AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
21.773

Värdering M3 -02

Sida 6 av 10
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
snälla, har någon en åsikt om avsaknaden av skinn i alla fall? vad innebär det för andrahandsvärdet?

Mvh Johan
Johan(Autopower):

EN M3:a utan skin alt halv skin tror jag blir svår såld vet att det fanns en bra utsrutsad M3 med halv skinn som stod bra länge innan den såldes. Tror att det som köper en M3 +300 gärna köper med skinn då det oftast känns mera sportigare. Jag tycker även att det känns lte sniket utan skinn=orkade inte ända fram och du förstår vad jag menar?

Vet att matihas hade lite svårigheter att sälja sin 330 som var utan skinn med acey sålde sin på noll tid med skinn. Det fanns även andra saker som spelade in men jag kanske även skinn spelade sin roll. Tror att det skulle kosta ca:8TK för att byta till skinn matihas har säkert bättre koll på det.

Men återigen jag skulle inte köpa en M3 utan skinn och ja den blir svårare att sälja senare i, hur mycket svårt att säga men kanske 5-10% lägre pris
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag sticker ut hakan och säger att med skinn/alcantara så behöver det inte vara ett så stort problem. Det är en stor skillnad på det och tyg utan sportstolar. Det finns faktiskt ganska många som föredrar den här kombinationen, speciellt om man är lite mer "race" inriktad, därför tror jag nog kanske att SMG II hade varit en större fördel på den här bilen än stora navigationen. Tycker det verkar lite konstigt val av första ägaren, "race" inredningen med skinn/alcantra och autobahn verktgyget stora navi och manuell låda. Intressant spec.

Jag tror inte du behöver ligga sömnlös om nätterna pga att bilen inte har skinn, även om bilen är mer "touring" än "race" utrustad i övrigt.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
ok, man tackar för svaren. jag tror ni har rätt, det är ingen kris om den saknar skinn, men det sänker ev. bilens värde med 8-10000 kr. som sagt, jag gillar verkligen skinn/alcantarainredningen, men man vill ju inte bli stående med bilen i all evighet. vad tror ni om värdet? ligger det runt 310-320 för att vara en ok affär som jag inte förlorar alltför mycket på över vintern?

MVH Johan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tycker priset känns bra för en fin svensksåld bil med rätt utrustning och få mil.
Tidigare fanns det en firma som bytte in din gamla inredning mot en färdigsydd skinninredning. Firman hette Sattlerex och låg i Hamburg men min gamla länk till hemsidan funkar inte längre.
Har själv sett och jämfört deras skinninr mot original och det går absolut inte o märka skillnader.

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Kopte nyligen min M3 (2003a).

Vart att namn att det redan ar an "langmilare" (nastan 9 000 mil)

Jag gav anda 320 000 efter massa prutande , tycker det ar helt OK pris.

1. Endast en tidigare agare.
2. Full service historia fran min lokal BMW handlare.
3. Bromsklossar bytta vid 8 000 mil.
4. Precis gatt igenom den stora servicen.

Att den rakade ha precis den farg som jag ville ha och vara fullutrustad gjorde att jag slog till.

Jaja. vill bara ge en prisriktlinje till alla som efterfragat detta.

Men precis som RS skrev i ett tidgare inlagg, sa lagger jag undan 10 000 kr pa ev busningaro och stotdampare. Troligtvis kommer det visa sig vara onodigt, men alltid bra att rakna med det varsta.

Att bilar skulle vara odugliga efter 10 000 mil ar befangt, dom delarna ar ju trots allt valdigt billiga att byta ut jmfrt med hela bilpriset.

mvh
snoo:

Men var det ett rent köp eller bytte du in din gamla bil och la 320K mellan?
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Starre:

320k var det hela priset , la med andra ord betydligt mindre mellan eftersom jag bytte in min 323Ci E46.

Glomde tilllagga till att jag ar bosatt utomlands (Schweitz), sa det finns vall en mindre variation. Men priserna verkar vara ungf. samma som hemma i sverige.

BMW_M3
ska ockso kopa m3 e46 men till voren o do ska jag hemta en i tyskland vad tror ni priserna kommer ligga po en 01 do. navi o sont skit behovs inte heheh. ha de bra
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Say what?

//Player
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
En optimist: Länk
grymt rätt utrustning, saknar endast lucka, och helrätt färgkombination. men alldeles för dyr. även om den är svensksåld och alles så måste väl den ligga minst 50 papp över ett normalt pris? jag menar, för samma pengar så får man ju en M3 cab med SMG, svensksåld, som står på BMW Group Göteborg!

Mvh Johan
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Optimist eller inte, min polare sålde sin sv-sålda 02..fast även med lucka. Svart, svart skinn o resten av all utr.
Iof gått 2.500 mil...för 385.000,- Detta va 3 v sedan, och den blev såld fort!
Johan(autopower):

Saknar:

telefon,däck kontroll,vridbara sidobackspelgar,tv,grön överkant på framrutan skisack så några till saker saknar den:))

Priset är inte jätte högt men ja lucka är bra att ha jag hade det på min M3.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
fast jag förstår inte att ni säger att priset inte är jättehögt. det är ju den dyraste -02:an på blocket i alla fall? Det finns ju ingen dyrare -02:a på BMW heller? Och sedan är det ju en rejäl skillnad på 2500 mil och 5000 mil. så jag tycker den ligger åtminstone 50000 kr över normalpriset, dvs det priset där den skulle säljas inom några veckor.

men framtiden får väl utvisa om han säljer den....

Mvh Johan
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Tycker det ar svart att saga utan att ha kollat pa bilen.

Men utgar fran att den ar 100% frash utan nagra skavanker. Kanske lite i overkant med priset da, ... 350k kanske vore lagom ?

02orna hade fortfarande gamla navin va ? CD och liten skarm ?

Finns det andra skillnader mellan 02 o 03 ?
snoo:

Min 02 M3 hade 16:9 skärmen tror(99%) på att alla 02 har/hade 16:9 med stor skärm.

02 vs/ 03 andra led ljusen och motor stag på 03
Johan:
Antar att du sett denna allra redan?? ---> Länk
Kan rekommendera denna handlare, har själv köpt två stycken Z3:or av denna man, visserligen var det över 5 år sedan men kan verkligen intyga att han är en schysst snubbe. Säljer uteslutande premiumbilar i de högre prisklasserna.
Just detta ex har stått ett tag och det finns säkert en del att göra på priset....
Klockren utrustning, schysst färgkombination och perfekt servicehistorik har den också...

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Nej jag hade inte sett den, tack för tipset. Jag letar egentligen inte på mobile alltför mycket. den såg riktigt rätt ut, men jag är tveksam till att köpa osett (har inte tid att åka ner....) från en annan firma än BMW. Sedan är det lite halvskumt att den står kvar till det priset. Jag missade tex en imolaröd M3 förra veckan som gick för samma pris på BMW, utan SMG och utan helskinn. På 4 timmar!

just nu misströstar jag rejält, eftersom jag missade bilen ovan. fick slutligt besked idag att den var såld till en annan, för mer än mitt bud. det är väl bara att inse att jag är alldeles för snål för att köpa M3 E46 just nu. Jag är väl helt enkelt inte beredd att ta värdeminskningen! Så nu vetefan om jag inte lägger ner det och köper nåt annat kul (Z4, M5 E39, Porsche) istället....

Mvh Johan
Nu är den såld iaf, snackade med handlaren och den gick häromdan....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.