätta sina bästa chassitekniker på ett framhjulsdrivet projekt kanske de skulle lyckas. | |
| Nä sällan, en av anl. till att jag valde BMW. | |
|
Nix. Mvh Janne. |
|
|
Skulle endast köpa om alla BMW modeller blev framhjulsdrivna samtidigt. Aldrig annars. Skulle aldrig falla mig in att byta märke. Vi behöver nog inte oroa oss, BMW går aldrig över till felhjulsdrift, tack för det ASC! Keep Your Distance! |
|
|
Nej, jag tror inte heller att BMW går över till framhjulsdrift. De egenskaper hos en bil som gynnas av framhjulsdrift är inte de som BMW främst säljer sina bilar på. Men jag har faktiskt lite svårt att förstå den här fokuseringen på var drivningen sitter. Visserligen har bakhjulsdrift (med för ändamålet vettig viktfördelning) en fördel, men det går att bygga bilar som har vägegenskaper väl lämpade för bankörning, även om de är framhjulsdrivna. Ett exempel är Honda Accord Type R, vars vägegenskaper överträffar väldigt många bakhjulsdrivna bilar. Å andra sidan, genom historien finns det ganska många bakhjulsdrivna bilar som haft usla vägegenskaper. Som jag ser det är vägegenskaper ett resultat av många faktorer, varav bakhjulsdrift är en. Att allt för hårt stirra sig blind på denna faktor är troligen inte särskilt sunt för den som söker bästa möjliga vägegenskaper. |
|
| BMW har redan en framhjusldriven bil!!! Länk Och den är riktigt kul att ratta. Om man blir förvånad hur pass många komponenter man känner igen från BMW. Det är en BMW... ;) | |
| Och ja, jag skulle kunna tänka mig köpa en Mini. Men inte en framhjulsdriven treserie... | |
| Japp, synd bara att den har så fjantigt designad interiör, men chassit lär ju vara väldigt bra. | |
|
Ja...Jag är nog en av de som absolut har svårt för framhjulsdriften...Som lite "raceinspirerad" ;) så tror jag stenhårt på att F1 skulle haft framhjulsdrift om det var det optimala på banan :) Återigen>>>Blanda aldrig in drivning och styrning på samma axel.. Återigen>>>Visst,F1:or har motorn bak för bättre grepp,viktfördelning,luftmotstånd mm...Men faktum kvarstår>>>Bakhjulsdrift regerar :) Visst igen,nog finns det bilar som har bra vägegenskaper trots framhjulsdrift,men speciellt stilfullt eller optimalt för körglädjen är det inte tycker jag.. Billigt för tillverkaren är det däremot att ha hela "paketet" hängande över framaxeln. Om de kommer en BMW med framhjulsdrift då slutar jag med min vurm för detta anrika märke och går över till Porsche eller nå't ;) Hårda beslut :) Mvh Janne. |
|
|
BMW har ingen framhjulsdriven bil>>>MINI är ju en MINI som sagt. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.