AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
11.607

180 ..snuten bakom mig

Sida 4 av 5
Kimzo, visst börja skicka..
tjenare grabbar de jag som hette bmw_m3 innan, och ja jag blev av med kortet och 14 månader spärrtid,

Paap Reeder
blackmanswish! ... måste kännas tungt.

Har själv taggat ner till " i huvudsak max inom kk-gränsen" ty förra veckan hade det kunnat bli en tresiffrig överträdelse ... han bytte batterier i lasermätaren ... eller så hade han bara tappat den när han stod bakom en buske.
En bra tankeställare.
Det är fusk att vara uppkopplad på mobilen mellan mätare och stopp.

MVH /// Paap R
blackmanswish... törs man fråga angående "nicket"...?

Tänker på Ben Dover.

För övrigt åker jag Clio nu när nycklarna till 7:an är väck och motor haveri på 200sx:n, näst intill riskfritt för kortet. P-böter däremot....

I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way
vad menar du om nicket hehe fattar inte,
ja grabbar det e bara till o ta de lugnt ute på vägarna jag skulle egentligen ha köpt en 645 till sommaren men de får nog bli en 24 växlad monetenbike istället.

och som vissa säger att man inte kan bli av med det,enbar om polsen säger det, jo klart man kan jag blev ju av me det, dom hade varken filmat eller nåt utan bara gjort en så kallad kalkylerad nån ting hehe,
Felet jag gjorde va från början så klart jag körde så fort, men även att jag gjick till rättegång utan advokat,
Fel nr 3 när jag ändå lättat hjärtat hehe, var att jag körde utan körkort starx efter jag blivit av med mitt o blev stoppad 2 gåger på samma dag, ja då fick man 11 tusen i böter, FAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNN vad livet e BULLLLLLLLLLL

11 Bly!!! Det hade blivit en fiiiiin mountainbike det...

Osis.

Paap Reeder
... "faen blackmanswish ... det verkar vara go i dig!" ... dock kanske man borde rikta det åt annat håll ... men du får fler chanser.

OT ... såg en ganska trevlig mopedbil i helgen i Nyköping. Pinnade på i dryga 40. Hur fort går det i city? ... max 30??. Den var fränt utrustad med extraljus, radio o s v.

Tänkte på det alternativet om länsman inte tappat sin laserpistol just när jag susade på med 12 glöheta kannor ... (Tror faktiskt att han bytte batterier ...)

... och du! Tänk vad soppa du kommer att spara ... långt bak i kön.

MVH /// Paap R
Ja du Paap, du blir nog en cruiser som jag...

Sent ska syndaren vakna=))

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
11 loppor för olovlig är inte osis, det är jävligt puckat. Punkt. Hur inverkar dom olovliga på spärrtiden på indragningen?

Sex på alla fyra, roligast så!
jag fick 11 tusen för det tror du jag ljuger eller. jag fick det istället för att de skulle bli rättegång och massa såna grejer,ge mej din adress så ska jag sckika papperna till dej hehehe

Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
blackmanswish:
Jag har blivit stoppad en gång på 14 år. Att du skulle bli stoppad två gånger på samma dag när du chansade och körde utan körkort måste anses som extrem otur.

Don't do the crime if you can't pay the fine
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
blackmanswish> Du förstod nog inte riktigt vad jag menade, det puckade var inte boten, det var att köra olovligt. Nån fortkörning är lätt hänt, men att sen köra med indraget kort är bara puckat. 11 papp är billigt. Det jag är nyfiken på är hur dina olovliga inverkade på spärrtiden, skulle ju bli väldigt förvånad om inte olovliga rapporteras till Länsstyrelsens körkortsenhet.

Judas> Inte svårare än att polisen har lite koll. Har du stoppats för en olovlig stoppas du nästa gång polisen känner igen dig, eller om du är riktigt naiv, nästa gång den bilen ses. Sitter du då bakom ratten är det ju liksom kört. Det förklarar varför vissa kommer upp i 20-talet olovliga på kort tid, polisen stoppar ju givetvis dom bilarna och personerna dom känner till.

__
260
__MiCkE__
750iA -89
tänkte bara påpeka att min bmw är trasig nu pga. en dåre som brände minst 120 på 50 väg.. jag skulle helt fridfullt göra ett filbyte och hade inte med hans kollosala hastighet i beräkningarna. han vart givetvis livrädd när han såg att jag var på väg att byta fil så han började vingla över båda körfälten, jag avbröt filbytet men det hjälpte inte óch han blåste in i mig bakifrån :'(

synd på den bmw:n .. tror inte dom kommer laga den heller för den vart ramsned.. :(

dock är hans bil helt skrot och fick bärgas från platsen medan min bmw är körduglig iaf ;) hoho..

så ett tips, ta det lugnt i trafiken ffs..

MVH
Micke
co
1.144
coldhex
BMW M135i
FredricF hahahaha, precis min humor, du har räddat min annars gör-tråkiga tisdag :D
fick först spärrtid 2 månader och sen 14 till när jag blev tagen utan körkort.
och ska du stå och dömma mig om vad jag gör som är puckat o,sv kan du komma o göra det i fecet på mig jag bor i eslöv. :)))))

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Japp, dömmer dessutom utan extra kostnad. Att fixa sig 14 månader istället för två kan väl inte riktigt klassas som ett smart drag?

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
11 lakan och 14 månader.... Låter som rena julafton med andra ord!

Det kan bli dyrt att vara rebell ibland ;)

Dumt, men jag lider med dig faktiskt. Jag har en billig cykel du kan få köpa men du får hämta den själv ;)
hehe bara om den har 24 växlar.

ba
68
barrre
318is -94
Blir man av med körkortet på plats så får man köra i 24h om jag förstått det rätt. Men du väntade ju i mer än 4 veckor och fick inget på posten?

Fattar ingenting utav storyn, men jaja... taskigt att bli av med kortet så länge. Men man får helt enkelt ta ansvar för sina egna handlingar.

Läste att du blev stoppad av en Mondeo HGV??? Har aldrig hört talas om att polisen kör Ford. Måste ju vart civilare som körde privatbil som någon skrev. Man går inte säker nånstans :(

Något jag är förvånad över är att alla som blivit stoppade av polisen för fortkörning alltid upplever dom som riktigt förbannade och sura.... jag blir så nyfiken på varför dom är det. Trafikpoliser ser ju fortkörningar säkert varje dag, och det är deras yrke att ta hand om saken.... varför hetsa upp sig?
Eller är detta ytterligare en ledtråd på mina (och många andras) förutfattade(?) meningar om varför dom blev poliser från första början?
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Ford Mondeo HGV tror jag är en av de vanligaste bilarna polisen har förutom Volvo V70 och Saab 9-5. Här i Lund/Malmö-trakten är de vanliga iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.