|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan inte alla vi här lämna bilen i en dag då? O ser vad som händer?? Min Bil - Länk |
|
|
Vi är för få. Jag håller med om att korta sträckor inte är bra vare sig för bilen eller miljön. MEN jag förstår de så begår dessa "miljöbrott". Bussfan kostar 30 kronor per enkel resa i stockholm, i västerås är det 19. Så det blir billigare att ta bilen i längden än att betala sånna priser. Reseavdrag.. Jag som har 9 km till högskolan tar bilen varje morgon, varför? Jo för det första så tycker jag om att köra min bil. För det andra så tar det kommunalt drygt en timme från dörr till dörr räknat medans det går på 15-18 minuter beroende på trafik med bil, dörr till dörr. Om det vore riktigt billigt att resa kommunalt, om det fanns bussar osv som gick ofta samt att de skulle kunna hålla schemat vintertid så är det väl klart att jag skulle åka buss. Man tjänar att åka bil jämfört med buss. Bensinkostnad understiger ofta buss/tåg kostnad. Försäkring och skatt tillkommer givetvis men då har du "lyxen" att ha din egen bil och använda den när du behagar. Så är det. |
|
|
Tror alla här att oljan räcker för evigt? Dagens bränslepriser stimulerar ju knappast till större motorstarkare bilar. Själv tycker jag det vore rätt vettigt om alla kunde gå ner sig någon halv/helliter i bruksbilen. Sänker man bränsleskatterna ökar vårat oljeberoende ytterligare och kommer på sikt att ge ännu dyrare soppa. Jag ser hellre en kompensation på inkomstskatten motsvarande senaste årens skatteintäkter från de ständiga höjningarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.