|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Rille330: måste övertyga frugan också, själv vet jag vad jag vill ha. Frugan tycker att Alpinan är lite dyr i drift. Mvh Kim |
|
|
Börja med 330'n först! :) ------ Länk Länk |
|
| kim750: absolut inte dyrare än B10:an, jag menade att om du jämförde 323 med 330 så får du räkna med lite (inte mycket) högre ägandekostnader, men det är defintivt värt det om man inte ligger på marginalen. Inget ont om 323, silkeslen och tystgående motor som skulle passa perfekt i en cab, men 3-litern är en pärla. | |
|
Jag hade kört på en 330. Jag har själv testat och kört båda modellerna. Tänker du ekonomiskt, då är det en liten (inte mycket) fördel till 323. Men vill man ha lite drag, lite skönt sound då är det tveklöst en 330. Inte många bilar jag har sett som går så fint som 330, där har bmw verkligen lyckats med den motorn. Lite kostnader som jag betalar. Försäkring 833 kr/månaden (Helförsäkring Trygg-Hansa) 24 år gammal. Service vet jag inte vad den går på, sikta gärna in dig på en sv-såld som har garanti kvar, om man har den turen. Lycka till i vilket fall. |
|
|
Tack för alla inlägg, jag blev bara mer övertygad om att en 330 är det rätta. Försäkringen verkar vara billigare än på Alpinan, det är ett argument som går hem i familjen. Får väl börja avveckla vagnparken till förmån för en 330:a, den kan man ju köra hela året:) Mvh Kim |
|
|
Jag har en 330XI den kan du verkligen köra året om! 330-motorn är grym, du kommer inte att ångar dig! Lite högre sopparäkning får du räkna med men man lever ju bara en gång! Jägar'n |
|
|
Nyss hemkommen med nyinköpta bilen:) Och det blev en 330 ci-01, med manuell låda. Har inte hunnit köra så mycket med den än, men är grymt nöjd hittills. Enda problem jag har hittills är att man är van med automatlåda. Mvh Kim |
|
|
Grattis till den nya bilen! Berätta gärna mer om den, exvis färg, utrustning, mil, sv el import osv... Du kan ju bara inte ha automat i en 330... :) / Mvh Joakim Länk |
|
|
ufo: lite info om bilen: orientblåmetallic, 10700 mil, intagen i Sverige 020204 hade då gått 1700 mil. Utrustning: M-sportpaket 2, elmanövrerade sportstolar m värme, DSC, xenon, regnsensor, Harman Kardon system, CD-växlare, M-läderratt, ACC, färddator, dimljus, armstör fram och bak, avbländbar innerspegel, skibag, Aerodynamikpaket M, M-alufälgar 18". Kan säkert ha glömt något. Skall försöka lägga in den i galleriet framöver när tid finns. Mvh Kim |
|
|
Och givetvis skinnklädsel. Mvh Kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.