AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.468

Värde lågmilad 525ia Touring -02

Sida 2 av 2
Säljaren ska inte byta in den utan han ska flytta till USA därför har han inget behov av bilen. Självklart ska jag vara noggrann då detta är den dyraste bil jag någonsin funderat på.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Kan inte någon härifrån titta på bilen åt dig innan du själv åker ner?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Kunde varit ett mycket bra alternativ, men eftersom ägaren kommer hem från USA först på fredageftermiddag och tyvärr, vilket väl är förståeligt, inte kunde hålla den åt mig över helgen då han hade många intressenter så känns det som jag måste ner och vara på plats när han kommer hem och kan visa mig bilen.
Får väl se det som en trevlig weekendresa om det går åt skogen...fast nu ska vi inte vara negativa så håll gärna tummarna för mig att det kommer att gå bra.

Låter som en bra affär.
Är du helt säker på att du står som förste köpare?
Tänkte så du inte åker ner och så har han sålt bilen till någon annan.
GE:
Självklart är det av betydelse hur många mil man har till en intressant bil. Tid är pengar! Vill man inte spara pengar kan man likaväl stampa in hos närmaste bmw-handlare och köpa en bil till fullpris utan att pruta (pruta är ju tidskrävande ;-)

Jirar:
Att bjuda 13.500kr under ett utsatt pris på en sönderimporterad, icke aktuell 5-serie är inte på något sätt ett skambud.
Bara för att ett lågt utgångspris finns så innebär ju inte detta att man med automatik inte skall pruta....
Det vore drömmen att sälja en bil till dig! Du prutar ju inte om du anser priset vara bra, men tyvärr har du en lite arrogant ton däremot....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det låter inte illa. Antar att den återfinns på blocket. Det ä bara å åk som en bekant herre säger. Åk å köp:)
asken
Lånet var taget, bankväxeln var ordnad, hotellrummen bokade samt ledigheten från jobbet var beviljad, t o m försäkring hade jag ordnat utifall det skulle bli affär då aktsam har stängt...

Ringer ägaren ikväll, precis som utlovat, för att höra om han hade fått reda på viken tid planet skulle landa och när/var exakt vi skulle mötas för visningen av bilen.

Han har tydligen kommit på att någon kollega / arbetskamrat / vän eller hur det nu var hade blivit lovad bilen...misstänker att någon bjudit högre osett och att han fallit till föga... han lovade dock att kontakta mig under helgen om nu inte det blir affär...

Känns som jag lagt ner oändligt med tid, pengar och energi för ingenting, är medveten om att chansen att det blir denna bil är nere på promillestadiet nu...som jag skrev förrut i ett tidigare inlägg...jag har blivit blåst förut...

Nu tar jag timeout som det heter, ska inte titta på en bilannons på en vecka minst, känner mig helt nere...
Får fortsätta skutta runt ett tag till i compacten med barn och sambo verkar det som.

Nu avslutar vi den här tråden och låter mig lida i stillhet.

Jirar
"Rolex"
En Sv-såld bil till det priset och om bilen som sagt är fin och allt annat verkar vara i ordning, ser jag ingen anledning till varför man inte kan betala dom pengarna för.
Visst är 5-serien sönderimporterad, men en bil på det miltalet och med den utrustningen samt det priset blir såld rätt omgående.
Varför skulle man inte kunna köpa bil utan att pruta om priset är helt rätt?
Själv jobbar jag som bilsäljare och tror knappast att jag skule behöva dina tips o trick på hur man gör en bra bilaffär.
Nu finns bilen till salu igen om någon är intresserad... 41500:- dyrare dock.
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Samt att den verkar ha rullat över 1000 mil på en månad. 210' lär han inte få för bilen men säkert mer än han gav för den.

___
//Ulf
Förra säljaren skrev fel miltal i sin annons. Den hade redan gått 6000 när han sålde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.