|
Sida 7 av 10
|
|
|---|---|
|
johan: vad hade du fått för pris på Landrins? mvh evers |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! har inte fått något pris egentligen, men de säger att jag är välkommen att lägga bud. tror att den går att få ner rejält. tyvärr upptäckte jag en (i mitt tycke) större skada på den när jag var in och kollade senast. den har gått av vägen med h bakhjul på grusväg eller på bana, så att h bakskärm är blästrad och fälgen är rejält skrapad. enda sättet att få den i det skick jag vill ha är lack på skärmen och ny fälg. men annars ser den ok ut, förutom ej lagliga däck och att de har hoppat över inspektion 2 och gjort en oljeservice precis. jag känner mig tveksam, men för någon som inte är lika snål (för den saknar faktiskt det mesta i utrustningsväg) och petig som mig så är den nog en bra affär. mvh Johan |
|
evers: Jag provkörde Landrins M3:a idag. 327.000 med nya sommardäck var priset jag fick. 295.000 med nya sommardäck blir mitt motbud. Keep Your Distance! |
|
|
clubsport: stod och väntade in dej när du var ute och provkörde :-) Har skrivit på kontrakt med leverans på fredag, priset blev 300.000:- Har jag blivit blåst eller gjort en hygglig affär?? Jag hittade följande när jag kollade och provkörde: Belägg bak slut, skivor dåliga, bakvagnsbussningar ngt glappa (tas förhoppningsvis på goodwill) alla fälgar skrapade, däcken slut runtom, vibrationer vid hård inbromsning (kan vara relaterat till bakbromsarna) samt att insp 2 skall göras snart.. Hoppas att det inte blir en allt för dålig affär iaf.. Kul är ju att man nu har en M3 E30 en M3 E36 och en M3 E46 :-) Mvh Evers |
|
|
fan man skulle kanske bjudit 280 eller nåt istället.. säljaren sa 310 när jag frågade pris som den står, men men nu är man fast... mvh evers |
|
|
evers: Sa till försäljaren att din färg var den snyggaste på M3 när vi rullade in på parkeringen. Och jag som skulle leka bad-cop och ställa dom mot väggen varför dom hoppade över en inspectionservice och bara gjorde en oljeservice. Tycker du gör en helt ok affär, jag skulle dock ha krävt nya däck, man får inte sälja en bil med så dåligt mönsterdjup enligt M-Bilar iaf. Reagerade också på att bromsarna kändes dåliga. Noterade också dom rostiga skivorna bak. Keep Your Distance! |
|
|
evers: Synd att jag inte fick tag på den försäljaren som lovade mig ett brutalt bra pris, då hade vi kunnat avgöra om du gjort en bra eller dålig affär! Keep Your Distance! |
|
oj, det var synd att du inte frågade tidigare. jag och säljaren (den yngre) pratade 290' som den stod, och jag fick uppfattningen att det gick att göra ännu mer. de bytte in den för 280' på en nybil (jag känner förra ägaren), så jag lurade på att bjuda 275'. Men i ärlighetens namn så är det lika bra att inse att jag inte var tillräckligt intresserad av den för att lägga bud. Jag har velat fram och tillbaks över den bilen sedan i oktober. Jaja, det är säkert en kanonbil för de pengarna, men jag var för dum att inse det. Däremot tycker jag att du ska kräva ny bakfälg (för det är tveksamt om den som sitter på ens är rund!) och att de åtminstone polerar ut skadorna på högersidan. Jag fattar inte ens att de kan ställa in en entusiastbil som ser så illa ut i hallen. Jag menar, ok om det är lite skrap, men h bakfälg är ju helt kvaddad. det som har gjort att jag har tvekat är att det är så många saker på den som kostar pengar. inspektion 2 kostar 11000 kr, nya däck minst 12000 kr, ny fälg + lack 7000 kr, ny skatt 2000 kr, samt lite smått och gott. Sedan är det körförbud på bilen också + ev vinterdäck. på plussidan finns ju låg mätarställning, helrätt färgkombination och mkt bra skick förutom det ovanstående. mvh Johan |
|
Johan(Autopower): Vilken bil är det vi pratar om? |
|
Starre; M3 SMG -02 för 329' på Landrins Bil (Merca) i Västerås. Mvh Johan |
|
okej, tack för svaren.. ska dit snart och se om jag kan göra nåt.. Bilen säljs ju som en 02 fast den är tillverkad 010901 det är i mina ögon inte en 02 och jag kommer använda bla detta som argument i hopp om lägre pris.. Återkommer i eftermiddag när jag vart där.. mvh evers |
|
jo, den är en solklar -02:a. BMW byter modellår i september, så alla tillverkade efter 1:a september är 02:or. jag har förresten kollat upp den ganska noggrant, och har lite garantiutdrag från BMW i tyskland. Det är massor bytt på den, tex motorn förefaller vara helt utbytt. Mvh Johan |
|
Johan: när du får ett garantiutdrag från BMW står det då vad som är gjort vid respektive tillfälle? De gånger jag har beställt sådana på Theanders i Lund så har jag bara fått datum och mätarställning på de 3 senaste garantiåtgärdstillfällena. ___ //Ulf |
|
|
När jag hört mig för om vissa bilar så har jag även fått veta summan bilen har reparerats för, vilka delar som är bytta osv. mvh |
|
jag har en liten specialkontakt i Tyskland, som jag aktar mig noga för att missbruka. där får jag reda på vilken verkstad som reparerat bilen, datum, mätarställning och i detalj (ner till minsta bult!) vad som är bytt. ganska intressant i de fall man är osäker på en bils historik. btw, det dök upp en M3 SMG -03 på blocket precis för 289'! fullutrustad utan 19", 5000 mil. fast man blir lite skeptisk när den inte ens har kommit till Sverige ännu. det lustiga är att den är billigare än vad motsvarande bil borde kosta i tyskland, och då anser jag mig ha hyfsade kontakter.... mvh Johan |
|
Blev lite sugen på den carbonsvarta M3:an hos Paulssons bil, tills jag såg att den var manuell och utan Navi... Evers: Håll oss underrättade! Keep Your Distance! |
|
|
en svarta 03an hos hammar bil kommer in på måndag och ska vara fullutrustad och i mkt fint skick, väntar på att få chassinr så man kan kolla upp den på måndag. Handlaren lät seriös och det var inga som helst problem att kolla upp den innan köp, han var väldigt tillmötesgående. Dock så är priset nästan oroväckande lågt med tanke på mil, år och utrustning. Men om milen stämmer så är det ju ett riktigt klipp.. mvh evers |
|
men evers, du skulle väl hämta M3:an på landrins igår? mvh Johan |
|
jo, dom lovade ju att jag skulle få den igår, men smartskaften kom ju på att det inte går att lämna ut en bil med körförbud så bilen måste besiktas innan dom kan göra ägarbyte. Gissa om jag vart sur när jag skulle hämta den i går eftermiddag. Fan, vad är meningen med att inpulsköpa om man inte får grejerna på stört? så vi får se, jag köpte ju den med kravet att den skulle levereras senast på fredagen så nu får vi se om jag ska dra mej ur och invänte mer info om den svarta i Kristianstad, då den har mer utrustning och bättre pris och i mina ögon rätt färg. mvh evers |
|
| Det går att göra ägarbyte trots att bilen har körförbud, konstigt att de inte ville lämna ut den om du nu var medveten om att det var körförbud. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.