|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det bara jag som tycker det är väldigt svårt att sälja en M3? Bilen är i ett utmärkt skick och det finns till och med prutmån på bilen....enda skälet till att jag säljer är att jag ska köpa vinterbil och en italiensk bil vid sidan om. Inte en enda person har hört av sig....nån annan som känner igen sig? Mvh | |
| Inte så konstigt med tanke på vad de kostar att försäkra... | |
|
Det är inge fel på m3 bilarna men det är nog som highway star säger det är försäkringen som skrämmer. Var själv sugen på en alpina b3 men dom skulle ha över 18000kr i försäkring vilket e lite väl dyrt. Om man inte skiter pengar. |
|
|
För det första så köper nog inte så många en M3:a nu för att ställa in den direkt. Sen så finns det så himla många M3 E36 till salu också + försäkringen. Vänta till våren, då börjar folk leta sommarbil igen. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Joo jag hoppas det. Antingen får jag vänta tills våren eller så får jag sälja den för lägre pris än vad den är värd. Aja får väl vänta och se ifall nån vill göra ett klipp. |
|
|
Bara att ta det lungt, det kommer alltid att finnas sug efter riktigt fin ex. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
Parham: Köpte inte du din M3 nyligen? |
|
|
Nej, det går inte att sälja M3:or nu tydligen, otroligt svalt intresse tyvärr... Länk "...there are only 10 kinds of people...those who understand binary and those who don't..." |
|
| Hade den varit en -02 hade vart intresserad av din, m3e46. Letar carbonsvart m3:a, helst med smg o max 5000. runt 300-340 | |
| bias: joo det gjorde jag! Och jag är faktiskt helnöjd med bilen....men jag vägrar att köra M3 an vintertid och suget efter en italiensk sportbil + en vinterbil är för stort. :) | |
| rb82, varför föredrar du -02 framför -03? | |
|
Jag har också sneglat efter att köpa en m3 e36, men det finns en sak som jag stör mig på otroligt mycket!!!! Det är att 95% m3 försäljare avslutar sin annons med fäljande: RING INTE OM DU INTE HAR PENGAR!!!! DÄCK SPARKARE O TEST PILOTER UNDANBEDES!!! INGA BREV VÄNNER!!! HAR TILLRÄCKLIGT MED VÄNNER.... OSV OSV OSV. När jag ser sånt så blädrar jag bara förbi, vad är det för stil egentligen? Tror folk att dem sitter på en MIG eller? Man blir rädd att ringa, eftersom dessa är dyra i drift o ofta hårt körda bilar, så är det ju självklart att man måste ringa mer en en-två om man ska leta upp en fin bil. Slut upp med sånt o skriv istället " ni är jätte välkommna att titta på bilen och eventuellt provköra", så ska ni se att turen vänder!!! |
|
| BjörnB: Kanske var lite otydlig, priset :) | |
| Mocke: jag ska radera annonsen och ladda upp ny bild med ny text....tackar =) | |
|
Parham: Detta var inte menat personligen till dig, utan i allmänhet. Kolla själv på M3 annonser så ska du se vad jag menar. Prova på en annan infallsvinkel, typ den jag föreslog, så får du se, du har inget att förlora, eller hur. Lycka till!!! |
|
|
Möjligt att vissa har det svårt attsälja sin M3:a. MEN jag har grymt svårt att hitta en riktigt fin M3 3,2. Har letat i hela landet nu i ett bra tag men mina krav gör att objekten blir väldigt få. Med under 10 000mil på mätaren och med utrstningskrav så som stora datorn, pdc och H/K:s ljudanl är det smått omöjligt! Någon som har ett fint ex. till salu? Lycka till med försäljningen ni andra. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Blir så trött på folk som stirrar sig blinda på miltalet....Jimmy, om du hittar en kalasbil som gått 11.000 mil, hoppar du över den av principskäl då? | |
|
Jimmyboy; Jag rekommender den vita Schweiziska M3 Coupe-98:an... Länk , om du vill ha en som det ser ut fin M3:a med låga mil, visst det står inget om PDC/högtalare, men det går ju att eftermontera, som dessutom inte drunknar i utbudet, den kanske skulle vara den enda vita facelift M3 E36:an i Sverige? Mvh Stephan |
|
|
Mosse, det är väl fiffigt att köpa en fin bil som gått lite? Den dagen man ska sälja sin M-bil går det betydligt lättare om den välvårdad, sv-såld och har låg mätarställning. Om det är rätt eller fel kan diskuteras men marknaden tycker så och det kan man knappast påverka. Av samma skäl skulle jag undviker jag bilar utan AC/klima även om jag själv klarar mig utan. Racerbilen: Länk |
|
|
Ursäkta min knaggliga svenska i sista meningen, hoppas budskapet går fram ändå... Racerbilen: Länk |
|
|
Frågan är om det någonsin varit enkelt att sälja m3;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.