|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En trimmad Porsche 911 GT2 har nytt rekord på nordslingan. 7.15.63. När ska The BMW-empire strike back? Film från 7:20 varv med aktuella 620 hk hitlerkälke: Länk bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang | |
|
Ärligt talat älskar jag boxersexor =P bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang |
|
|
Vad har BMW som bästa tid, och med vilken bil? / Mvh Joakim Länk |
|
|
M3 CSL körde väl på 7,48 sekunder? Mvh, Kalle |
|
|
...oj, vad slött... :))) / Mvh Joakim Länk |
|
|
BMW M3 GTR är väl snabbare än CSL? är detta ett officiellt rekord? ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
zupra1 |
Hmmm...får inte igång klippet...vilken spelare använder ni? Har VLC:n... |
|
Windows Media player...motvilligt...eftersom jag använder Mac... :) VLC brukar ju kunna ta alla möjliga format...? / Mvh Joakim Länk |
|
|
Mugge EDO-Porsche med 7.15.63 är en officiell tid. Härlig ringen film :-) /Pelle |
|
|
Den totalt snabbaste icke standardbil ska vara en grupp C porsche 962 med 6.11 min. Porsche regerar faktiskt för tillfället...men M3 i nån form är nog det som ska hota porscharna. M3 CSL-GTR? =) Det ironiska är att 911 är världens omodernaste grundkonstruktion på bil med bakhjulsdrift, svansmotor och, för inte länge sen, luftkyld motor. Hell Porsche |
|
Johan Strömberg |
Det finns en fiml när porsche trimmaren ruf:s testförare stefan rosner rattar en 911 ruf yelllow bird runt nurburgring med bredställ i varje kurva. Inte så effektivt men satan så häftigt mvh johan ps har inte länken, men sök på stefan rosner ruf samt nurburgring så hittar ni det |
|
Johan; Länk /Pelle |
|
|
För det första så undrar jag lite vad den här tråden gör i det här forumet? För det andra så har Porschen som tråden handlar om inte kvar rekordet. ;) Faktum är att rekordet var slaget redan när tråden startades. I onsdags körde en gatregistrerad Radical SR8 på 6:55. |
|
|
Vad gör du själv i det här forumet? Radical är ingen standardbil. Man kan gatregga en F1:a och dra runt på 5 min..... |
|
|
Jag skulle väl inte påstå att edo´s gt2:a är någon standardbil heller. Keep up the good work! |
|
|
Lite grinig idag? Sport Auto som håller i de här "rekordförsöken" har gjort bedömningen att både Radical SR8 och EDO Competition GT2 RSS är produktionsbilar. SR8 körde på 6:55 och EDO GT2:an körde 7:15. Radicalen har således rekordet oavsett vad du tycker. |
|
|
Nej jag är inte grinig. Men faktumet att du går in på tråden räcker väl för att rättfärdiga den för dig? Jag vet inte vad Sport auto innefattar i definitionen "produktionsbil". Standardbilar tillverkas på fabrik och säljs av återförsäljare till gemene man för att köra på gatan. Radical är en stor gocart med glasfiberskal. Inget tak, inget bagageutrymme, ingen passagerarstol mm mm. Det tycker jag skiljer vissa prestationer i alla fall. Därför tycker jag inte racerbilar kan räknas till samma kategori som standardbilar. |
|
|
Prcis som jag skrev tidigare så får du tycka som du vill. Det ändrar inte på det faktum att det är en Radical SR8 som har rekordet för produktionsbilar på Nordslingan. Din defintion av en vad en standardbil är haltar ju lite lätt. Taklösa bilar med glasfiberkaross och inget eller obefintligt bagageutrymme är ju knappast något nytt. Det är väl snarare en beskrivning av urtypen av en riktig sportbil. |
|
haimaul |
PorscheDauer 962 gick också att gatregga! ;) __ When in this charming car, this charming man... |
| 962 vore intressant om någon testade ordentligt på nordslingan. Jag tror dock att det kan bli problem med att hitta vettiga (gatlegala) däck till den. | |
|
Skall ni jämföra med en csl så är väl ocl-brorssons det närmaste man kommer. Likvärdig chassisättning och bromsar, dock 260 hk mindre. Den körde väl på 7.36 om jag inte missminner mig. Keep up the good work! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.