|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
| Snarare misstänker jag att det är något fel på personer som tror sig veta bättre än andra i frågor som helt och hållet är tycke och smak. | |
|
Det är fortfarande rätt intressant att se hur dom argaste kritikerna till E90 och alla dom andra moderna BMW modellerna själva äger 20 år gamla bilar. Inget fel i det, tar man E21 och ställer den bredvid en E90 så är det en viss skillnad utseendemässigt... Keep Your Distance! |
|
| I mina ögon har E21 en ful bakände. Över huvud taget hör E21, E12 och E28 till de fulaste BMW-modellerna. Om någon skrev ett inlägg om detta skulle jag således inte höja på ögonbrynen. Men om samma person skrev oräkneliga inlägg om detta skulle jag, trots mitt instämmande i frågan, börja fundera över om personen i fråga inte led av brist på något vettigt att göra. | |
| För mig var E36 den snyggaste, sen skaffade jag en E46 då var den snyggast, nu beställt E90 o den kommer va snyggast när jag får den(för mig alltså)....som sagt varje bonde berömmer sin häst :) | |
|
klart nockenwelle att du får tycka hur du vill, men på vilket sätt tycker du att de Bmw modellerna är fula i bakändan? Själv tycker jag att de modellerna är fina än idag, |
|
|
Jag tycker att det är vinkeln på bakluckans överkant som gör den ful. Det blir ett gubbigt stuk på den. Framför allt gäller det E12, men även E21. E30 har en mycket snyggare bakände, förvånansvärt att två bilar som ändå har en hel del drag gemensamma kan ge så olika intryck: E21 gubbig, E30 spänstig. Men jag tycker E12, E21 och E28 är trista överlag. Problemen är inte isolerade till bakluckan, utan främst helhetsintrycket. |
|
|
Clubsport: "Det är fortfarande rätt intressant att se hur dom argaste kritikerna till E90 och alla dom andra moderna BMW modellerna själva äger 20 år gamla bilar." Jag köper en ny BMW samma dag som Chris Bangle förpassats till nya uppdrag. Under tiden får man väll hålla sig till Audi eller VW eller andra alternativ som håller sig till en tidlös, enkel och stilren design. Tror dessvärre inte jag är ensam om den åsikten. Andre: Tja, tycker du E38 är ful antar jag att du inte gillar E46 och E39 heller.. Men, men smaken är som baken och tur är väl det. Aja, du kommer åka gått i din nya E90 iaf ---- Rasen nicht reisen |
|
|
Jack: Faktum är att jag hade en E39 i två års tid, såldes förra hösten. Den modellen tilltalade mig väldigt mycket. Men jag måste erkänna att den känns gammal nuförtiden. E46 är också en mycket lyckad skapelse designmässigt. Speciellt Coupe modellen. E38 har jag aldrig gillat, tyvärr. "Aja, du kommer åka gått i din nya E90 iaf" Ja, det hoppas jag. |
|
|
Jack: "Jag tycker att E90 ser ut som en krockskadad Skoda" Har du lust att utveckla det påståendet? På vilket sätt liknar en BMW en Skoda? Du förolämpar dig själv genom att vara en BMW ägare tycker jag! :-) |
|
|
Då hoppar jag in med min åsikt om nya 3 serien-Jag låg bakom en touring igår nyutagen med lite ljusgrön kulör och minst sagt mastiga bakdäck mycket fet och harmonisk bil,den blir bra för mig om några år :-) Det ändå jag kan anmärka på är väll hur lyktorna ser ut men jag har ingen bättre ide själv hur dom skulle bli "lyckade" så jag klagar inte. lyckad bil enligt mig. Mpower |
|
|
Vi får se hur vissa resonerar om 25-30 år då idag nya E90 blivit äldre, nja jag tror inte jag gillar baklysena lär betydligt fler kvida ur sig+ en hel del andra grejor, japanmodet är så passe' och bilen ser så gammal och oharmonisk ut kanske andra säger. Hur resonerade folk när E21, E12, E28 kom då, jag tycker för min del att sluttande bakdel istället för hög är läckert, originellt, smart, dagens bilar får bla allt sämre bakåtsikt med sina upphöjda japanarschlen, konstigt ingen nämner E23 som ful? Tyvärr finns det allt för många som har den uppfattningen gammalt är fult, ush fy och det är verkligen sorgligt! Visst är nya bilar härliga och tysta att köra med bra motorer som har kraftresurser så det blir över, men hur mycket förmedlar de körkänsla och vägkontakt och hur snygg är designen?Jag är beredd att satsa en bra slant på att när E21, E12, E28 kom mottogs dessa modeller med större glädje och entusiasm och jag skulle inte förvåna mig om fler personer kunde intyga att dessa modeller var en betydligt större upplevelse än dagens utspottade mängdbilar att köra, som tyvärr inte klarar av att skilja sig från mängden nämnvärt utan måste begåvas med drag från andra bilmodeller. För vissa bilmodeller har detta varit bra, ta tex Skoda men jag tror både Bmw's design och varumärke är såpass värdefullt att de borde klara av att fortsätta skapa sina egna modeller med sina unika drag, Bangle har lyckats med en del modeller som inneburit både en ny tekniskt snygg design samtidigt som det är lit retro, bra jobbat. Problemet som jag ser det är att alla "standard modeller" flyter ihop till en, en så viktigt modell som 3serien anser jag inte får se slätstruken och tråkig ut, speciellt inte om man tvingas betala 400' för den. |
|
| Jag tror att många har väldigt svårt för förändringar. Det just sådana förändringar som krävs för att lyckas i det långa loppet! BMW gör det medvetet, ha inga andra illusioner. Den satsningen har dessutom lyckats enormt med tanke på försäljningsframgången. Världens starkaste varumärke står orubbligt medans andra giganter på lerfötter som Ford och GM vacklar! | |
|
FRIFART "Tyvärr finns det allt för många som har den uppfattningen gammalt är fult, ush fy och det är verkligen sorgligt! Visst är nya bilar härliga och tysta att köra med bra motorer som har kraftresurser så det blir över, men hur mycket förmedlar de körkänsla och vägkontakt och hur snygg är designen?" Nu är du ute och cyklar! Har gamla vagnar mer körkänsla och vägkontakt tycker du än moderna BMW bilar med mycket avancerade aluminium framvagnar, aktiva dämpare osv osv?! |
|
|
Kan nog tycka att det var större skillnad i designen förr i tiden märken emellan. Det var aldrig tvekan om att det kom en BMW eller Toyota. Sen kom 90-talet och de flesta bilar var rundade så där lite lagom. Det har med andra ord blivit lite bättre sen början av 90-talet men inte lika unik märkesdesign som längre tillbaka. Nja är i grunden klart MOT Bangle. Han missar helheten tycker jag. Det jag dock slås av varje gång är att hans bilar upplevs som väldigt moderna (ställ e39 bredvid e60...). Har precis läst Aftonbladets test av nya S-klasse och slås av att Mercedes kopierat många delar av Bangles design och lösningar (Bakluckan, inredningen, rattväxeln, I-drive). Kanske är han till och med lite före sin tid, kanske kommer designen uppskattas ännu mer framöver?! Nja, han har inte övertygat mig helt ännu! |
|
| Andre' körkänslan beror långt ifrån enbart på hur lätt material som sitter i framvagnen, det man lyckas med på ena fronten är ett misslyckande på den andra. Tyvärr lider dagens bilar hårt av att föraren blir isolerad från omgivningen och vad det innebär kan man "messa om" i evigheter. Det enda positiva är säkerhetsaspekterna och en en bil med en allmänt låg ljudnivå samt en motor vars existens knappt går att märka. Tydligen är nästa steget att isolera människan helt från designen, man märker inte ens att det är en BMW längre..eller host förlåt Toyota eller vad det nu är, den nya E90ian? | |
|
Chris Bangle borde gå den hårda skolan och uppleva tidlös design och förstå innebörden och hur viktigt det är att hålla kvar en bit av den, alla tillverkare som är något att räkna med sitter med dessa triumfkort på sin hand, frågan är om BMW någonsin klarar av uppgiften igen? En BMW behöver inte vara delikat till utseendet om det handlar om en standardmodell, men den ska iallfall vara snygg idag, imorgon och i övermorgon. När man väl vilar sina ögon på den, ska det inte finnas några frågetecken över vilket märke det är man tittar på för designen finns där och är en självklarhet. |
|
|
Z8 designern Fisk har ju gjort två egna modeller baserad på 6-serien och en Mercamodell om jag inte minns fel. Och modellen baserad på 6-serien har ju den design som 6:an borde ha haft. Slank och jäkligt snygg. Keep Your Distance! |
|
|
Tomma tunnor skramlar mest. |
|
|
Jag måste säga att jag gillar e90 mer o mer! Speciellt touringen! Men kolla denna 325:an e90: Länk Lätt stylad men Ack så snyyyyyggg den var...hade man dom pengarna så hade den varit såld redan. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag skulle kunna tänka mig dessa 20" ACS fälgar /Fredrik Swärd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.