|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag lovar att ni ser skillnad på 8 och 17' mil! fast jag pratar tyskimport, jag tror att vägverkets vassa grus längs E4:an ger ett helt annat slitage än nyborstade tyska motorvägar.... mvh Johan |
| Helt klart plus att ligga på omkörning hela tiden också bidrar. | |
|
mattias h: visst, ligger du 1,3 m bakom framförvarande bilar hela tiden så blir det bläster ;) ___ //Ulf |
|
|
Körstil har väldigt stor betydelse för "frontslitage". Mina bilar brukar klara sig bra fast jag kör på mycket varierande vägstandard. Jag har har ofta funderat på vad det beror på och kommit fram till att det måste vara avståndet till framförvarande fordon. Ligger alltid med stor säkerhetslucka, eller så kör jag om. Undviker att ligga och nosa någon i häcken mil efter mil. ;) Sen så undrar jag när detta forum skall upphöra att hänga ut folk som har köpt sig en bil? Visst är det tråkigt med alla dessa skruvade BMW:s men så ser det ut, och vi måste lära oss leva med detta eller byta märke. Antagligen så uppemot hälften av det äldre BMW beståndet skruvat... |
|
|
PowerMac: i det här fallet så var det väl faktiskt köparen själv som hängde ut sig...Utan hans inhopp så hade tråden förmodligen dött ut. ___ //Ulf |
|
|
Det var inte köparen som postade chassienummer och utdrag ur garantidatabasen... Sen så går det att "se" att bilen har gått längre bara genom att titta på interiörbilden med den nersuttna förarstolen. Länk Något att tänka på. Underligt att anonnsen ligger ute fortfarande. |
|
|
Det kallar jag i så fall att hänga ut bilen...vilket jag inte ser något fel med. Sen håller jag med dig om att stolen tyder på fler mil än angivet även om jag har sett stolar som sett illa ut med mindre än 10' garanterade mil. ___ //Ulf |
|
| Om inlägget med chassienummer mil mm skulle ha postats innan köparens inlägg så hade det varit O.K. Fast jag medger att det är en svår balansgång då man även hänger ut köparen, som i detta fall troligen är oärlig. Fast nu är inte jag eller forumet någon rättsinstans där man ger sig in och dömmer bilar, köpare, och säljare. Tråkigt är det i alla fall för alla parter utom för dom oärliga... | |
| Programmer : Kanske inte riktigt 1,3m men dom flesta har en tendens att köra 70 bara för att det är vinter plus dom satans lastbilarna. | |
|
Om det nu är sant att BZ90232 är mätarbackad, är det ännu mer synd att köparen inte åkte ner till Tyskland, där det just nu finns en 5 månader äldre 530iM Touring till salu med garanterade 11000mil med Euro+ garanti, till priset €17490, det innebär att det färdig i Sverige skulle kosta mindre än vad BZ90232 gjorde, den Tyska har dessutom Navigator och Klimaautomatik, dock ingen taklucka. Dock hoppas jag inte det stämmer att BZ90232 är mätarbackad, för sämre början på ett bilägande är svårt att hitta, mycket tråkigt. Mvh Stephan |
|
|
Stephan: Har du någon länk till bilen i Tyskland du nämner?? Mvh Elliot Leo |
|
|
Elliot_L; Visst har jag det, länkar till mobileannonsen, av någon anledning är det svårt att länka till bmw.des annonser?! Länk Mvh Stephan |
|
|
Priset är ju bra på bilen Stephan länkar till men det känns inte som skicket på den är 100%, men det är alltid vanskligt att bedömma skick efter halvtaskiga bilder. Åtminstonde ser ju skinnet på förarstolen mindre bra ut. Letar man reda på bilen på www.bmw.de så är bilderna bättre. På bilderna har bilen 16" fälgar men i annonsen på www.bmw.de så står det att bllen har M-fälgar (troligtvis M66). ___ //Ulf |
|
|
Trisst att det skruvas så mycket! Har upplevt samma som dig Johan, att det är svårt att sälja ärliga välskötta bilar med den rätta mätarställningen. Sålde vår Volvo V70 2.4T med ALL utr, TV/nav you name it, till mindre än vad den egentligen var värd. Bilen var i absolut toppskick och hade gått 12.000 mil på tre år. Jag skulle lätt kunnat skruvat den till 6000 mil, utan problem och fått mera för den, men att skruva bilar är bedrägeri! Bor i Danmark nu och jag tycker inte att det skruvas lika mycket här som i Sverige.. Dels på grund av att om man importerar en bil med låg mätarställning, betalar man mycket i skatt, då bilen ju räknas som mera värd. Att skruva bilen precis efter den kommit till DK, är ganska dumt, då skattemyndigheten som faststätter reg avgiften på bilen, har mätarställningen på bilen vid importen. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Danskarna kanske väljer att skruva sina mätare uppåt istället? ;) | |
|
Precis ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Om det kan vara något så vet jag att 330d har tillgång till de korrekta vagnsdatana om garantirep samt att han även mailat säljaren innan försäljning utan reaktion.... Bilar slits väldigt om man ligger nära hela tiden. Asken |
|
|
Jag tycker det är toppen att mätarbackade bilar hängs ut. Mindre skit till oss som är seriösa. Är vi riktigt "på" här så kanske till och med mätarfifflarna tycker att det blir klurigare att sälja en fifflad bil. Kör hårt 330d! DANNE Min bil: Länk |
|
| Länk är samma kille i farten igen? Fast han har isf hittat på en ny story till den här :) | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
är det inte lite underligt att "chalm" inte har skrivit några mer poster? misstänkte ett tag att han kände säljaren och att bilen inte alls var såld, men nu är den borta på blocket så han kanske blev tvärlurad i alla fall. Mr328, den bilen är säkert snart såld till något annat ljushuvud som tror sig vara expert men som blir blåst på 30-80000 kr. jag har svårare och svårare att tycka synd om dessa köpare, som mer eller mindre ber om att bli lurade. jag menar, de är faktiskt vuxna människor, och borde ha någon slags självbevarelsedrift kombinerat med åtminstone en liten gnutta sunt förnuft. men ändå så köper de den billigast bilen på blocket, av en kille med kontantkort och falskt namn, som ljuger för dem redan i annonsen genom en pinsamt dålig påhittad försäljningsorsak. Rolex har så rätt med sin lista.... det skick-experten (dvs de som inte anser sig behöva kolla upp mätarställningen eftersom de minsann kan bedöma mätarställningen mha skicket på bilen....) m fl inte fattar är att inga bilar backas 2-3000 mil, utan snarare 10-20000 mil. eftersom det är så pass dyrt att backa båda mätarna på en E39 så lönar det sig helt enkelt inte att backa mindre än så! mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.