AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
58.038

V70 eller 5-serie som tjänstebil, BMW ligger illa till.

Sida 14 av 15
fina tips för trådskaparens redan inköpta volvo...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

JA, ibland undrar man om folk läser mer än första inlägget innan dom svarar?

___
//Ulf
Den nya tidsåldern allt ska gå fort får inte ta mer än några sekunder då lessnar folk. Förmodligen därför man ofta läser dylika inlägg.
Själv kör en V70 2.5T... Drömer om en BMW, men ärligt talat så mycket "bil" för samma eller t.om. betidligt mindre summan pengar, för man aldrig i BMW...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

rimda: om du menar nybilsköp så har du rätt däremot så skulle jag säga att som begagnad är det tvärtom. Jämför du begagnade bilar för t ex 200' så tycker jag BMW ger mer för pengarna än Volvo.

___
//Ulf
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Skriver också lite i den här tråden.
Jag är också fd. BMW-ägare som hamnade i V70 (2006 Edition 140)
Jag behövde utrymmet och hur vi än räknade så hamnade femserien
ungefär på hundra loppor till. Fungerade bara inte. 100.000?
Motorn var inte det viktigaste för mig. (Räknade på 523 Touring)

Men att läsa denna tråd gav mig ett mycket värdefullt tips.
Någon nämde att det gick att ladda ny progamvara i motorn och
vips har man 188HK! Otroligt! 48HK för 4.800kr Det är prisvärt det!
Trodde inte på det först då motorn saknar turbo men
det visade sig stämma oskså enl. BSR.

Har man inte råd med BMW så får man väl göra det bästa av det man har ;)

Mvh.

Leffo
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Jag har en S80N D5 -07. En riktigt trevlig bil som ser bra ut, är komfortabel, snabb och trevlig på vägen. Dieselfemman på 185hk/400Nm går som ett skott men sörplar bara i sig runt 0,6-0,65 l/mil. Enda riktiga haken som jag ser det är att kvalitetskänslan inte är den allra bästa... Knirr, knarr och gnek. Har tidigare kört BMW, både E39 och E91 och skillnaden mot Volvon i kvalitetskänsla är enorm! Även Z3:an känns oerhört mycket solidare.

Jag ver egentligen inne på en E60 innan jag slog till på Volvon. Att jag valde Volvon var främst för att jag tyckte det skulle vara kul att prova en Volvo, men även för att jag tycker nya S80:n är supersnygg! Än så länge är jag mycket nöjd Volvoägare men nästa gång jag byter bil kanske det blir en BMW...igen.
Jag var ute och provade nya S80:n 3,2 l.
Denna motor tillsammans med automatlådan känns extremt klumpig och seg, ni som kört gamla 240 aut känner väl säkert igen er.
Vid kickdown så rusar motorn men ingenting händer tills den våldsamt kastar i nästa växel och samma procedur upprepas däremot är den väl säkert hyfsat skön att åka E4:a med.
Efter att vi provkört en sprillans ny Volvo och sedan ramlade in i min väl inkörda gamla e61:a så kändes ändå bmw:n mycket tajtare och bättre på alla sätt.
Tipset är till alla som börjat tröttna lite på sina bmw, provkör en volvo sen känns det som man kör nytt igen!
bara kort info... BMW mot Volvos stolar... Det går inte att jämföra... Volvo är 100 år fram angående komfort...
Leffo kan du ge mig link angående, att ladda ny progamvara i motorn och
vips har man 188HK!

tack ;-)
programmer..

Ja, du har rätt jag tänkte på ny bil....

men trots allt skulle gärna ha ny 5-a ... kära gud vad attraktiv bil :-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Länk

___
//Ulf
rimda:
Visst, jag har också läst vad en del motorjournalister skriver ang sittkomforten men ärligt talat så tycker jag att jag suttit rätt skönt i dom flesta bilar jag haft, gäller väl bara att ställa in stolen ordentligt.
Att dessutom anse att dom ligger hundra år före alla andra tar jag som ett skämt...

Däremot tycker jag Volvos premiumljudsystem är något utöver det vanliga.
naturligtvist det var lite överdriven Bunf... men de är rätt skönt att sitta i ... Har haft tidigare WV, Audi, Ford, deras stolar är så hårda och för min del hemska...
tack för länk Programmer...
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
rimda såg att du fick länken (Programmer hann före)
Ska du uppgradera motorprogrammet?

Jag ska definitivt!
Ska bara övertyga frugan att bilen måste in på första "servicen" lite tidigare ;)
Eller förresten den där manicken kan man tydligen hantera själv enl. BSR.

Mvh.

Leffo
den som gör mig lite förvirad är skulle man göra detta i någon service eller själv, har inte läst ordentligt ... Själv har en V70 2.5 T 210 hästar och undrar lite hur man gör och hur blir detta om man skulle hamna i någon olycka kan då försäkring neka att betalla ut för bilen ?????
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Börjar det inte bli dags för den här tråden att emigrera till något Volvo-forum?
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Här finns mer om folk som har erfarenhet av PPC uppgraderingar till Volvosar.
Sök i forumet på PPC. Jag tror vi blir utsparkade ur forumet om vi fortsätter här ;)

Länk

Mvh.

Leffo
Jaa inte svära i kyrkan grabbar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.