|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Precis Jemej, det va så jag menade och fått förklarat för mig. Björn: Ja han menade på att han monterade in mätaren eftersom han ej ville dra den då den fortfarnde kunde vara kall. Ja ang. priset så verkar det ju som om att han minst vill ha 150 000 mtp. utgångspriset ju. Men sen kommer servicen där direkt då ju. Gjorde du insp. 2 vid ca 10 000mil eller? Fan oxå vilken huvudvärk jag nu fick ;-), va ute och pratade med Jarlsbilservice och de rekomnederade inte SMG på E36, då dom haft mycket rep. på dessa och reperationerna är dyra, 20-25000kr! Sen sa han oxå att den kommer att vara väldigt sval på marknaden när jag sen en gång ska sälja den... Lät inte posstivt alls. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Tråkigt att höra detta med SMG. Jag har påbörjat min spaning och är sugen på SMG-lådan. Förresten, för en kort tid sedan låg det en M3:a (4-dörrars) till salu i Östergötland (Norrköping?), 97:a/98:a, British Racing Green (!) med saffransfärgad klädsel. Dock inte SMG. Någon som vet om den blev såld? |
|
|
Det är ju possitivt att det finns en oljetemp mätare i den! Jag tycker att det är jätte bra och se när man kan börja dra bilen! Kan vara en ypperlig försäkring gällande vanos ras! Detta tyder ju på att han bryr sig om sin bil! Japp jag servade min vid 9600 mil (insp 2) Alla dyra saker!! Stift, Alla oljor, Filter, Ställa ventilspel osv och sist men inte minst byte av Vanos!! Dock ej pga ras utan mer ett kosmtiskt ingrepp då jag ogillade diesel knacket på tomgång! Jag fick samma rekomendationer av Jarls när jag letade M3. Han förbjöd mig tom att köpa en SMG M3:a som han hade fått i inbyte. Ta det lungt! Kolla av marknaden och provkör alla M3:or du kan innan du bestämmer dig! Det är ju inte så att det står folk i kö för att köpa dom!! Det finns MASSOR med lik på alla sätt o vis! M3 GT är inget som lockar?? Mvh Björn Länk |
|
|
Har själv en M3 med SMG och kan bara säga att jag är nöjd. Körde flera med vanliga lådor innan jag provade två med SMG, varav den ena var DLP***. Tycker att det är perfekt med ett automatläge när man kör i städer, bara kör lungt (vilket jag gör den mesta tiden) eller när telefonen ringer. Kan inte heller hålla med om att den växlar konstigt i automatläget, man kan enkelt få den att växla upp genom att bara lätta på gasen. Nackdelarna är som ovannämmt: Svårsålt och det kan bli dyra reparationer, men kör man prestandabil måste man vara metveten om att det kan komma dyra reparationer. Ska dock tilläggas att min har rullat nästan 17k mil utan några problem alls (peppar peppar) // Henrik Länk |
|
|
Jimmy: Att du inte köper 1björn´s bil ? (om den är till salu) Den verkar ju riktigt fräsch.. Mvh Jimmy |
|
|
Jimmyboy: Bilen du länkade till såg exakt ut som min gamla kul.. för det priset får du en M5 E39 nuförtiden, tror du kommer att förlora mkt pengar då gamla m3 or inte är värda så mycket, Lyssna nu: Prova en M5 och en m3 smg så fattar du vilken du skall ha. En tanke från en som "provat" båda Mvh Marc |
|
cane |
Min -98 kostade mig åxå runt 20k i SMG rep på 2 år. Förutom det var jag dock nöjd med lådan, känns som ett måste iaf för en city-bo som jag själv... |
|
Björn: Javisst jag ser det oxå som väldigt possitivt att han monterat in en oljemätare. Jaså du har bytt din vanos, vad kostade det? Henrik: Ja det va ju skönt att höra att det finns nöjda SMG ägare som ej haft problem med sina lådor. Har du fått byta något för utom olja i dittSMG-sysytem? Skulle du köpt SMG E36 igen. Jamej: Nja, känner jag Björn rätt så ska han inte sälja sin M3:a. Men den är grymt fin för att vara 96 med 14 000mil på mätaren. Pimpen: JAså den är lik din gamla M3:a, Är inte den va? ;-) Hittar igen vettig M5:an E39 under 200000kr, plus att den känns för stor för mig. Cane: JAså du har haft otur med din SMG låda, Vad har du fått byta? Vad ärdet som går sönder? Hur långt har din bil gått? Fått byta samma del flera gånger eller? Killen som äger den M3 jag kollar på jobbar på Volvos utvecklingsavd. och han kan sina saker det märks. Han sa att det fanns en anledning till varför han kör BMW. Han har under sina två år med bilen ej haft några som helst problem med lådan och den fungerar idag perfekt. Svårt det här alltså, men allt handlar ju om vad man får ge för bilen ifråga. Nån mer som vill sätta ett värde på den? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmy: Jag slapp som tur var att betala vanos bytet på min bil (Garanti) Men jag har kvittot på det och det kostade 27 800:- ink byte av båda vanos växellådorna samt ny kedja och dito spännare. En ganska så otrevlig summa pengar om man ska betala det själv. Men som sagt jag bytade för att den knorrade lite på tomgång och inte pga ras eller att den inte funkade som den skulle! Nja! Du har rätt i att jag inte vill sälja min bil! Även om tanke slagit mig vid några tillfälle. Framförallt denna sommaren då jag inte kört mer än 450 mil!? Så mätaren står nu på 13 200 mil =) Mvh BJÖRN Länk |
|
|
Jimmyboy: Jag har inte bytt något förutom oljan. Skulle jag köpa en M3 E36 igen skulle jag ha SMG som krav, tycker att det känns lite gammaldags med en koppling att trampa ned. När du provkör bilen så kör en stor runda för ofta tar det lite tid att lära känna lådan så man uppskattar den till fullo. // Henrik Länk |
|
|
Jimmyboy: Hur går det ? Blir det något köp ? Mvh Jimmy |
|
|
Jemej: Nja jag skyndar långsamt ;-) Nä men jag va ju uppe i Gbg i lördags och tittade på en estorilblå M3 SMG där. Maskinellt gick den väldigt bra och det verkar ett tryggt köp. Men inredningen som va buffelskinn gillade jag INTE. Skinnet är väldigt grovt och ser ovårdat ut, vet att det ska vara så men jag gillade inte det och kan ej förstå att folk betalar extra vid nybilsköp för att få det så. Sen fanns det en del repor och parkeringsskador som ej va så roliga. Säljaren fick nog en smärre chock när jag erbjöd honom 150 000kr. Har nämligen en M3 till på G. En M3 SMG -97 silvermet., 5500mil på mätaren, och den är fullutr. Ska enl. förmedlaren vara i pedantskick. Den får jag för 150 000kr därav budet till säljaren med den estorilblåa. Måste oxå säga att jag blev fullständigt kär i SMG lådan när jag nu fick köra den igen i helgen. Så SMG får det nog bli. Antar att jag får kolla upp den så mycket det går. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Hej igen Grabbar, när jag nu ändå har expertpanelen ;) samlad här så kan jag ju passa på att fråga er ang. ett nytt objekt. Vad tycker man ska lägga för bud på denna... Länk Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
Ulke |
Jimmy Fick syn på att du har funderingar på att köpa en M3 med SMG och kom då att tänka på att en kompis har haft funderingar på att sälja sin M3 på grund av att han nu har en sambo och har fått 2 extra på köpet :o) (skall köpa 5-serie). Vet nu att denna kille kanske inte själv får "tummen ur" att sätta in annons, utan segar på det hela och kanske byter in sin bil hos en firma istället....MEN om man kunde presentera för honom att det finns någon som har intresse av att köpa hans bil rent av istället så blir han nog sugen...... Bilen Bmw M3 3.2 Coupe SMG 1998 Estorilblå metallic 17" original M3 fälg (bra däck 225/245) Digitala stora kliman Stora färddatorn Stora ljudpaketet med CD Vitt/Ljusgrått helskinn Elstyrda stolar H+V Farthållare/servo/fjärrlås/hissar Stora ljuspkt Smg 6-vxl Cirka 8000mil Import av firma 2002 killen är enda ägaren i sverige, kollade noga runt efter just dennna färg och utförande då han tidigare ägde en M3 3.0 1995 och valde ut denna bland en mängd bilar och lät en seriös importfirma kolla upp den och ta hem den. Bilen hade haft 1 ägare i Tyskland innan... Bilen är alltid servad på BMW och har full s-bok. Kamkedjesträckaren eller något levde ett eget liv efter ett tag, så den byttes ihop med kamkedjan på garanti, kvitto finns på 32000kr Vanosen har precis nyligen bytts ut, kostnad 25000kr, allt mekaniskt arbete har utförts av Automax bil AB i Kalmar Framrutan bytt för 2 veckor sedan...... Bilen är i toppskick, kan säga detta rent ut utan att vara partisk eftersom jag inte har någon eventuell vinning på en eventuell försäljning. Vill man ha en bil där det mest dyrbara är bytt inom en 1-årsperiod samt att den har gjort inspektion II nyligen då bör man överväga att lyfta ögonbrynen för denna bil.... Kanske talar inköpspriset från tyskland lite för bilens skick och mätarställning....270kkr //Ulke |
|
Ulke: Ja det låter intressant om bilen är i extra fint skick, precis som jag söker. Men snacka med din kompis och be honm ringa eller maila mig en fullständig spec. + bilder om han vill sälja så ska jag ta en titt på den. Är ofta uppe i Markaryd så jag har inte så grymt långt till Kalmar för en ev. titt heller. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmy! Hur går det med M3 planerna?? Något hett objekt eller? Mvh Björn Länk |
|
|
Ja det kanske vore på sin plats med en liten uppdatering. Inget inköp har gjorts än, pga. av att jag ej hittat den M3:a jag vill ha. Det stora problemet verkar va att hitta en med rätt skick. Några har dock varit i det skick jag söker men då har dom ej haft den utrustning jag vill ha/kräver eller har dom gått för långt osv. Mina krav är höga både gällande skick och när det gäller utrustning och att objekten blir få (inga just nu), men jag har en enkel "filosofi" - ska jag byta till en M3:a så ska jag ej byta ner mig i skick och i utrustningsstandard jämnfört med vad jag har idag. Men jag har ingen panik att byta, nu är det ju dessutom avställning för 328:an. Så det blir väl till att hålla koll på M3-marknaden under vintern och sen ta tag i det till våren igen. Och ang. SMG-lådan så har jag fastnat för den, och det gör ju objekten om möjligt ännu få. ;-) Hittar ni några fina objekt så är ni mer än välkommna att länka till dom... Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Länk Länk |
|
|
Haha, lite småroligt faktiskt, Mailade den killen igår och fick lite mer bilder. Jag har tidigare inte sett den då jag ställt in sökmotorerna på "max 10000mil". Men man kanske inte ska stirra sig blind på det, vet ju bla. hur fin din är! Sen är den ju silver vilket inte är SÅ spännande enl. mig. Ska ringa killen ik. och prata med honom. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Det är svårt och hitta M3:or med få mil på mätaren, dom börjar ju bli gamla nu =) Silver är en snygg färg! Den är ju en perfekt färg sett ur pedantens ögon! Sen är det ju inte fel att han säljer den med orginal fälgarna! Dom som sitter monterade på bilden sitter inte snyggt! Mvh Björn Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.