|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| OCL's 7:36 är ju en uppskattad fantasi-tid. Jag tror nog att Loaded har mycket större chans att prestera en tid under 7:30. | |
|
Man kan inte jämföra M3 3,2 6a med porsches 3,6 Boxer 6a + Fet Turbo Vänta tills BMW Lanserar M6 CSL! Det ryktas om att den kommer sent nästa år Eller varför inte M1an. M3 är M3, men men han skulle kunna banta ner tiden 10-20 mindre om inte pizza bilarna var i vägen!!! HerrRennen = Benzin Um Bluth |
|
|
Vad jag har hört så körde en viss ekström bilen på 7.36.. Keep up the good work! |
|
|
Jag anser inte att radical är en produktions bil och deras gatregning är närma hur Porsche löste problemen när 962an blev utklassad i lemans (dvs dom kallade den 962gt och gatreggade bilen på ngt lustigt sätt) /Pelle |
|
| Det var Ekblom som körde, men jag tvivlar på att tiden stämmer. | |
|
Bdrei Vad räknas som produktionsbil enl sportauto? Det är väl inte ens möjligt att gatregga en radical i england? |
|
|
Ingen aning vad Sport Auto anser vara en produktionsbil. Så länge bilen är gatlegal och kör på godkända däck verkar det var ok. Personligen tycker jag att det spårat ur lite på senare tid. Det minsta man skulle kunna begära är att de delar in det i klasser med tex. standardbilar och tunerbilar. Kanske även en klass för track day specials där tex. radical och div. sevenbilar skulle hamna. Radical SR3 och SR8 går att gatregga i England. I Tyskland är det ännu bara SR3 som går genom TÜV. Båda bilarna går dessutom att få med passagerarstol. :) |
|
| Jag var där igår och de teamet med Porschen som satt rekord körde riktigt hårt, dock så körde Sabine om dem när vi åkte ett varv i ringtaxin. Och det är något jag verkligen kan tipsa om att åka ett varv i ringtaxin, rent ut sagt helt jäkla underbart, imponerande körning..:) | |
|
Ingen som vet hur snabbt en orginal B10 BiTurbo kört nordslingan ?? ;) kunde ju vara roligt att veta Speed limits are for pussies |
|
| Vad väger biturbon? Effekten är det inget fel på... | |
| Nu har jag iofs ingen erfarenhet av BiTurbon men jag har kört min B3 på ringen med Alpinas standard-chassi och det är alldeles för mjukt för Nordslingan. Det är helt enkelt för mycket komfort. Om BiTurbons chassi också är så där fint "autobahanpassat" så är den säkert inte mycket snabbare än E34 M5:an (kanske rent av långsammare?). Skulle faktiskt vara intressant med en jämförelse mellan två bilar i orginalskick. | |
| Jag kan inte hitta någon officiell tid på BiTurbon. De enda Alpinor jag hittar tider på är B10 3.5 och B3 3.3. Båda är från Sport Auto där man körde B10 på 8:50 och B3 på 8:42. | |
| Lite bilder, Länk | |
|
1695 kg ska biturbon väga. En sådan bil skulle nog med lite modifiering åt EDO- hållet kunna sätta rekord på ringen. 3,5 turbon är ju inte den svåraste motorn lura 600-700 hk ur. Lättad på 200 kg och lite väghållnings- och aerodynamik åtgärder (inkl en lagerhylla till vinge) så har man definitivt en killer på bana. bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang |
|
|
Freakputte, är det verkligen din biturbo? bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang |
|
|
aa,, vaddå då?? ;) Speed limits are for pussies |
|
|
Om du är 17 år och studerar så är det en attans bil att ha väntande som 1:a bil. Med attans ägarkostnader också... Därför undrade jag. bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang |
|
|
Nja det kan man väl säga,, ;) står på pappa såklart! Blir såklart en annan bil nu i vinter när körkortet kommer,, men fortfarande inga bantider om BiTurbona på nordslingan ?? Speed limits are for pussies |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.