AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.866

I hur bra skick är era E28:or?

Sida 1 av 3
bustorp
Kunde inte låta bli att härma intilliggande tråd.
Hoppas det finns intresse.
Vore kul att se o höra av alla "kult-BMW-ägare".
Gärna med länk.
Det är nog en av de mest välbyggda BMW som tillverkats, eller hur?
Kan E34-ägarna så kan vi.......vi har ju bättre bilar. ;=)

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Sy
108
Synthetic
523iM -86
Länk

En ganska dålig bild om man ska se hur min bil är i skick, men det är väl den enda skarpa bilden jag har på min kärra.
bustorp
Berätta gärna lite om era bilar om ni vill.......

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
Min 518i -83 Har gått strax under 15000 mil och är i originalskick.
Den är Burgundröd eller hur det nu stavas.
Lite rost nerpå ett par dörrar och lite sliten sittdyna på förarstol men annars fin.
if
92
ifredda
E61 525d Touring LCI -07
Min 518 är i ett bedrövligt skick på utsidan men går som smort efter 34500 mil.
Sy
108
Synthetic
523iM -86
Okeydå, lägger till lite om bilen nu efter att jag postat bild :P

520 -86 med Mpaket som är diamantsvartmetallic.
Kring 27 000mil på mätaren, inte en rostfläck någonstans även fast jag verkligen försökt hitta rost.
Invändigt är det inte en smutsfläck eller reva i klädseln, knappt nopprig som jag sett att endel E28 fått.

Men nu under vintern så ska det opereras lite, så när bilen rullar ur garaget till våren så kommer den se annorlunda ut, och låta annorlunda :P
Er
19
EriXon
M535i -85
nog är väl bilen i ganska bra skick... 2 små rostfläckar en i dörren o en i bagaget, lite dåliga bromskivor fram och en läckande slang till styrservon...

annars inga större fel.

några bilder:
Länk
Länk
Länk
Länk

bilderna är tagna i maj då jag kört hem bilen efter att jag köpt den, enda skillnaden är väl att den är lite blankare nu och att dragkroken är bortplockad.

snart ska den in i garaget under vintern och då kommer nog det mesta jag tycker är nödvändigt att fixa ordnas.
Gemini__
Ruskigt fin M535:a!

Mvh:
Thomas

Länk
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Har tyvärr inte kunnat lägga upp några bra bilder, men denna är tagen för ca tre veckor sedan:

Länk

Bilen är en 528i -86, polarismetallic. Har haft den sen -98 och den är inte vinterkörd under den tiden. Skicket är bra, men dock inte utställningsskick! Finns några enstaka små rostfläckar, som tex runt nummerskyltbelysningen och på insidan av någon dörr. Samt ett par dörruppslag, tyvärr... Men ingen rost i skärmkanterna. Finns även en liten nyansskillnad, som syns i vissa vinklar, mellan bakskärmarna/bakluckan och övriga bilen eftersom bakänden är omlackad någon gång. Vet inte varför den är det, har inte kunnat hitta några svetskarvar eller skador på insidan så den är sannolikt inte krockad eller rostlagad i alla fall.

Nu kanske detta låter detta som värsta skrotet, men det finns många nyare bilar tex E34, E36 och E39 som är i mycket sämre skick.

Utrustningen innefattar endast ABS, AC och farthållare utöver standardutrustningen. Samt en komplett, svart sportskinninredning som jag kom över nåt år efter inköpet. Dragkroken monteras bara vid behov.

Har även satt dit M5-frontspoiler och "M-vinge". Fälgarna är 8,5x17" M-Kontur kopior med 225/45 däck.

Till våren är det tänkt att det ska på en riktig väghållningssats istället för sänkningsfjädrarna som sitter där nu. Blir även lite nya bussningar och stag i framvagnen samt nya bromsar, om allt går som planerat. Har även lite andra grejer som jag skulle vilja genomföra men det tar vi en annan gång!

Länk
Er
19
EriXon
M535i -85
Gemini__: tack tack!

bilen är ju som sagt en m535a något som jag glömde nämna...
rosten är inget som syns utifrån...

inte illa för en bil med snart 26k mil på mätaren och en väldig massa ägare...
ol
186
olin
M3 E93-08
m535i-86
520d m-sport-09
740i-00
Länk
min bil det där...bilen är renoverad dock inte rostlagad! har rullat 32000 mil
Micke80: ser att du har smak! både e28 och fletcher båt...hehe
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tjenare!

Min E28a M535:a ser väl helt ok ut,men det krävs hela tiden rostrep...Nästa grej i plåtväg att fixa är väl golvet under förarstolen,såg inte fräscht ut sist jag kollade.
Även trösklarna behöver en översyn snart...Tendenser till hål nu under tröskerplastbreddarna har jag märkt.
Även skärmkanterna bak börjar bli lite rostangripna.

Tyvärr inga bilder nu,men på "lite avstånd" så ser den riktigt fin ut med sina BBS Split och mörkgröna metalliclack..37000mil sätter ju sina spår,trots att jag bytt en del plåt redan så ser jag att det "kommer mera" :)

Ska försöka länka någon bild när jag får möjlighet..

Mvh Janne.
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

här kommer mitt bidrag

Länk

//Jörgen
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Mina bilar 518iS - 88 såldes i måndags, så jag har bara 87:an kvar.
bilder: Länk

___
Läs begagnatguiden!
Länk
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Olin: Du var påläst! Inte många som vet vad det är för märke på min båt... Din E28 hade man inte heller skämts för att glida runt i...!
ol
186
olin
M3 E93-08
m535i-86
520d m-sport-09
740i-00
micke80: äger själv en fletcher 150 lite lite nyare dock....fina båtar
535an är fin att köra...men tyvärr har jag knappt kört upp en tank i år pga tidsbrist=(
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Jag har en M535 87:a. Jag håller på att fixa till den lite i taget. Se länken nedan för mer info.
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Missade visst att inkludera min signatur. Nu ska länken finnas med också..

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Länk

Under ombyggnad till BMW-Cup bil.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
BMW 528
Hej ! Jag är mycket nöjd med mina 2 e28:or ! Min 84:a är entusiastförsäkrad och kan läsas om på Galleriet här på A-power klicka på Glanshammar. Den andra som är en 85:a används och körs som en entusiastbil.

BMW Entusiast
Sy
108
Synthetic
523iM -86
Fan så fräsha M535'or.. vill också ha :P

Två störe bilder på min bil:
Länk
Länk (Samma som tidigare, fast större upplösning)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.