AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
11.608

180 ..snuten bakom mig

Sida 2 av 5
Ci
531
CiM
325ciM-04
e38b12:

var? ge mig adressen, provar gärna.vet inte var du bor, men kommer du till sthlm, ska jag visa dig lite av dessa fina vägar.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Häda samma sak med mig körde ifrån snuten från rondellen i ystad med farsan crx. Upp i 180 när min polare skriker snuten e bakom tvärnit till 90 km/h. Efter stor utskällning mm.. samt att där var körförbud så sägersnuten kör hem ställ farsans bil och gå och lägg dig.. Jag svarade blir det inga brudar idag . Kvinnliga polisen och säger nej och ler .. Det var tur kan jag säga tar detl lugnare efter den incidenten. :D

(vi var på väg skulle ragga lite vid lokala diskoteket )

Mvh/ Daniel

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Neka till allt, snacka så mycket som möjligt med dem och luska ut hur mycket de vet och om det har något att gå på överhuvudtaget. Jag (vi) torskade på samma sätt några år sedan (toppfart 165-170km/h med mazda 323 konstant), nekade att det gått över lagligt och stod på oss, tillslut kastade civilsnuten körkortet på taken på bilen och skrek gör inte om detta. Vi fortsatte hem i "nästan" samma tempo.
betriebsanleitung3
I Sverige finns det ju trots allt hastighetsbegränsningar, därför så blir differansen stor när någon kör i 180 vid middagstid.
Tycker man ej om dessa lagar så får man väl för fan stå sitt kast eller emigrera.
Flayer, om polisen släpper dig efter att du och din Pappa? kört ifrån dem så borde de inte ha anställning inom poliskåren.
parolof
Läste fel, det står ju Lund och inte lunch, ursäkta;-)
Ge
639
George.K
330ci - 02
Äsch, tagga ner lite.

Motorvägar är till för att gasas på, men inne i stan kan man ta det lite lugnare tycker jag.

Hade ett skönt litet race med en E55 Amg för 2-3 veckor sen när jag va på väg till Norrköping. Då blev det åka av... =))
Norrifrån? Då hade du tur, Nyköpingspolisen är ju traditionellt kända för sin storsatsning mot fortkörare på motorvägen.

betriebsanleitung3, att uppmana praktiserande reformister att flytta är inte jättesmart.
BMW_M3
ni som kanske tror att jag e nån jävla fartdåre så e det inte. jag kör hur lungt som helst inne i stan o områden där det kan finnas barn. men på motorvägen ja då gasar jag på. så ni som skriver massa skit håll er på bana o sånt ni snakar bara skit som om ni håller 110. men men alla e vi olika hahaha.
men jag fick hur somhelst inga böter o inget att skriva på utan dom bara,, dom kommer ta det när vi raporterar dig för 150.km så vi får se hur det blir. måste ha m3 ju som jag snart ska köpa.
maserati
hehe vilken tur a , vilken m3 ska du köpa a ;)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
blir man tagen för fortkörning mitt i stan (30/50km/h) så tycker jag att kortet blir borta väldigt läääänge! vansinne att köra fort i stan... på motorväg o så e de sin sak.. men mitt i stan...

Är det verkligen någon som fortfarande tror på att signaturen BMW_M3 kört i 180 km/h med polisen efter sig utan att de tagit hans körkort direkt på platsen?

/RS2
Ge
639
George.K
330ci - 02
Låter lite väl otroligt.
Kanske stämmer, kanske inte..who knows?
Allt jag vet är kör lugnt inne i stan, om nihar behov att gasa, gör det på motorväg. =))
Ci
531
CiM
325ciM-04
RS2:
jag tror honom. polisen måste hinna klocka dig, annars har de inget att gå på.förresten, är det någon som vet vad gäller vid omkörningar? enligt lag ska man hålla ett fartgräns som gör omkörningen säkert för dig och medtrafikanter.jag tolkar det som att jag kan göra en snabb omkörning, och det kan man inte göra t.ex. i 95 km/h på en 90 väg. är tacksam för alla erfarenheter och synpunkter.
Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
Hoppas du torskar.
V12 LeMans
Som vittne till att han ( BMW_M3 ) blev stoppad av en silvergrå Mondeo Hgv , tycker jag att polisen var väldigt snälla om de inte tar kortet .

Det var mig du "låg i röven" innan du blev stoppad . ( Jag körde en Megane )
Du förstod inte min vink , när jag tände bakre dimljuset . (jag körde i 120 när du körde om mig)

Dags att du lär dig att hålla avstånd till framförvarande , om du inte ska vara en fara för dig själv , dina medpassagerare och medtrafikanter .

Kan för övrigt meddela att en målad polisbil låg längre fram i "kön" , den körde om mig strax söder om Rolsberga .

Haha , nån skrev att man inte dör om man kör i 180 .
Det har ju lite med bl a trafikomständigheterna att göra .
Man köra ihjäl sig i betydligt lägre hastigheter än så .

Mo
18
Modena
E90 - 325i
Intressant diskussion, ni verkar ha koll på varandra i Skåne...

Robert Collin säger: Högre fart gör att man slår sig mer vid en olycka.

Stämmer, skadorna ökar ju som bekant med kvadraten på kollisions hastigheten.

Så på en motorväg med vajerräcke, där alla bilar är på väg åt samma håll, borde man få trycka på lite.
Under dessa förhållanden blir aldrig de relativa kollisionshastigheterna så höga.

Vad säger ni som tycker att man minutiöst ska hålla skylthastigheten?
Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
Jag tycker inte att man minutiöst ska hålla hastighetsbegränsningen, men att ligga i 180 och dessutom ha svårt att fatta konceptet med att hålla avstånd tycker jag tyder på tämligen dåligt omdöme.
Jag är benägen att hålla med Chiles, att köra fort gör vi alla då och då, men det gäller att välja rätt tillfälle, och detta var sett till V12 LeMans inlägg inte ett sådant tillfälle.
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
fan 18 är väll inga hastigheter på en motor väg där är det bara att hålla stumt
Rille330:

Det var ingen morlapredikan på något sätt! Jag yttrade bara vad som vore rätt dvs. att torska kortet.

"beemer_320i skrev:
>> ska inte vara någon moralt tant nu men...
>> ...jag tycker nog att du skulle torska kortet om allt ska vara riktigt

Du skulle ju inte vara en moraltant? Men så blev det."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.