AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
11.612

180 ..snuten bakom mig

Sida 1 av 5
BMW_M3
körde idag bilen skulle in till lund hade brottom gissa vad som händer en civilbil börjar blina med blåljus jag stannar. o dom säger e du inte rädd om ditt liv kör som en jävla idiot. 180 sa dom då sa jag nej 140. då sa dom att dom skulle raportera mig 150km o att dom bjöd på dom 30 andra km hehe. men vad kommer hända nu kommer dom ta kortet eller. dom gjorde inte på plats ju. ha de bra grabbar
Normalt tar de kortet på plats över 140 km/h på motorväg. Låter som om de inte har någon riktig mätning så kontakta en advokat för att överklaga. Skrev du på något erkännande?

/RS2
Ci
531
CiM
325ciM-04
det var klumpigt gjord. va alltid misstänksam mot bilar som kör ikapp dig.
om det var en 110 väg, blir du barat bötfälld,.hadde de filmat hela händelsen?
visade de någon film?
låg de en längre sträcka backom dig?
vad de än säger, säg att du låg nånstans mellan 135-140, och skyll på poliserna, för att de låg så nära. hahaha
Ci
531
CiM
325ciM-04
f----n att man inte får vara ifred.
om en snigel blockerar vägen, säger de inget, men så fort man kör över gränsen, blir det ett rama skrik.undra på att folk kör ihjäl sig. de har ju inte ögonen på vägen, utan kollar hastigheten hela tiden.
ska inte vara någon moralt tant nu men 180 km/h e ändå 70 km/h över det tillåtna så jag tycker nog att du skulle torska kortet om allt ska vara riktigt!! Finns de som torskat det för mindre. Men det e bara gratulera om du nu får behålla det.
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
beemer_320i skrev:
>> ska inte vara någon moralt tant nu men...
>> ...jag tycker nog att du skulle torska kortet om allt ska vara riktigt

Du skulle ju inte vara en moraltant? Men så blev det.
Conan99
Hehe, moralgubbe då?

Conan99
BMW_M3
tjena grabbar. nej dom hade inte filmat det ingen mätning heller. vetifan hur länge dom låg bakom mig. men inte så länge. jag fick inte heller skriva på nåt. jag fattar inte varför han sa att han ska raportera 150 o inte 180. men men hoppas att man får behålla den. ska ju snart köpa ,m3. hehehe
BMW_M3
en sak som va kul va när han på riktig stark skånska sa e du inte rädd om ditt liv. hahahahahah
Ci
531
CiM
325ciM-04
hahaha
ser ut att du behåller kortet. annars kan du få min. hahaha
att de prutar så mycket tyder på att de har inte ett skit att gå på.
stå på dig. säg att du körde mellan 135 och 140.

TobbeBMW
Dom skulle omedelbart ha tagit hand om ditt körkort, ty sådana som du ska inte vistas i trafiken, Kör gärna 180 km/h men gör det på bana där du inte riskerar oskyldiga människors liv.

Jag hoppas du blir av med lappen ett bra tag o får böter som känns.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nej Herregud! Finns det ingen moral!? :P

I Deutschland dör folk hela tiden så fort någon åker 180

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
ji
121
jimm_y
325i-88
318is-89
320is-89
325i touring-89
325 iA Cab-93
jag hade inte samma tur blev av med mitt i tre månader:( saknar bmwn:(

det är kul att svänga
parolof
om man nu ska moralisera så är det väl inte så lyckat att köra 180 vid lunchtid, Heltsonika skrev "I Deutschland dör folk hela tiden så fort någon åker 180", nja men där är ju folk mera vana vid att folk kommer i 180 i vänsterfilen än Hulda på väg hem för att tvätta katten eller nåt
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Om du inte skrivit på nåt där du medger din överträdelse bör du nog klara dig om du överklagar. Skrev de ens en bot? Låter som om de va sjyssta och skiter i allt... kanske inte ens raporterar.

DANNE
Min bil: Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Du skojar väll med oss TobbeBMW???

-Never feel sorry for yourself.-
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Man behöver tydligen inte alltid skriva på ett erkännande, behövde inte jag iofs var de en mindre förseelse (toning på framrutor) men ja fick hem en lapp i lådan ca. 2 veckor senare och där fick man fylla i om man ville överklaga eller betala och då erkände man förseelsen.

MvH Björn
Vi har ingen aning om vid tillfället rådande väg- och trafikförhållanden och bör därför inte döma BMW_M3.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Vid lunchtid kör jag inte 180, då äter jag men har någon nämt något om lunchtid eller andra omständigheter?

Man dör inte i 180 (inte någon annan heller) förutsatt att man kör med lite förståelse och inte bränner förbi Hulda så hon sätter korven i halsen.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Ci
531
CiM
325ciM-04
jag kör gärna över 200 km/h, men då tar jag lilla hulda i beräkningen.
nåt som saknas i det här landet är respekt för med trafikanter.det är de som orsakar olyckor, inte farten. ligger också backom nån söndags åkare snällt, tills tillfälle för omkörning ges.respekterar starkt 30-50 sträckor. men på motorvägen ej jag onådigt. recker lappen, så rycker det. har klarat mig från olyckor sedan-86, innan dess hadde jag ej körkort. hahaha
vägverket borde följa utveklingen. dagens vägar var ämnad för saab99 och volvo 240.
Större delen av Sverige har ett av världens finaste vägnät, anpassat får både mer trafik och högre hastigheter än idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.