|
Sida 10 av 10
|
|
|---|---|
|
Jag tror att det Rolex försöker säga, på ett något burdust sätt, är att det är svårt att pruta på den absolut billigaste "ärliga" bilen på marknaden. Oavsett om det är i Tyskland eller Sverige. Det håller jag med om. De gånger jag har ringt på bilar som befunnit sig i samma läge, billig bil, rätt utrustning, rätt handlare, så har bilarna alltid redan varit sålda. Jag har inte haft en tanke på att pruta, bara köpa! Bilar som står, har stått länge hos handlarna och kanske har ett något för högt pris, pga bilen kanske värderades extra högt vid inbyte kan prutas lika "friskt" i Tyskland som i Sverige. Även om en svensk (som kanske inte talar tyska) har ett tuffare jobb. |
|
|
Rolex: jag kan ju tyvärr inte "bevisa" det nu, men jag är tämligen säker på att kursen på Forex hemsida var just 9,30 när jag skrev inlägget. Men det är ju irrelevant nu. För att en gång för alla avsluta denna smått tramsiga diskussion: jag spekulerade vilt, eller om du så vill, jag gissade vad man kanske skulle...osv Jag har nu förstått att man troligen inte kan pruta 6-8% på en bil som är, som Acey uttrycker det, "billig bil, rätt utrustning, rätt handlare", eftersom de handlarna vet att efterfrågan kommer att vara mycket stor. Så kontentan av det hela är ju att jag har lärt mig något. Inte illa bara det. :) / Mvh Joakim Länk |
|
|
Har samma erfarenhet som acey, de bilar som dyker upp och som ligger bra i pris i förhållande till mil och utrustning har en förmåga att försvinna inom någon dag. ___ //Ulf |
|
|
M3an i Danderyd årsmodell 05 är ¨såld. Tog inte så lång tid för den. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
en dag, det måste vara något slags rekord. lite synd är det, för jag hade precis hittat en ny skinninredning, men jag vetef-n om jag hade haft lust med allt arbete det skulle innebära. jaja, det dyker säkert upp nåt kul till mig också, gäller bara att ha (lagom!) mycket is i magen.... mvh Johan |
|
Johan: Den här kanske kunde vara något ? Länk Mvh Jimmy |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
nyimport, då köper jag hellre själv i tyskland, så vet jag vad jag får. men en snygg bil till ett ok pris! mvh Johan |
|
Ooops, missade att den fanns på "PowerBörsen" oxå.. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.