AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.615

Vilken växelåda klarar av 350-400hk och passar på en 735?

Sida 1 av 2
Tja har funderat lite fram och tillbaka på en kompressormatad e32 735 att dels åka som en kung i och sen tok åka ifrån alla riskokare och volvo snurrbos...
undar därför om de finns någon växellåda som står pall för denna effek och som passar på motorn utan större ingrepp... kan väl tänkas modifieras lite också... har tillgång till all slags verkstads utrustning så de e inga problem....
men just vilken låda håller för 350-400hk... kanske lite till närmar 500 kanske beroende på hur mycket ja ska lägga ner på detta...
mauell lr automat? helst mauell dåda:D men inge fel p automat e ju så skönt att köra...
aja tacksam för svar...
hade ciao

Too fast too live too young too die
föresten har sökt hittat nada...:P
ciao

CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
tror den manuella orginal växellådan pallar med rätt bra faktist.. annars är det väll M5 låda som gäller
Jag skulle provat med automat lådan, 100 knyck på första växeln..
pallar automatlådan 400pållar då?
mm m5 låda går nog bra... men hur mycket kostar en sån da?
aja tack ciao

har man en e32 så kan man ju börja med att prova med org lådan eftersom den har man ju redan och man kan ju alltid byta senare ifall det inte funkar. Fast vissa verkar ju ha förmögenheter att lägga ut på skrotbilar.
skrotbilar???!!!
bara en ide jag fick spåna lite...
tror inte orginal lådan pallar med det va..... dessutom vill man ju kuna börja från skratch igen....
aja tack för tipsen hade ciao

janli
Förklara dej mattias735ia, skrotbilar?
Jag anser inte att 735-an är en skrotbil, jag har haft flera stycken och anser att komforten i den är bland bästa som finns.
Jag tycker att det gnälls väldigt mycke på det här forumet jag trodde att man kunde få råd och hjälp här, men det har blivit ett gnällforum så fort någon har ideer som sticker ut, så finns det någon som måste gnälla.
Försök att skippa den sista tykna kommentaren.
en e32 idag måste ju nästan räknas som skrot då de inte är värda ett j-vla skit. komfort har de men det har ju även vissa granader från tidigt åttiotal så det var ett dåligt argument för att bmw`s e32 skulle vara ett underverk...
janli
Jag trodde att det här forumet var ett forum för folk som håller ihop "alltså BMW folk", men tyvärr så finns det en j-vla massa gnällspikar. Forumet till för att hjälpa och ge råd till folk.
Om någon vill satsa en förmögen så låt dom satsa det, för att du inte har råd, så ger det dej ingen rätt att gnälla.
Om du inte har något vettigt att säga så håll käft....
Janli : skrev ju bara att org.låda borde vara värt att prova.. Intressant att du trodde att detta var ett incest forum... Trodde forumet handlade om BMW och inte om "hålla ihop" . Kilar du stadigt med flipflash eller?
janli
Sälvklart är vi ihop, men du verkar totalt puckad som inte vet vad incest är här är det folk som förhoppningsvis är äldre en 15år, men på ditt agerande verkar det som du är 10 eller är det dit IQ? för att inte tala om ditt minne, lika med noll.
Läs ditt eget inlägg.

ja, det måste vara mitt Iq eftersom jag fortfarnade svara på dina j-vla inlägg..... Tycker du att det är ett gott råd att säga att han ska köpa en M5 låda när orginal säkert står pall?
janli
Nej jag tycker inte han ska köpa en M5-låda, men din sista kommentar som lät så här "Fast vissa verkar ju ha förmögenheter att lägga ut på skrotbilar."
tycker jag är onödig, hjälp folk istället och skippa den sista kommentaren.
Är det inte samma låda på en e32 m30 som e32 v12? ser ut som det när man kollar skrotar iaf.
janli
Både du och jag kan ge råd och säga vad vi tycker, men vi har ingen rätt att döma någon eller någons bil eller kalla den eller dennes bil för skrotbil vilket du gjorde. Så låt oss skippa onödiga kommentarer killen ville bara ha råd och hjälp.

svintoleffe
Jag har för mig att 735 lådan om det är samma som sitter i dom emd turbo klarar av 350-400 hk,

Länk Bimmern
MVH Leffe
okej... först och främst tack janli för stödet... sne ja frågade vilken låda som pallade så ja har förstått de så iaf att den som sitter i 735 inte e samma som 740 o 750 då den inte skulle palla vridet lr nått åt det hållet. inte insatt men de e va ja har fått för uppfattning när ja läst runt på forumet...

om de e samma låda varför finns inte plastkuleproblemet på 735???
som sagt e inte insatt kan ha fel...

och mattias ja hade inte tänkt köpa en m5 låda dom kostar för mycket...
i mina ögon e en bil ingen skrot bil förens den är avregistrerad de vill säga skrotad...
en e32 var och är en lyx bil.... jämför med vilken annan bil som helst(inom vissa gränser) i samma prisklass... så är de jävligt mycket mer bil än va nån av dom andra är....
om jag nu vill lägga en miljon på min bil så e de inte ditt problem... kolla bara på dom bilar som går på strippen idag och som är snabba... hälften är ju sleepers... så kallade "skrotbilar" dom börjar som vagnar knappt värda pengarna görs iordning och blir värda en hel del pengar när dom är klara... ja säger inte att man får tillbaka pengarna man lagt ner men de vet man ju redan innan man börjar bygga isåf...
de e ju det som är tjusningen med motorsport att åka ifrån alla... ja lägger alla mina pengar på mina bilar och hojar... dock har ja inga hojar kvar därför började ja spåna lite och kolla efter en fet bil som har potensialen att gå bra men fortfarande vara en fet bil som man åker bra i.... har dock inte köpt nån ännu men har betämt mej för en 735 e32...
ska inte försöka slå nå strippen rekord är medveten om att bilen är sjukt tung... bara åka ifrån folk vi rödljusen... helst med hjulspinn en bra bit...
vill helsta ha en manuell låda dåra men som sagt i början av inlägget så går en automat bra de med... trodde inte orginal lådan pallar de vridet o effekten då... ja kan ha fel men vill inte rasa orginal lådan då ja vill kunna sätta ihop allt hyfsat orginal igen...
som sagt tack för din åsikt men bespara mej dom jag inte frågat dej om...
din åsikt kan skilja sig från min men varför åker du då själv 735ia -88
om det nu är en "skrotbil"
hoppas att ja slipper vidare kommentarer om detta och lite tips från kunnigt folk om vilken låda som kan passa:D
va inte meningen att det skull bli konflikt...
Beträffande mitt och janli "förhållande" så har du inget med de att göra...;)

aja va glada nu:D
hade ciao// tobbe

med m5 låda syftar ja på en nyare... kostar lite mycke, antar att den gammla inte pallar för 400?
som sagt ja har ingen anning gära lite tips..:P
hade

svintoleffe
Dom flesta lådor pallar 400 hk, dock är dte vridet som tar kol på dom.

Kolla m20 motorerna, 400 hk, kan man köra i dom lådorna innan dom säger upp sig.

Länk Bimmern
MVH Leffe
oki... men med en 3.5 liter 6a med kompressor så borde de bli ett jäkla vrid... och redan från botten med... kan bli lite kinkigt lr?
ja ska kolla på en sån... får se om de kanske blir 350hk istället för att få ner kostnaderna lite da:P hehe men men
hade ciao

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.