AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.585

Svårt att sälja M3?

Sida 2 av 2
viobebe
Mycket svårt att sälja M3, om det inte är en E30, dyra driftkostnader samt
skyhöga försäkringspremier som hela tiden blir dyrare talar emot denna bil.
E46 modellen är också i princip osäljbar, har 2 st vänner som försöker sälja sina bilar, mission impossible, de följder som blir är att någon får panik och måste bli av med sin bil och toksänker priset, vips så är de andra mer eller mindre i samma prisklass, tyvärr hamnar även de finare bilarna i samma situation.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
sallepwr,

Det var enkelt att sälja M3 när försäkringen var 7-8000:-/helår och bilarna var nya. Fanns ju knappt bilar till täcka efterfrågan..
Nu kostar det mkt deg försäkra en E36. Jag tror det är enda anledningen till de är svårsålda. Sköter men de rätt så kostar de inte mer ä vilken sportbil som helst.

Undrar om det blir samma visa för M3 E46?
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
M3an lär vara ett fynd (förutom försäkringen) rent kostnadsmässigt jämfört med många andra likvärdiga bilar. Inte många motorer med den effekten som håller ihop så bra. Att bilen sen funkar bra åretrunt skadar inte heller
Jimmyboy:

Har du ngn annan mailadress än den som står här på Autopower, verkar inte gå att maila till den, har ev en M3 som kan vara ngt för dig.

/// mstrutsen
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

mstrutsen: Den som står angiven på sidan är rätt. Så prova igen. Annars kan du testa på jimmybernhardsso@hotmail.com . Alltså utan "n" på slutet av mitt efternamn.

Väntar med spänning...

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.