AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.869

I hur bra skick är era E28:or?

Sida 3 av 3
EriXon

Ja jag får väl ta en riktig funderare i höst om jag ska behålla den
eller inte. Skulle ju onekligen sakna den om jag sålden den.
Hör av mig till dig om jag skulle sälja och i så fall innan jag sätter ut annons.
Är väl skeptisk till om du verkligen vill lägga så mycket pengar på en "gammal" E-28...= ) he he
17
Sølve
520iT -97
M535i -86
Eg har også berre sett m535i med kromlister som standard. Argumenterer for at dette finnes fordi min er utstyrt med dette ( orginaldeler ) i etterkant. Ville vel kanskje gått for krom om eg fikk velge igjen :-)

Her er utstyrskoden, og prisen i 1986 (DM):

nr 339 Shadow Line schwarze Ausstattungsumfänge statt Chrom 1730.- Lackierung siehe Metallic 1430.- für M535i, Lackierung wie 535i in Shadow Line
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

>>bmw528@telia.com

Du har mail!!

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

BMW 528
C Svennson. Mail till dig !

BMW Entusiast
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Nu har man köpt sid ännu en E28, så nu har man 4 st... Det blev en diamantsvart M535-87 med svart tygklädsel och hel och fin förarstol, X i taket!! Bilen har rullat drygt 19000 mil, kammen byttes -03 eftersom banjobultarna lossnat så den tappade smörjningen på de två första nockarna. Bilen helt original förutom fälgarna som är lackade med en ljusgrå metallic i centrum istället för silver, men det får man ju se som en bagatell. Det finns lite rost i rutramen där fram. Även lite lite runt bakrutan. Framskärmarna är bytta till helt nya, och plåten vid pedalerna är fixad med en helt ny torpedvägg som delades och svetsades i. Riktigt seriöst gjort. Sedan har ena frambalken en rostskada, antagligen efter dåligt skyd när man lyft med domkraft. Men det är lätt svetsat då den är frisk runt omkring det skadade området. Jag behöver även byta bussningen i länkaget då spaken är väldigt sladdrig.
Förutom de små felen som beskrivs ovan så är bilen jättefin, lacken är riktigt blank och fin nästan helt utan repor och bucklor. Jättefin inredning och alla reglage m.m har full belysning.
Jag kommer att lägga upp en länk om bilen på E28 sidan när jag tagit lite fina bilder.

Länk

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Grattis! 2 vinterbilar och 2 sommarbilar nu då ;)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Japp, det råkade bli så..hehe.. Men jag kommer att plocka isär min 518-87 och sälja i delar och köra skelettet till skroten.

Länk

C.Svensson

Du måste verkligen älska E-28'a..........= )

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Ja det har väl blivit så..suck..:) Den nya M535:an blev ett impuls köp då jag inte kunde motstå den när jag såg annonsen. Tror jag kommer behålla båda mina M535:or men jag kommer nog köpa en modernare vardagsbil snart. Blir antagligen någon variant av E36 touring.

Länk

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

>>Wadstedt
Hur går det förresten med din försäljning av din superfina M535?

Länk

C.Svensson

Jag ångrade mig...........= ) Vet ju att jag aldrig kommer hitta en som är dom min i framtiden oavsett vad jag får betalt. Får väl se till sommaren
hur mycket jag har att göra med nya huset och så.
Ev säljer jag den då istället. Om jag nu hittar nån som är villig att betala det jag kräver för att släppa den.......he he

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Bra val Wadstedt, den äter ju inte bröd! Den lär ju inte vara värd mindre till sommaren. Jag är nästan glad att jag inte har ett sådant toppex som du har, det skulle nästan kännas som en belastning. Man vill ju köra så mycket som möjligt samtidigt som man inte vill lägga på allt för många mil på bilen. Din är ju unik med de få milen!

Länk

Lyfter tråden lite. har haft min 528 i snart tre år, när jag köpte den var den i orginalskick förutom sänkningen. Måste säga att den är i bra skick, ingen rost och går hur bra som helst. Dock har den ju gått ganska lite, knappt 27 000 mil ;). Bilen går året runt som bruksbil (dock ingen salt här på vintern), men jag funderar om man skulle försöka hitta en annan bil också för att spara lite på E28:an..

Bild:Länk

Här är min gamla kärra.
I gott bruksskick kan man väl säga.

Kass koppling och några andra typiska E28 småfel men inga stora problem.

Länk

Mvh
///Jonas
M535'an
Länk
ge
158
geson
E12 528i -79
Boooze, tycker den ser mkt fin ut!

Själv har jag rost i trösklar och vid nummerskyltsbelysningen.
Har haft kjolar på tidigare, hinner bli mkt rost under dom innan man upptäcker det.
Detta gör att jag tvekar till att sätta tillbaka dom.
Speciellt då det inte original på min bil.

Länk

/Geson
geson -> tackar tackar.
Min var också rutten på de klassiska e28 ställena som vid lyftfästningarna framme, nummerskylten och trösklarna och på lite andra möjliga och omöjliga ställen, men detta är fixat nu.

Mvh
///Jonas
M535'an
Länk
la
248
lappen
m536i 85
jag har ju tryvärr ingen bild o skicka in men jag vågar nog påstå att jag har en av de absolut finaste m535 i detta landet . aldrig rostlagad oextremt fin både in o utvändigt m5bromsar runt om 750 bromscylinder 17tums tsw fälgar (vill ha bbs 16tum orginal ) m5 motor o lite annat godis ska skicka in en bild så snart jag kan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.