|
Sida 15 av 15
|
|
|---|---|
| sorry det var inte mening att förstöra teman... | |
|
Alltså... kul tråd. ;-) Nu går jag helt ifrån trådens topic lite men ändå. Jag har haft V70 2001 (köptes ny) och har nu en begagnad 530iA 2001. Volvon var inte dålig på något sätt. Mycket god komfort och mycket praktisk. Alltså, en praktisk "komfortbil". Men när det gäller privatbil (ej tjänstebil alltså) så är min slutsats: - Satsa på en välutrustad motorstark begagnad BMW istället för en ny Volvo eller SAAB. Man får en grym begagnad BMW för samma pengar som en ny Volvo eller SAAB. Många "Svenssons" har råd med en tysk prestandabil genom att följa denna enkla princip. Det ÄR en jäkla stor skillnad på en tysk prestandabil jämfört med en Volvo eller SAAB. Både körmässigt, kvalitetsmässigt och image/utseendemässigt. Varför inte välja en BMW om man ändå är beredd att lägga upp så jäkla mycket pengar på en bil??? Om man dessutom tycker det är kul att köra bil så är valet enkelt. Problemet med BMW är kanske att det blir så kul att det är svårt att behålla körkortet *skratt* Det finns ju också en stor kategori människor som ser bilen som ett praktiskt transportmedel och fullständigt skiter i nivån av körglädje, för dessa spelar det mindre roll. De vill bara att bilen ska fungera. I landet lagom kan också en BMW, Audi eller Mercedes anses lite vräkiga eller för mycket. Man vill inte sticka ut? Köper man en ny V70 får man inte särskilt mycket reaktioner. Men kommer man med en fin begagnad dovt mullrande 540 så får man Garanterat mer reaktioner... ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.