AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
11.609

180 ..snuten bakom mig

Sida 3 av 5
BMW_M3
hahah lemas va de du som peka finger åt mej också eller. jaja moraltanter det va fel men va fan gjort e gjort.masereati jag ska köpa en m3 i maj månad e det planerat. en 02 med smg. o du lemas sorry ok att jag låg så nära heheh. men men ha det bra grabbar.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Shiittttt...du har en 328 nu, och ska få en m3a, det körkortet kommer inte att vara länge.

Du kanske inte ÄR någon fartdåre, men du kommer att BLI det när du väl har köpt din m3a, trust me...

BMW_M3
hehehe nej då jag ska köra lugnt jag har endå fått mig en läxa hehehe sist på motorvägen. men på sommrarna brukar man åka ner till tyskland då ska jag köra dom fan hehe
BMW_M3
TJENa grabbar det har nu gått en månad o jag har inte fått papper hem av snuten så vad tror ni har hänt. kan de va så att dom kanske aldrig rapporterade det. ha de
En sak som kan va kul att veta,är det bara en snut i tex. civilbilen så får han ej ge ut böter.
Dom måste vara minst 2 snutar för att dom ska ha rätt till det.
om det inte finns med på film ,jaa
ja,det är helt klart rätt då
BMW_M3
nope det finns inte med på film
cr
11
crille85
325 coupe -92
kan få ett brev hem som säger att du måste lämna in kortet.....

BMW_M3
jo jag vet det,, men det har gått en hel månad nu och detta va inte filmat o jag fick inte heller skriva på nått
Jag fick min "förenklade delgivning" fyra dagar efter att jag blev stoppad, så om det har gått en hel månad så kan det nog hända att du har tur.
su
19
sunscreen
535iA -00
520i -94
jag blev stoppad igår eftermiddag råkade jag ut för följande och undrar vad för hjälp jag kan behöva från er.

I höjd med kungsbacka (söder om GBG) fick jag plötsligt en grön S70 som låg och gasade bakom mig, ganska tätt inpå vad gäller avstånd.

En stund senare ser jag på intstrumentpanelen blåljus och förstår att de är en civilpolis.

Jag stannar kort därpå vid sidan av motorvägen (dom hade viftat med händerna/vinkat mig av vägen, såg jag i backspegeln)

Polis kliver fram till mig, civilklädd (då de stannat bakom mig), visar kort legitimation. Och säger att de vill se körkort, vilket han tar med sig bak till bilen.

Kommer strax tillbaka och säger att de tänker skriva att jag kört i 180km/h.

Frågar om jag erkänner, vilket jag svarar på med att fråga "behöver jag verkligen göra de nu på plats?" "förändrar det någonting?"

Så jag säger att jag har inte kört i 180, och att jag inte vill erkänna någonting nu.

Han säger de skickar hem ett papper till mig och sen återfår jag mitt körkortet och lämnar platsen.
ri
72
rillejo
320i -92
Varför skulle det behövas kameramätning och grejer när de är två vittnen som intygar överträdelsen i rätten?? Vittnen svär ed och kan måste därför bli trodda eller anklagas för mened i rätten.

//Rikard
Ro
41
Rocky
X3 3.0d G01
i3s
Om det inte kom ngn rapport när man kört i 180 knyck på 100 väg så är jag bergis på att killen blev utsatt för ett praktical joke av några grabbar som ville driva med ynglingen.

Mr. Burns: "Use an open-faced club! A sand wedge!"
Homer: "Mmmmm... open-faced club sandwich."
Jag har sluppit undan böter när jag kört 230 på 90väg. Hade inte ens kk med mig, endast postenleg. Ibland har man tur.
Visa användare
37
suzzu
325i - 92
Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det händer ofta att civilpoliser som förtillfället inte råkar vara i tjänst stoppar folk endå som de tycker agerar ansvarslöst i trafiken. Jag har varit med om detta och då handlade det om just 180km/h (enligt polisen), fast mätaren i vår bil låg runt 160km/h. De vill ofta bara sätta respekt, typ gör inte om det ,efter en del utlägg om farligt, farligt samt svordomar eller likande.

Grundregeln är att har de inte filmbevis, eller någon annan mätning där din hastighet presenteras kan de inte ta körkortet på plats. Kan tänka mig att de
kan få til det till vårdslös körning, men som sagt erkänn aldrig din hastighet på plats och inte heller sedan :-)

Ha det som princip att neka till allt så slipper ni bli blåsta, dessutom hinner man alltid efterkonstruera en bättre historia sedan än vad man säger på plats, går förvisso att skylla på tillfällig sinnesförvirring av chock, men blir jobbigt att lägga fram vid ett senare tillfälle som då blir i rättssalen, så erkänn aldrig!
Jag tycker att alla Ni ska erkänna direkt, jag vill inte att den skatt jag betalar går till att Ni ska komma undan Era brott.
Faktiskt. Ni får gärna köra i 180 där det är "riskfritt", men om polisen tar er så får man fan stå för konsekvenserna också och inte försöka blåneka som en annan idiot. Om man dessutom V12 LeMans utsago stämmer så tycker jag att kortet ska ryka så det "ryker" om det så att säga :)

Ganska omoget att försöka få nån cred för att ha betett sig idiotiskt enligt min mening.
FredricF
Det är inte farten som dödar, det är smällen.

Eller som det blir på Engelska:
It's not the fart that kills, it's the smell.
;-)

/Fredric
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.