|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Grusse |
Satt just och funderade på vad BMW står för, någon som vet? oo=00=oo |
| Bayerisch Motoren Werke | |
| Bayerische, skall det nog vara | |
|
Någon sa... "Black Men's Wheel" //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # 4508 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
| En populär tolkning är "Better Make Way" | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
BMW Började ju tillverka flyplansmotorer,(den blå vita delen i logoan förstället probellern som snullar). Där av nanmet Motoren Werke, "Motor verkstad". Sedan licenstilverkade man bilar åt ett annat märke, men de blev så populära att man började göra egna. |
|
Hej! Litet tillägg till logon (propelern). Färgerna (blå/vit) är hämtade från Bayerns statsvapen. Länk /Anders M3 -87 B3 -95 318i -96 |
|
|
Det är egentligen en omstuvad förkortning av "WunderBauM" Hmm... |
|
|
Eftersom BMW var så populära hos tyska terrorister på 70-talet så fick det betydelsen Bader-Meinhof Wagen ! |
|
kamber |
B M W = brings me women /Bujachaka.... B M W 318 -86 E30..... |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
kamber, må hända att den är felkatig, men fan , den var bäst. |
|
Bajs Mellan Wäxlarna har jag hört att det betyder. Och "bee em trouble you" som någon sa i usa istället för bee em dubbelyou. Skitkul... |
|
Pokey |
Bayerische Mongolid Wagen. |
|
Internet åt alla! Även på dagis??? |
|
| Jag hörde en som sa att det betyder Bajs Mellan Wäxlarna...tror inte det är sant.. | |
|
Om det är bajs mellan växlarna på min BMW ger jag fullständigt fan i, har aldrig kört en mjukare och mer exakt låda i annat märke........ Det kanske är just det som är receptet på en låda med känsla..... =) Mvh Patrik 325i -92 |
|
![]() 2.226 530d G31
I Usa kallas den ju även Black Mans Vehicle, pga att många svart kör BMW i USA. |
Krille |
Är det inte dags att stänga denna diskussion snart? |
|
den mest korrekta benämningen i sverige idag e' nog Black Mans Wish (svart mans önskan) mvh Danne |
|
| BMW står för "Bring Mit Werkstadt" som på svenska är "ta med verkstan". :) | |
jojja |
Bogseras Med Wire har jag hört men det måste vara nån korkad volvo eller audi ägare som har kommit på det har inte hänt mej i allafall. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.